לוחמת מוסד נועזת, בשנות ה-20 לחייה, שפעלה בעומק מדינות האויב והשתתפה במבצעי הליבה המורכבים ביותר של הארגון, קיבלה הערב בבית הנשיא תעודת הצטיינות ביחד עם עוד 11 משרתי ומשרתות הארגון החשאי. מצטיין נוסף הינו טכנולוג-מבצעי שפיתח יכולות טכנולוגיות מבצעיות חדשות התואמות לאופן העבודה המיוחד של המוסד, זאת תוך יוזמה אישית ויצירתיות רבה והתמודדות עם אתגרים בחזית הטכנולוגיה. הטכנולוג נתן מענה לאחד מהפרויקטים המשמעותיים והמרכזיים שאיתם נדרש המוסד להתמודד.
התעודות הנוספות הוענקו בין היתר ללוחם שהוביל צוות בפעילות מורכבת במדינת אויב, קצין איסוף שהשתתף באחד המבצעים המשמעותיים ורגישים למדינת ישראל ועובד ששירת בשלוש שליחויות בזירה מורכבת וייחודית.

באירוע, הנערך זו השנה החמישית, קיבלו שני עובדים ותיקים אות מפעל חיים. הראשון הינו יליד איראן, המשרת במוסד כ-20 שנים והשני שמקבל אות מפעל חיים משרת במוסד כ-30 שנים. במהלך עבודתו במוסד, שירת בתפקידי תומך לחימה שונים במספר אגפים מבצעיים. האירוע נפתח בטקס הדלקת נרות חנוכה והוקדש כולו לציון 65 שנים להקמתו של ארגון הביון החשאי. את התעודות העניקו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו וראש המוסד, תמיר פרדו. הלוחמת הצעירה התגייסה למוסד רק לפני מספר שנים וסומנה כעילוי. היא פעלה בעומק שטח האוייב תוך סיכון חיים ממשי ומהווה דמות מופת ודוגמה לדור הלוחמים הצעיר בארגון. 
בנימין נתניהו ברך את "כל נשות ואנשי הצללים לדורותיהם" ואמר כי "אויבנו פורצים את כל גבולות המוסר, והפעילות שלכם פורצת את כל גבולות הדמיון. אתם עושים דברים שאם תסריטאים של סרטי מדע בדיוני היו מנסים להעלות אותם על מרקע, הם לפעמים לא היו מצליחים לדמיין את מה שאתם עושים ואלה דברים מאוד חשובים למדינת ישראל”.

נתניהו הדגיש כי "המוסד פועל במצוינות, אחריות ותעוזה. האיומים סביבנו הולכים ומתרבים והם חובקי עולם אך גם הפעילות שלכם חובקת עולם, אני יודע שכמה מחבריכם וחברותיכם נמצאים עכשיו במרחב, ואני מקווה שכולם יכולים להדליק עכשיו נר של חנוכה". כמו כן, הודה נתניהו לפעילי המוסד על תרומתם החשובה לביטחון ישראל: עבודתכם מתנהלת יום יום ולילה לילה. אתם עושים זאת מתוך מסירות, דבקות במטרה, הרחק מאור הזרקורים". 
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר לאנשי המוסד המצטיינים: "ארגוני ביון רבים בעולם מתגאים ומתהדרים בלוחמים מקצועיים, שפועלים 'כמו מכונה'. אנשים שאומנו להגשים כל משימה, כל מטרה וכל יעד, גם בצורה אכזרית וחסרת גבולות. אנחנו גאים בכך שהמוסד מורכב מלוחמים שהם בני אדם. לוהשאיפה לשלמות, הנועזות, והחתירה למגע - רק חדדו אצלם את תחושת האחריות והזהירות".
ראש המוסד תמיר פרדו בירך את המצטיינים ואמר: "אל מול עולם משתנה, רב איומים ואתגרים, אנו נוקטים בשילוב יכולות בין הזרועות השונות בתוך המוסד, וכן עם צה"ל, שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל, משרד החוץ ושירותים עמיתים בעולם. שילוביות זו היא המאפשרת השגת הישגים יוצאי דופן וחסרי תקדים".
עוצמתו של ארגון, כל ארגון, נעוצה ביכולתו להבין כי אתגרי המחר שונים מאתגרי האתמול. עלינו להשתנות כל הזמן ולהתאים את עצמנו למציאויות חדשות, ליריבים מתוחכמים ומאתגרים, ליעדים חדשים ובלתי מוכרים”.
פרדו ציין כי מצטייני השנה מייצגים את כלל עשיית המוסד – מבצעית, מודיעינית, לוגיסטית וטכנולוגית. המכונה המורכבת הזו חייבת לפעול ברמה גבוהה ביותר, במכלול חלקיה. חוזקה של השרשרת תלויה בחוזק חוליותיה. כלל חוליות המוסד חזקות ואיתנות. "אני מבקש לברך אתכם, נבחרי 2014, להודות לכם ולהביע את הערכתי הרבה על עשייתכם הברוכה, לא רק בשנה האחרונה, אלא לאורך כל שירותכם במוסד. אתם מקור גאווה והשראה לארגון כולו. תודה מיוחדת גם לכם בני המשפחה – שאפשרתם וגיביתם זאת, בסובלנות, הבנה ואהבה. חג שמח לכולכם"
בסיום הטקס נערך מפגש בראשות נשיא המדינה ובהשתתפות ראש הממשלה וראשי המוסד לדורותיהם: צביקה זמיר, נחום אדמוני, שבתי שביט, דני יתום ואפרים הלוי.