במצרים ממשיכים לחקור תקרית חמורה מאוד, שאירעה לפני שבועיים, במהלכה הצליחו פעילי דאע"ש להשתלט בכוח על ספינת טילים (סטי"ל) של חיל הים המצרי, במטרה לתקוף ולחטוף גם כלי שיט ישראלים – לצורך שחרור אסירים פלסטינים.


על פי הדיווח, האירוע החמור התרחש ב-14 בנובמבר בלב הים התיכון, סמוך לתעלת סואץ, לאחר שהספינה יצאה מנמל דומיאט שבצפון המדינה. מחקירת גורמי הביטחון המצרים עלה, כי מפקד הספינה היה למעשה פעיל דאע"ש, שהחליף את המפקד המקורי. עוד התברר שהמפקד הוחלף לאחר בימוי תאונת דרכים בה היה כביכול מעורב.


בעוד הספינה משייטת אל מחוץ לתעלה, השתלטו הפעילים על הספינה ופגעו בשמונה מלחים - שעדיין מוגדרים נעדרים. לא ברור מה עלה בגורלם של יתר המלחים, שכן הספינה יכולה לשאת 19 מלחים. כעבור זמן מה הבינו בצי המצרי כי דבר מה השתבש, לאחר שספינת הטילים התבקשה להזדהות, אך מהספינה לא התקבלה כל תגובה. חששם של אנשי חיל הים המצרי גבר, אחרי שתשדורת מהספינה חשפה את מי שנמצא בפיקוד.



לאחר שהבינו בפיקוד הצי כי הספינה נחטפה, הוצאו אל הים כלי שיט נוספים שניהלו אחרי הסטי"ל מרדף. אחרי חילופי אש בין הצדדים, הספינה נפגעה ונוטרלה. אולם, ישנן גם גירסאות סותרות ואחרות בנוגע לתקרית הקשה שמוכיחה את תעוזתם של אנשי דאע"ש; על פי מקור צבאי מצרי הסטי"ל הותקף על ידי שלוש סירות בלב הים, מול חופי דומיאט.


המקור הצבאי האשים "גורמי טרור" באחריות למתקפה, וציינו כי הסטי"ל נשרף, חמישה חיילים נפגעו ועוד שמונה הוכרזו נעדרים. חיל הים המצרי בסיוע מסוקים של חיל האוויר תקפו את שלוש הסירות הרגו חלק מפעילי דאע"ש ועצרו 32 מהתוקפים. 


עוד נמסר, כי "כוחות הביטחון המצרים בודקים אם מדינה זרה העניקה סיוע לוגיסטי לטרוריסטים". בחלק מהדיווחים נמסר עוד, כי ארבעה קצינים ו-13 חיילים נהרגו במהלך חילופי האש. במקרה נוסף אף דווח על 20 קצינים וחייל שנהרגו במהלך התקרית. אלא שדובר צבא מצרים מסר, כי "חמישה חיילים נפגעו ועוד 8 הוכרזו נעדרים".


בדיווח של העיתונאי המקורב למדינה האסלאמית, אבו אמינה אל-אינסארי, הוא סיפר כי "הג'יהאדיסטים של דאע"ש רצו להשיג שתי מטרות: לתקוף ספינה שהובילה 200 חיילים מצרים לכיוון צפון חצי האי סיני, מאחר והעברתם ביבשה מסוכנת מדיי, והמטרה השניה היא לתקוף ספינת משמר גבול ישראלית, חטיפת אנשי הצוות ופתיחת משא ומתן עם ישראל, על מנת לשחרר את האסירים הפלסטינים".