המערכת הפוליטית זועמת על החלטת בית הדין האירופי לפיו חמאס יוצא מרשימת ארגוני הטרור וכי לאחר הערעור, במידה וזה לא יתקבל, יוסרו ממנו הסנקציות בהן היה כלול עד עתה. ההחלטה נעשתה על מנת שיהיה אפשר להעביר את הכסף לארגון למען שיקום הרצועה, שכן עד עתה אי אפשר היה לעשות זאת.



ראש הממשלה, בנמין נתניהו אמר בתגובה להחלטה: "איננו מסתפקים בהסברי האיחוד האירופי על כך שהוצאת חמאס מרשימת ארגוני הטרור היא 'עניין טכני'. נטל ההוכחה מוטל על האיחוד האירופי ואנו מצפים מהם להחזיר לאלתר את חמאס לרשימה שכל אחד מבין שהוא חלק בלתי נפרד ממנה - חמאס הוא ארגון טרור רצחני שמציין באמנה שלו כי מטרתו להשמיד את ישראל. אנחנו נמשיך להיאבק בו בנחישות ובעוצמה כדי שלעולם לא ישיג את מטרתו".



השר נפתלי בנט הגיב בצורה חריפה ואמר: "חוקי הסדום של בית המשפט האירופי התירו היום את דמם של היהודים באשר הם ומבטאים אובדן דרך מוסרי.  אם יש מי שחושב שהקרבת ישראל תציל את אירופה, טועה. 

"ישראל חזקה ויודעים להתגונן מפני מבקשי רעתה, אך מי שיסבול מחיזוק ארגוני טרור יהיו האירופאים עצמם. טרור שמקבל הצדקה בתל אביב, יגלוש במהרה ללונדון, פריז ובריסל. לצערי אירופה לא תוכל להגיד שלא הזהרנו מראש".


גם יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין התייחס להחלטה שכונתה "טכנית" ואמר: "האיחוד האירופי איבד כנראה את הראש. הוצאת החמאס מרשימת ארגוני הטרור בידי ביה"ד של האיחוד, מלמדת על אטימות ועל עיוות מוסרי ומהווה פרס לטרור האיסלאמי הקיצוני המכה בכל מקום בעולם לרבות אירופה עצמה. אין גבול לבושה? אני מקווה שהעוול יתוקן ומהר".
 
ח"כ נחמן שי מהעבודה אמר: "החלטת בין הדין האירופי היא מעשה של צביעות. דווקא המוסד המופקד על משמר הצדק חייב לדעת כי אפילו לרגע אחד אין החמאס יכול להנות מהספק. טרור הוא טרור הוא טרור. במאבק הבלתי פוסק נגדו, כפי שהומחש רק לאחרונה באוסטרליה ובפקיסטן, כל ויתור הוא סימן לחולשה. אירופה נתבעת להחזיר החמאס לרשימת אירגוני הטרור מיד ולעשות כל מאמץ כדי להדביר את הטרור המאיים על העולם הערבי.
"החלטת האיחוד האירופי היא צעד מביש המבזה את שמו של הארגון ומחזק את הגורמים האנטישמיים בו. העולם חייב להבין - אין כל הבדל בין ארגון טרור שמכוון לפגוע רק במדינת ישראל לבין ארגון טרור שפועל בקנה מידה עולמי. עצם ההבחנה הזו מובילה למתן לגיטימציה לפעילות טרור".

ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים (הבית היהודי) אמר: "האיחוד האירופי החליט לתמוך בממשיכי משנתו של המופתי ובני בריתו. מסתבר היום שלקח השואה לא נלמד באירופה והחמאס שהוא ממשיך דרכו של הרייך השלישי, ברצון  ובניסיון להשמיד יהודים בכל מקום בעולם זוכה לצערנו להיות יקיר אירופה. החמאס ודאעש הם משפחה אחת וחבל שהאירופאים "הנאורים" לא מבינים שהם בדרך אליהם".