החשיבות של לקיחת משכנתא בצורה נכונה, עולה דווקא בתקופה זו של מחירי הדיור הגבוהים. חשוב לציין כי 70 אחוז מבעלי הנכסים בארץ הם גם בעלי משכנתא. משפחה ממוצעת מחזיקה משכנתא בערך 30 או 40 אחוז מהחיים שלה - מטווח גילאי 30 עד הפנסיה. אם אלה הנתונים, חובה על כל אחד מאתנו להבין את המשמעות של הדברים ולעשות את זה הכי חכם שיש. 

בריאיון שנערך באולפני אסקימו TV, מדגישה נועה גל, מנכ"ל משכנתא בחוכמה, כי עדיף לשלם משכנתא על דירה שנרכשה מאשר לשלם סכום חודשי זהה על דירה שכורה - במדינה שערך הנכסים עולה, עדיף שהנכס יהיה שלכם. עוד ממשיכה ומספרת, על 3 טעויות מרכזיות שאנשים עושים כשהם באים לקחת משכנתא:
טעות מספר 1 –  שוקלים רק פרמטר אחד ולא מתייעצים עם מומחה 

אנשים נוטים לחשוב שמכיוון שהריבית היום מאוד נמוכה, אין צורך לקחת יועץ מומחה. הם הולכים לבנק לבד ולמעשה עושים את הטעות הגדולה ביותר. למה גדולה? משכנתא זה מוצר לטווח ארוך והריבית היא לא הפרמטר היחיד שיש לשקול, מדדים עלולים להשתנות בעתיד וזה שם אותם ברמת סיכון גבוהה.
טעות מספר 2 –  לוקחים החזר חודשי שלא מתאים לאורך החיים 
אנשים אינם לוקחים בחשבון, שההחזר החודשי צמוד למדד ולא יישאר זהה לאורך זמן. זאת אחת הטעויות שבגללה אנשים נכנסים לברוך כלכלי. אמנם הריבית נמוכה ויציבה יחסית, אך זוג שבחר לשלם 4000 שקל בחודש צריך לקחת בחשבון שהסכום יכול להשתנות בעתיד. לכן המשכנתא צריכה להתאים באופן אישי ומדויק לבעלי הבית. 
טעות מספר 3 – מתייעצים עם פקיד הבנק על המשכנתא
הבנק אינו מתייחס לכל האספקטים בחיים, לכן חשוב מאוד לקבל בצורה ביקורתית את המסלולים שמציע הבנק. חשוב לציין, כי לפקיד הבנק אסור על פי חוק, להמליץ על מסלולים כאלה או אחרים, מכיוון שמתקיים בינו לבין הלקוח ניגוד עניינים. הוא בעצם דואג לאינטרסים של הבנק, לרווחיות שלו ולא ללקוחות. פקיד הבנק אינו יועץ משכנתא, אלא איש מכירות של הבנק, שיכול להציע רק מסלולים ספציפיים, אשר לא בהכרח מתאימים ללקוח.   
אז איך בעצם מתנהל התהליך עם יועץ משכנתא?  מהו הטיפ החשוב לזוג צעיר שרוכש בית ראשון? כל כמה זמן חשוב לבדוק את חשבון המשכנתא ואיך עושים את זה? 
נועה גל, מנכ"ל משכנתא עונה כל השאלות אלו בסרטון המצורף.
לעוד פרטים בנושא משכנתא ואף פגישה עם נועה גל היכנסו >> mashkanta4you
חזרו לבקר שוב ובהקדם בזירת המומחים של מעריב ואסקימו TV. התכנים שלנו – הידע שלכם!