האם לארגון המדינה האסלאמית תהיה אחיזה גם בלבנון? מפקד המודיעין הלבנוני, גנרל, עבאס אברהים, טוען כי לוחמי דאעש הנמצאים בהרי הקלאמון שבגבול בין סוריה ללבנון מנסים להשתלט על כפרים בצד הלבנוני על מנת לשפר עמדות בלחימה. לדבריו, כוחות לבנוניים נמצאים בכוננות גבוהה על מנת למנוע חדירה של הארגון הג'יהאדיסטי למדינה. 

בארבע השנים מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, זלגה הלחימה לתוך השכנה ממזרח. עיר הגבול ארסאל הותקפה על ידי אנשי דאעש ואל קעידה וחיילים לבנונים אף נלקחו בשבי. גם בעיר החוף טריפולי היו עימותים בין חמושים הקשורים למדינה האסלאמית לבין הצבא. 
גנרל אברהים אמר עוד, כי מספרם של לוחמי דאעש בהרי קלאמון גדל בתקופה האחרונה וזאת כדי לכבוש שטח בתוך לבנון. "700 לוחמים נוספים הצטרפו לארגון וכעת יש שם יותר מ-1000 חמושים", אמר, והוסיף כי המטרה שלהם היא להבטיח את העורף שלהם בהרי קלאמון על ידי השתלטות על כפרים באזור.

לפני כחודשיים הזהיר אברהים כי לנוכח האימוים של הארגונים האסלאמיים השונים באזור, כמו דאעש וג'הבת אל נוסרה, "לבנון עומדת בפני סכנת הטרור הגדולה ביותר באזור. כוחות הביטחון עצרו חמושים רבים ברחבי לבנון ופירקה רשתות של לוחמים.