הותר לפרסום. לאחר שבעבר נעצרו מספר פעילי ארגון דאעש בודדים ברחבי המדינה, ביניהם גם מורה, הודיע היום (ראשון) השב"כ כי עצר במהלך חודש נובמבר האחרון חוליית טרור, אשר חבריה חשודים בהשתייכות לארגון הרצחני, אשר לא בפעם הראשונה, מנסה לחדור אל תוך שטחי ישראל.



העצורים, חשודים כי הקימו תא טרור שמחובר בצורה אידיאולוגית-דתית עם דאעש והשלושה, בגילאי ה-20 לחייהם, הם תושבי חברון ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים. השלושה לא הסתפקו באמונה אידיאולוגית ואף ניסו בעבר לבצע פיגוע כנגד כוח צה"ל, לאחר שהפעילו כנגדו מטען. באירוע עצמו לא היו נפגעים לכוחות הביטחון.

החשודים הם אחמד ודאח צלאח שחאדה, בן 22, מחמד פיאד עבד אלקאדר זרו, בן 21 ו-קצאי אבראהים דיב מסוודה, בן 23.

במהלך חקירתו הודה שחאדה כי ניסה להקים ביחד עם חבריו חוליה צבאית של הארגון, לצורך ביצוע פיגועים. כמו כן הודה כי הוא וקצאי מסוודה ייצרו מספר מטענים, שאת אחד מהם הוא השליך לעבר כוח צה"ל (ללא נפגעים), וכי יחד הם תכננו לרצוח חייל צה"ל ולהשתמש בנשקו (ואף במדים) לצורך ביצוע פיגוע ירי.
השניים יצאו למימוש הפיגוע, אך שבו על עקבותיהם מבלי לבצעו.

שני הנחקרים האחרים הודו אף הם במיוחס להם, וקצאי מסוודה אף הודה כי תכנן להרוג מתיישב במעיין "עין אברהם" בחברון, ולחטוף ממנו את נשקו.
מהשב"כ נמסר כי: "בימים האחרונים הועברו תיקיהם של המעורבים לתביעה הצבאית. נגד אחד המעורבים, מחמד זרו, הוגש כתב אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה, בין היתר, בגין עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות  בלתי מותרת. נגד שני המעורבים הנוספים יוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה בימים הקרובים".