למרות ששערו של הדולר מתחזק בעולם, ככל הנראה השנה לא יפרוץ הדולר את מחסום ארבעת השקלים: "הדולר-שקל מדשדש מהבוקר סביב 3.915, וזאת למרות כוחו העולה של הדולר בעולם לאחר ישיבת הפד אמש", מציינים הבוקר (חמישי) במחלקת המחקר של  FXCM.

לאחר שסיים את ההרחבה הכמותית בחודש שעבר, הבנק המרכזי של ארצות הברית אותת אמש כי הוא מתחיל לשקול העלאות ריבית. בהצהרת המדיניות של הבנק, הושמט הביטוי הנוגע לכך שהבנק יותיר את הריבית ברמה אפסית "למשך זמן ממושך", ביטוי שחזר על עצמו לאורך כל השנה האחרונה, והחליף אותו באמירה שהבנק ינקוט מעתה גישה "שקולה" באשר למדיניות הריבית. 
לפי FXCM, "כל עוד תימשך ההתאוששות במשק האמריקני, ובעיקר בשוק התעסוקה, השוק יתמחר בצורה אגרסיבית יותר העלאות ריבית והדולר צפוי להתחזק. מנגד, המשך ירידת מחיר הנפט עשויה להזיק לדולר".

מהשינוי הרטורי הזה ניתן ללמוד שהבנק כבר מתחיל לחשוב על התזמון הנכון להעלאת ריבית, בהתאם לקצב ההתאוששות הכלכלית. שינוי משמעותי זה הביא אמש בעולם לזינוק חד במדד הדולר העולמי, וכעת הציפיות הן להעלאת ריבית כבר ב-2015. 
הסכנה כעת לדולר קשורה יותר להתערערות ביציבות הגלובלית בעקבות הצניחה במחיר הנפט. המשך ירידת המחירים תגביר את רמת החשש בשוק, הן לגבי הצמיחה העולמית והן לגבי המתיחות הגיאו-פוליטית בין רוסיה למערב, מה שעשוי להזיק לדולר. לאחר הירידה החדה האחרונה, הדולר-שקל דווקא נסחר ביציבות ונראה כי את יתרת השנה הצמד יבלה בטווח הנוכחי שבין 3.88 ל-3.95.