הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית, כשבמוקד העניינים יעמוד נושא "עיר הבה"דים" ופינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ. עוד לפני כן, בהצהרה לתקשורת, התייחס רה"מ בנימין נתניהו לנושא הפלסטיני. 



"הרשות הפלסטינית בחרה לצאת לעימות עם מדינת ישראל, ואנחנו איננו יושבים בחיבוק ידיים. אנחנו לא ניתן לגרור את חיילי צה"ל ומפקדי צה"ל לבית הדין הבינ"ל בהאג. מי שצריך לתת את הדין אלה ראשי הרשות הפלסטינית, שכרתו ברית עם פושעי המלחמה של החמאס. חיילי צה"ל ימשיכו להגן על מדינת ישראל בנחישות ובעוצמה - וכפי שהם מגנים עלינו, אנחנו נגן עליהם, באותה נחישות ובאותה עוצמה". 

"הממשלה תקבל היום החלטה, אני חושב שהיא היסטורית, בעניין כפול: האחד, פיתוח הנגב, והשני, פינוי מחנות צה"ל מאתרי נדל"ן במרכז הארץ. ההחלטה הזאת היא מבורכת. אנחנו מורידים דרומה את בסיסי ההדרכה של צה"ל, את בסיסי המודיעין והתקשוב. זה מחולל מהפכה אדירה בנגב, חברות בינלאומיות מגיעות לנגב, אוכלוסייה חזקה יורדת לנגב, פיתוח גדול בא לנגב". 


נתניהו המשיך ואמר: "זה חלק מפיתוח הנגב, אבל זה עושה משהו נוסף: אנחנו מפנים בסיסים במקומות כמו צריפין, סירקין, תל השומר, רמת גן ועוד - ועל ידי כך אנחנו מייצרים אפשרות לבנות כ-60 אלף יחידות דיור חדשות במרכז. זה בנוסף לפינוי תע"ש, שנותן עוד 40 אלף יחידות דיור. כלומר, כ-100 אלף יחידות דיור באזורי הביקוש הגדולים במרכז הארץ. זה שינוי גדול מאוד, זו גם הדרך הנכונה לטפל במחירי הדיור. הגדלת ההיצע על ידי יצירת ביקוש והיצע לביקוש הזה באזורים המבוקשים ביותר במרכז הארץ, ופיתוח הפריפריה".