בנימין נתניהו בא לפוצץ. לא פיוס היה באג’נדה שלו, אלא פיצוץ. הוא מפוצץ את הממשלה שלו על חוק שבו תמך ולמענו הצביע. חוק שאמור לתת לזוגות צעירים הנחה גדולה ברכישת דירה ראשונה. מי האמין שבסוף נלך על המע”מ אפס הזה לבחירות.



ההודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה אתמול בתום הפגישה עם יאיר לפיד, הייתה כתובה מראש. לפיד עוד לא יצא, עוד לא התייעץ עם אנשיו, וההודעה כבר בחוץ. חמישה תנאים הציג נתניהו בפני לפיד, חלק מהם משפילים ממש. ביבי רוצה בחירות עכשיו. עכשיו יש סימנים מובהקים לכך שמה שפורסם בעמודים האלה אתמול, נכון ויציב: לנתניהו יש סיכום חשאי עם החרדים, לא רק על אי הפלתו עכשיו, אלא גם על המלצה עליו אחר כך.


כך ניסחה אתמול לשכת ראש הממשלה את התנאי החמישי שהוצב בפני לפיד: “להקפיא את 0% מע”מ וב-3 מיליארד שקל שזה חוסך בשנה להביא פתרונות דיור אמיתיים שיורידו את מחירי הדיור ולא יעלו אותם, וחלופות להורדת יוקר המחיה כמו הורדת המע”מ על מוצרי מזון בסיסיים”. נשמע מוכר? אכן. ביטול מע”מ על מצרכי יסוד בסיסיים הוא סלוגן של אריה דרעי. אותו דרעי ישן וטוב, שהתקרב מאוד לאחרונה לנתניהו. כנראה שהתנאי שהוצב בפני לפיד, היה התנאי שהציב דרעי, לכניסתו לקומבינה. 


הנה עוד רמז: נפתלי בנט, שהוזכר ב”מעריב-השבוע” לפני כמה שבועות כמועמד לתיק הביטחון במסגרת דיל נרחב עם נתניהו, ישב אתמול בישיבת סיעה (שהתפוצצה) והטיח ביריבו אורי אריאל ש”עם פיצולים כאלה לא נגיע לתיק הביטחון ולתיק המשפטים”. בנט החצין, ולו לרגע, את שאיפתו להגיע לתיקים הללו. על פי מצבו הנוכחי בסקרים, זה לא לגמרי דמיוני.



ישראל הולכת עכשיו לבחירות על שטויות. כבר שבועות שראש הממשלה לא עושה שום דבר חוץ מקמפיין בחירות והפרחת ספינים שבועיים אלקטורליים. כל זה, כשמולנו אתגרים דחופים ובוערים, כשאין תקציב, כששוק הדיור תלוי, עומד וממתין, כשהתמיכה הבינלאומית בישראל קורסת וניצני אינתיפאדה נובטים בשטחים. ובימים ההם, אין מלך בישראל.