כוכב הצפון, ערוץ דיסני, יס
בתחילה חשבתי שהסדרה החדשה "כוכב הצפון", שעלתה אתמול בערוץ דיסני, סובלת מאיכות משחק נמוכה משום שהיא מיועדת לבני נוער. הנוער הרי קונה הכל, ולמרבה הצער אני עד לכך מדי יום, כשהנוער הפרטי שלי יושב מול אירועים מסמרי שיער בטלוויזיה הקרויים "סדרות נוער" ואינו נתקף בתחושות בחילה או נס על נפשו.

נסו את זה, אגב, על הנוער שלכם, אם עוד לא עשיתם זאת: הושיבו אותו מול איזה זוועתון אמריקאי, כאלה המיוצרים באלפיהם, עם תפאורה מפלסטיק, דמויות מגבבות טקסטים נמוכים מים המלח וצחוק מוקלט אחת לעשר שניות, ותראו כיצד הנוער נדבק מיד למסך, לסתו נשמטת מטה ועיניו נקרעות. 
 
"כוכב הצפון" ניחנה בכל המעלות הללו (למעט צחוק מוקלט). התפאורה והדמויות מפלסטיק, הטקסטים שהושמו בפיהן נמוכים מים המלח, אבל בני הנוער, חשבתי, עוד עשויים לאהוב את הסדרה: יש חתיך וחתיכה, את זה שלבו נשבר, את זו שמתגעגעת אל אמה שהלכה לעולמה, את הביץ' הלא מוכשרת ויש מסיבות בריכה שניצבים וניצבות מנענעים ישבנים ברקע – טראש ישראלי עשוי צלופן, שלמרבה הצער, יכול לקסום לבני נוער.
 

 אלא שאט אט החלו להתגנב לעאלק נרטיב אלמנטים עאלק מתוחכמים יותר: האבא של השחיין החתיך מסובך בחובות ומתחמן את בנו. ראש המועצה משחדת מפיקה כדי שתשבץ את בתה בסדרת טלווויזיה. ושניים מהאורחים הם למעשה שליחים של איזה בוס מסתורי שמעוניין לחפור תחת המלון "כוכב הצפון" כדי למצוא שם גופה של אשה. 
 
ואז נפל לי האסימון: זו לא סתם סדרת נוער – זו אופרת סבון לנוער. הטובים בה קרובים למעלת מלאכים והרעים רעים באופן בוטה, גם אם מדובר בעצמם ובבשרם. איכות המשחק צולעת כהלכה. שתילי קנאה ראשונים כבר נזרעו באדמה. נפתולי האבא הנתון בחובות ייקחו זמן ולא מעט פרקים. תחמוני ראש המועצה ובתה הבלתי מוכשרת בוודאי לא ייעלמו במהרה – והנה לנו אופרת סבון על תגיה ודקדוקיה. מה שלא מובן הוא אם הנוער יבין או יהנה כלל בגילו הרך מנפתולי שקשוקה בטעם סבון, אבל זו כבר בעיה של הנוער שלכם. בבית שלי לא יצפו ב"כוכב הצפון".