מחר (שלישי) חמישים אלף חברי מפלגת העבודה ילכו בשיא החום להצביע ולבחור את ראש המפלגה. רוב המועמדים רציניים, מנוסים ועתירי זכויות אבל עמיר פרץ מתעלה על השאר ויזכה בתמיכתי. זאת מכיוון שלאורך הקריירה הציבורית שלו הוא הציג סדר עדיפויות ברור שבבסיסו שוויון ערך האדם. מבין כל המועמדים הוא מייצג את עמדת השמאל הציוני באופן המובהק ביותר, הוא לא מגמגם ולא מתנצל. בכל תפקיד נשאר אמיץ ועקבי בעמדותיו והראה עמידה איתנה בעד האדם העובד ונגד חברות הקבלן. בעד פתרון שתי המדינות ונגד המשך השליטה על עם אחר. בעד הדמוקרטיה ונגד שלטון ההון. 

נדמה לי שהיה זה בן גוריון שאמר פעם "למנהיגים יש את היכולת להעריך ואת האומץ לבצע". במבחן זה עמיר פרץ הוא דוגמה למנהיג. עוד כשמעטים, אפילו בחוגי השמאל, קראו לפתרון שתי המדינות עמיר היה שם ואמר שמדינה פלסטינית עצמאית היא אינטרס ישראלי. במישור זה יש לציין גם את תרומתו לשינוי תפיסת הביטחון של ישראל: כשר ביטחון דאג להוספת תשתית חזקה של הגנת העורף (כיפת ברזל) לצד המשך ההרתעה התקפית. מהלך זה צמח מתוך הבנה שכל מלחמה עתידית תכלול גם את העורף. מפנה זה מאפשר היום למקבלי ההחלטות אורך נשימה בניהול עימותים והלכה למעשה מציל חיים. רק היום, ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא, מודים בכירי מערכת הביטחון בתרומתו. בזכות שינוי זה אלפי אנשים עברו בשלום את 'צוק איתן'.  
 
דואג לעובדים

במישור הכלכלי עמיר הלך נגד הזרם מול "מיטב" הכלכלנים שטענו שהעלאת שכר המינימום תביא לקריסה במשק, ויצא מנצח. הוא הנהיג את המהלך, בזכותו עשרות אלפי משפחות הצליחו להרים את הראש מעל המים, מה שהביא גם לצמיחה ולא פחות חשוב מכך לשינוי קונספציה בנוגע לתפיסת הכלכלה הישראלית. גם חוק פנסיה חובה שעמיר חוקק ושקול לחוק בריאות עובדים ממלכתי, הוא היסטורי ופורץ דרך, בזכותו לכל עובד בישראל יש פנסיה. בניית מבנה חברתי שדואג לציבור היא גם חלק מהיכולת שלו להביא מצביעים נוספים למפלגת העבודה. 
מוסכם כי תפקיד מנהיג האופוזיציה הוא להרחיב את השורות של השמאל הישראלי ולגרום ליותר אנשים להרגיש שמפלגת העבודה רואה אותם ואת הצרכים שלהם. עמיר עושה זאת, לא מן הפה אל החוץ אלא כמדיניות שרואה את אזרחי ישראל תחילה. עמיר מנוסה בבניית כוח פוליטי ויוכל להשיב למפלגה העבודה ציבור רב. בניגוד לאחרים, הוא כבר הוכיח זאת כשבנה גשרים ונבחר באופן דמוקרטי פעם אחר פעם לשורת תפקידים בהם כיהן: שר ביטחון וסגן ראש ממשלה, יו"ר ההסתדרות, ראש עיר וותיק חברי הכנסת.

במובן זה הוא פוליטיקאי עם קילומטרז' חסר תקדים, אחרי הצלחות וגם כישלונות הוא למד מטעויות העבר והוא מוכן למשימה. יש עוד מועמדים טובים וראויים, מאוד משמח לראות שמפלגת העבודה היא ספינה שקופצים אליה ולא ממנה. אבל בכדי להיות גם נאמנים לערכינו וגם להביא הישגים במערכת הפוליטית היחיד שיכול זה עמיר פרץ.