אלפי בני אדם הגיעו הערב להפגנה שארגן "שלום עכשיו" מול בית ראש הממשלה בירושלים נגד חוק הלאום והגזענות הגואה. בהפגנה השתתפו מפלגות השמאל כמו מפלגת העבודה, מרצ וחד"ש ונקראו קריאות בגנות מדיניות הממשלה.




באירוע, תחת הכותרת "לא ניתן לכם להרוס את המדינה" דיברו חברי כנסת ופעילים פוליטית, בהם יריב אופנהיימר מז"כל שלום עכשיו, ח"כ זהבה גלאון וראש השב"כ לשעבר כרמי גילון. ח"כ אראל מרגלית (העבודה) נאם הערב בהפגנת השמאל מול בית ראש הממשלה ואמר כי: "ביבי אמרת לנו: לא פיניתם, לא עשיתם. ובכן, אנחנו אומרים לך היום שהתחלנו פרויקט חדש של פינוי בינוי במדינת ישראל.




"אנחנו נפנה אותך מבית ראש הממשלה בירושלים ונשלח אותך בקרוב לקיסריה. אנחנו נפנה אותך ואת חבריך הלאומנים מהימין הקיצוני, המהווים איום קיומי למדינת ישראל ולדמותה הדמוקרטית והפתוחה".



עוד הוסיף מרגלית ואמר כי: "הגיע העת להעביר מהעולם את הממשלה של המצור וההסתה והפילוג, ממשלה המייצרת אזרחים סוג א ואזרחים סוג ב ושבאה לבגוד בצורה בוטה בערכיה של מגילת העצמאות. אם תמשיך בתפקידך, אתה תוביל למלחמת האזרחים הראשונה במדינת ישראל. כעת הגיע הזמן להביא אלטרנטיבה אחרת עם מנהיגות של עשייה, בנייה, דו קיום, משמעות, חמלה ויצירה. אנחנו מחנה גדול שמבין שהגיע העת להתאחד וביחד נביא מנהיגות חדשה של תקווה."



ראש השבכ לשעבר כרמי גילון יצא בהפגנה הערב בירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי: "מדינת ישראל מובלת על ידי חבורת פירומאנים ומונהגת על ידי אגו מניאק לחורבנה הסופי. המשך המדיניות המשיחיסטית והקיצונית בהר הבית תביא למלחמת גוג ומגוג נגד העם היהוגי כולו. אנחנו חייבים להיות הקול של יוחנן בן זכאי שהציל גחלת יהודית אל מול מתצאבדי מצדה שמוזנים כעת על ידי ביבי נתניהו ונאמניו מהימין. חוק הלאום הוא סרטן בגוף האומה הזו על כל אזרחיה"

יו"ר מרצ זהבה גלאון דיברה בהפגנה ואמרה כי: ":" דמוקרטיה בלי שוויון היא דמוקרטיה ליהודים בלבד, דמוקרטיה שרוצה להעיף מכאן את אזרחי ישראל הערבים".
 
גלאון קראה לראש הממשלה ואמרה: "ביבי מספיק כבר עם ההתקרבנות המבישה שלך - ברוך הבא למציאות: השנה היא לא 1938, השנה היא 2014, ישראל עצמאית כבר  67 שנים. הביקורת שמופנית כלפי מדינת ישראל היא רק כלפי מדיניות הכיבוש שלך, ואם אתה כל כך לא מרוצה מהתוכן של מגילת העצמאות, אין לך מה לנסות לשכתב אותה עם חוקים בזויים. אתה מוזמן פשוט לקום וללכת, לחפש מדינה עם עקרונות אחרים. 
 
"מדינת ישראל זו לא תכנית כבקשתך, אתה צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה. כי נכשלת בביטחון, נכשלת בשלום, נכשלת בהגנה על הדמוקרטיה וזכויות המיעוטים. כל יום שאתה בשלטון ישראל אלימה יותר, פחות דמוקרטית, יותר משיחית, מסוגרת ופרנואידית".