קלטת שנחשפה אמש (ראשון) בחדשות ערוץ 2, שצולמה בבית המנהיג הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף המנוח, מספקת מידע מאוד לא מחמיא על מה שחשב הרב מנהיג המפלגה אריה דרעי, המצוי בעיצומו של מאבק נגד אלי ישי, מי שהיה סגנו ובעבר הנהיג את המפלגה.

בתיעוד שבוצע לפני כשש שנים ושודר בהרחבה, נשמע הרב מתבטא בחריפות רבה נגד ח"כ אריה דרעי ומצדד ביריבו, ח"כ אלי ישי, שפרש מש"ס בטריקת דלת והקים מפלגה עצמאית. הרב הביע חשש באוזניהם של מקורביו כי הציבור יחשוב על דרעי שהוא "גנב ורשע". הרב מבהיר בסרטון: "לא אבגוד בישי". השיחה הנדירה שתועדה התנהלה בין מקורבי הרב, צבי חקק, שהיה אז עוזרו האישי, בנו הצעיר משה יוסף, ורעייתו יהודית.
 
״להשאיר 17 ח״כים בלי רועה?״ הרב עובדיה נשמע בקלטת כשהוא מספר על הימנעותה של ש"ס תחת הנהגתו של דרעי בהצבעה בכנסת על הסכמי אוסלו א', דבר שסייע להעברת ההחלטה בממשלה ובכנסת. בעקבות עמדה זו של ש"ס נערכו מתחת לביתו של הרב עובדיה בשכונת הר נוף בירושלים 

עצרות מחאה של פעילים ושל אנשי ימין שהתנגדו למהלך שאפשר את אישור הסכמי אוסלו ואת החתימה עליהם.
תגובת הרב מאזוז לקלטות
 הרב עובדיה הסביר גם את החלטתו להדיח את דרעי מהנהגת התנועה לאחר הבחירות שנערכו בשנת  1999, בעקבות הרשעתו בלקיחת שוחד ועונש המאסר והקלון שהוטל עליו, ועל ההחלטה למנות תחתיו את אלי ישי. "מה לעשות, להשאיר 17 חברי כנסת בלי רועה?", שאל הרב. "מוכרח לעשות מישהו שיהיה יושב ראש. על זה אני החלטתי. אם אין אף אחד, צריך מישהו להנהיג אותם. אני יש לי זמן לטפל ב־17 חברי כנסת? כמה ספרים חיברתי באותו הזמן? שישה, שבעה? אתה יודע מי היה עושה לי את זה?"
 בהמשך הקלטת התייחס הרב עובדיה להרשעתו של דרעי בבית המשפט. "כשיבוא הזמן (בתום תקופת הקלון) אני אענה לו. אולי 30%-40% אומרים שבית המשפט צודק. השאר אומרים: לא צודק. עכשיו, אם ישימו אותו (דרעי) למשל בראש הרשימה שלנו, 30%-40% מהמצביעים יברחו לנו. למה? כי שפטו אותו בבית המשפט. (הציבור יגיד): למה לקחת מישהו גנב? למה לקחת מקבל שוחד? 30%-40% לא יישארו, אז יברחו לנו. למה? למה נעשה כך? על ישי אין לאף אחד שום דבר. אני לא יכול לבגוד בישי. אני יודע מניסיון העבר - הוא (דרעי) עצמאי מדי, זה לא רשע?"
 משפחת הרב: תומכים בדרעי 

בתגובה על הדברים ששודרו אמר דרעי לחדשות ערוץ  2: "דווקא בימים אלו, כשהציבור מצפה לאחדות, בחר האיש המכנה עצמו 'נאמן' להוציא קלטת שבה הקליט את מרן (הרב עובדיה) במחשכים כאחרון החתרנים וניצל את האמון שניתן לו על ידי מרן. מר ישי רומס את כבודו של מרן אך ורק בשביל אינטרסים אישיים קטנוניים ומוכיח כי גם בחייו בגד באמון שהרב נתן בו".
 אמש נודע כי משפחתו של הרב עובדיה מתכוונת להוציא בימים הקרובים הודעת תמיכה בש"ס בראשות אריה דרעי.

הרב מאזוז על פרסום הקלטת: "לא על דעתנו, ולא על דעת אלי"

לאחר פרסום הקלטות התייחס לכך גם הרב מאזוז, פטרונה הרוחני של מפלגת "יחד - העם אתנו" במהלך חגיגת בר מצווה לנכדו. באתר "חרדים 10" הובאו דבריו של מאזוז, שתקף בחריפות את פרסום הקלטת. "מה שהיה הערב, לא על דעתנו ולא על דעת אלי", הבהיר. "מישהו עשה את זה על דעת עצמו. לא יודע מי. אחר כך יתבררו ויתלבנו העניינים".

באשר לסיכויים של שתי המפלגות בבחירות אמר מאזוז: "יש סיכויים בעזרת ה' להגיע, יחד עם אריה, ל-18 מנדטים. אתם לא תאמינו בזה, אבל אם ה' רוצה גם מטאטא יורה, גם מטאטא יכול להיות רובה". 

הכתבה הוכנה בסיוע חרדים 10