הרכב מורחב של חמישה שופטים בבג״צ קבע ברוב דעות של 4 שופטים כי אין מקום להתערבות בהחלטת וועדת האתיקה של הכנסת להרחיק את ח״כ זוועבי מישיבות מליאת הכנסת וועדותיה, למשך חצי שנה, על התבטאויות שלה במהלך מבצע שובו אחים. השופט סלים ג׳ובראן, בדעת מיעוט, סבר שצריך לקבל את העתירה.
 
בהחלטה, שפורסמה ללא נימוקים, קבעו השופטים אליקיים רובינשטיין, אסתר חיות, חנן מלצר והמשנה לנשיא מרים נאור, כי ״אין מקום להתערבות בהחלטת ועדת האתיקה, שלפיה הפרה העותרת את כלל 1א' לכללי האתיקה לחברי הכנסת״. לצד זאת נקבע כי ״העונש שהוטל אכן חריג בחומרתו בהשוואה לעונשים שהוטלו בעבר. ואולם, בנסיבות העניין ונוכח דבריה הקשים של העותרת והעיתוי בו נאמרו ולאחר שחלק ניכר מתקופת העונש היה בימות פגרה, לא ראינו מקום להתערב בשיקול הדעת הרחב המסור לוועדת האתיקה״. 
 
השופטים ציינו כי לקחו בחשבון את העובדה שהתקבל השבוע חוק לפיזור הכנסת, שלאורו ״המשמעות המעשית של התערבות בעונש היא קטנה ביותר, אם בכלל".  
 
בדיון שהתקיים אתמול אמר השופט סלים ג׳ובראן, שנותר בדעת מיעוט, כי "הדברים שנאמרו הם דברים קשים וגם העיתוי, אין על כך ויכוח", אך ביקש לברר את משמעות החזרה בה מדברים אלו בהמשך. השופט חנן מלצר מתח גם הוא ביקורת על זוועבי ואמר כי,  "לא היה קיים בעולם מקרה של חבר פרלמנט שקרא להטיל מצור על המדינה שלו, אין לכך תקדים".  דברים דומים אמרה השופטת אסתר חיות, "אני אישית לא מבינה איך אדם שטוען שהוא דוגל באי אלימות יכול לומר על בני אדם שחטפו ילדים שהם לא טרוריסטים”.

בתגובה להחלטת בג"צ אמרה ח"כ זועבי: "נבחרתי לכנסת בזכות ולא בחסד, ועל בג"צ היה להגן, בשם חוקי היסוד ובשם הצדק, על זכותי להביע דעות פוליטיות שאינן בקונצנזוס, כמצופה מהסמכות הגבוהה ביותר של שלטון החוק.   
 
"לצערי, בג"צ נכנע ללחצים פוליטיים במקום לייצג את החוק ולהגן על זכות הייצוג השווה של כל האזרחים. זאת, על אף שוועדת האתיקה חרגה מסמכותה ופעלה בחוסר אתיקה מוחלט ובבריונות פוליטית ופרלמנטרית חסרת תקדים, על מנת להשתיק אותי. ולא רק אותי, אלא את חופש הביטוי וחופש המחאה של האזרחים הפלסטינים למחות על חוסר שוויון, דיכוי, גזענות ואפלייה".

ח"כ דני דנון בירך ואמר: "אני מקווה שזהו צעד ראשון לכך שזועבי תיראה את הכנסת מבחוץ. ישראל היא דמוקרטיה שצריכה להתגונן בפני אלו המנסים לפגוע במדינה תוך כדי ניצול הדמוקרטיה". דנון עתיד להגיש בימים הקרובים עתירה לועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את מועמדותה של חנין זועבי לבחירות לכנסת ה- 20. לעתירה הצטרפו עד כה קרוב אלפי אזרחים.

מהאגודה לזכויות האזרח ומרכז עדאללה, שעתרו נגד ההחלטה להשעות את ח"כ זועבי, נמסר בתגובה כי "מדובר בתקדים מסוכן ביותר. לראשונה בית המשפט מאשר שהרוב יכול לשפוט את המיעוט אך ורק על רקע התבטאויות פוליטיות ואף להטיל סנקציות קיצוניות כמו הרחקה מישיבות הכנסת והוועדות למשך חצי שנה. תקדים זה מסכן את ההגנות המוענקות לח"כים בגין חופש הביטוי הפוליטי שלהם, ולמעשה מעתה, ח"כים ערבים יהיו כפופים לשיפוט פוליטי מצד הרוב היהודי.
 
עורכי הדין חסן ג'בארין מעדאלה ודן יקיר מהאגודה הוסיפו: "תפקידו של בית המשפט העליון הוא להגן על המיעוט מדורסנותו של הרוב. בית המשפט נכשל בתפקידו זה. ההחלטה מנוגדת לשורה של פסקי דין שבהם נקבע יש להגן על חופש הביטוי הפוליטי במסגרת החסינות של ח"כים מפני התנכלויות מצד הרשויות. עצוב במיוחד שפסק הדין התקבל ביום זכויות האדם הבינלאומי".