שעות בודדות אחרי התקרית בגבול הצפון עם חוליית מחבלים המשתייכת לארגון המדינה האסלאמית בסוריה, שוהדא אל ירמוך, בצה"ל עדיין לא יודעים מה היה המניע לאירוע החמור שבמזל הסתיים ללא נפגעים. "האירוע בצפון מאחורינו", אמר גורם צבאי בכיר והבהיר: "העברנו מסר מאוד ברור לצד השני, שלא נסכים להפרה של ריבונותנו ופגיעה בכוחותינו בשטח מדינת ישראל".



בצה"ל ממשיכים לתחקר את האירוע ולבחון מה גרם לחוליה לנסות ולבצע פיגוע משמעותי, באזור שנחשב לשקט למרות הנוכחות של דאעש. "הבהרנו לצד השני שנחצה פה קו. ירי על כוח שנמצא בשטח שלנו זו חציית קו ואנחנו נחושים להגן על שטח ריבוני".



הגורם הצבאי גולל את השתלשלות האירועים: "כוח של גדוד הסיור של חטיבת גולני ביצע מארב בין אבני איתן לנוב, סמוך לגדר, אך לא חצה את הגבול. בשלב מסוים נפתחה אש לעבר הכוח. החיילים לא נפגעו והשיבו אש. לאחר מכן אנחנו מבינים שמספר פצצות מרגמה נופלות לא רחוק משם".



במערכת הביטחון הבינו שמדובר באירוע חריג בגלל כמות האמל"ח שהוכנה לפיגוע וכלי טיס של חיל האוויר הגיע בתוך דקות בודדות לסייע. "כלי הטיס ביצע ירי לעבר החוליה וזיהה ארבעה מחבלים הרוגים", סיפר הגורם הצבאי.



"נכון לעכשיו אנחנו עדיין חוקרים את כל תוצאות האירוע", הוסיף הגורם. "התגובה המהירה של הכוח לצד הנחישות של החיילים בגלל היותם בסיכון הביאה לסיום מהיר של האירוע. מבחינה מבצעית הביצוע היה טוב ובהתאם למה שאנחנו מצפים מכוח כזה".



מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל בדרום רמת הגולן, הכוח זיהה ירי נק"ל ופצצות מרגמה שנורו לכיוונו על ידי מחבלים. במקום התפתחו חילופי אש. אין נפגעים לכוחותינו. בתגובה צה"ל תקף ופגע בחוליית מחבלים".