קיבלתי פנייה ממש מפתיעה מרב חרדי אורתודוקסי שאני מיודד איתו. הכרנו כשעמדנו זה לצד זה בדוכנים פוליטים ברחוב, אני החתמתי בדוכנים בעד הגנת הסביבה והוא בדוכן חב"ד הציע לאנשים להניח תפילין. התראינו מאז ברחוב הפוליטי מעת לעת ותמיד באווירה נעימה וחברית. למרות המחלוקות תמיד שמרנו על יחסים חמים שמלווים באי הסכמה תהומית, הרי כל ישראל ערבים זה לזה.



משום מקום הוא התחיל לשלוח לי הודעות אחרי שלא דיברנו למעלה משנה, בכוונה לנסות "לעזור" לי. העזרה, איך לא, היא לגרום לי לעזוב את מעגלי השמאל תחת הטענה המכילה ואכפתית שהוא מבין אותי, הרי אני בסך הכל צעיר קל-דעת שמחפש כסף מהיר. הוא אפילו הציע למצוא לי עבודה במקומות "כשרים", וטען בנחרצות שסורוס מממן אותי ומנצל את תמימותי וחבל שכך כי אני בחור טוב. כששאלתי לאן השיחה הזו מתקדמת הוא הסביר שהוא מציע לי לברוח מהמטריקס ולהפסיק להיות פיון "שלהם".



ולמה אני מתעצבן? כי הנרטיב המטורף והשקרי של הימין מעביר אנשים על דעתם ושותל להם את המחשבה שאין דבר כזה שמאל ציוני אותנטי ושהימין הדתי הוא-הוא עם ישראל האמיתי וכל מי שלא מסכים עם מדיניות הממשלה חייב לעבוד בעבור ישות זרה ועוינת ומונע אך ורק מבצע כסף. וזה כבר ממש מסוכן לדמוקרטיה, חוסר הסובלנות לדעה פוליטית אחרת משלך הוא שלב הרסני למרקם החברתי ומאיים על ישראל מבפנים.



אבל האמת שלא באתי לבאס, פשוט למזלי סני והוטר כבר הכינו פרודיה בדיוק בנושא בכדי שלפחות נצחק מהמצב, מוזמנים.