יום אחרי שחברתה לבית החולים נדקרה על ידי מטופל לשעבר, נתין זר מאריתריאה, התראיינה הבוקר (שלישי) אירית מועלם, יו"ר ועד האחיות בבית החולים שמואל הרופא לרשת ב' וסיפרה על התחושות הקשות שלה ושל חבריה לעבודה. "מדובר בבוקר קשה מאוד", פתחה מועלם את דבריה, "נסיבות המקרה נבדקות, אבל מדובר במטופל שהיה מאושפז אצלנו, במחלקת ריאות, וכנראה שלא רצה שישחררו אותו מאשפוז".



"לאחר הטיפול, המטופל אחרי משהו כמו שבועיים שלושה, חזר לבית החולים ודקר את האחות", המשיכה מועלם, "הוא לא חיפש את הנדקרת ספציפית, וכל אחות אחרת שהייתה נקרית בדרכו הייתה נדקרת, וזה בדיוק העניין, אנחנו, הצוותים הרפואיים חשופים במערכת. יש לנו אפס סובלנות כלפי אלימות לא יכול להיות שאחות תצא בבוקר ותגיע לעשות את עבודתה במסירות ובאהבה, ותגיע לשדה קרב", היא סיפרה.







"רק לפני שנה נשרפה למוות האחות טובה קררו"



בנוגע למצבה של האחות שנדקרה סיפרה מועלם כי היא מונשמת ומורדמת אחרי הניתוח. כשנשאלה מה היא מצפה שייקרה, אמרה המרואיינת כי היא "לא מבקשת להציב שוטר ליד כל אחות, אבל אבטחה צריכה להיות רצינית של מאבטח עם נשק". 

"רק לפני כשנה נשרפה למוות האחות טובה קררו. לא יכול להיות שצוותים יפחדו להגיע לעבודתם", היא הזכירה ואמרה, "אני חושבת שאבטחה תיתן ביטחון, אבל אנחנו לא רוצים כיבוי שרפות, אנחנו רוצים פתרון מהשורש. המטפלים עובדים תחת עומס כבד, שיוצר תסכול אצל המשפחות, אנחנו קורסים תחת העומס ואנחנו צריכים עוד ידיים עובדות".

במקביל לכך התייחס למקרה יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופסור ציון חגי: "ההסתדרות הרפואית בישראל מזועזעת מאירוע אלימות חריף נוסף נגד האחות אמש בבית חולים שמואל הרופא. לצערנו הרב מקרה אלימות חריג בחומרתו זה,  מצטרף לשורה שהולכת ומתארכת של מקרי אלימות – הן מילוליים והן פיזיים, המופנים כלפי צוותים רפואיים שמטרתם מידי בוקר היא להציל חיים ולהיטיב עם המטופלים. ההסתדרות הרפואית קוראת שוב למשרדי הממשלה לשלב ידיים ולנקוט בכל צעד אפשרי על מנת לצמצם את ממדי התופעה ולהחמיר את הענישה כלפי התוקפים".