באופן מפתיע, מסתבר שלא צריך להיות עשיר כדי לרכוש נדל"ן בחו"ל. בשנים האחרונות מזרח אירופה מהווה יעד אטרקטיבי לרכישת נדל"ן ,כאשר מאז שנת 2015 "תור הזהב" של הנדל"ן ביבשת זו הנו בבודפשט בירת הונגריה.

בתכנית "אחד על אחד עם אפרת גרינברג", המשודרת מאולפני אסקימו, עו"ד הראל סיל, שמלווה משקיעים, ומתמחה ברבעים המרכזיים של בודפשט, מסביר על תהליך הרכישה, תוך מזעור סיכונים והפיכת העסקה לאמינה, בטוחה ומניבת תשואה ורווח טובים ביותר.


בודפשט, השייכת לאיחוד האירופי מאז שנת 2004,  הינה אחת מערי הבירה היפות והקסומות באירופה, ומאופיינת בכ – 3.5 מיליון תיירים בשנה, המגיעים אליה בכל עונות השנה. בנוסף, בודפשט מהווה יעד עבור סטודנטים רבים, מישראל וממדינות אחרות בעולם, למשל, ללימודי רפואה, וטרינריה ועוד, ופרוסות בה אוניברסיטאות ומכללות רבות.


כעת מסתבר, שלא צריך להיות עשירים בכדי להשיג דירה יפה ברובעים המרכזיים של העיר, וגם התשואה על ההשקעה משתלמת (שכירות  גבוהה) בשוק שבו מחירי הדירות עולים באופן דרסטי בשנתיים האחרונות ועדיין יש בו מקום לעלייה נאה.

כמו בכל עסקת נדל"ן, אומר עו"ד סיל, צריך להפעיל את כל המנגנונים כדי למזער את הסיכונים, ומציין שתהליך הרכישה עצמו, דומה מאוד לזה בישראל, מבחינת מנגנוני ההגנה והפיקוח, ואם מקפידים על קיומם, הסיכון קטן משמעותית.

מהלך הקניה מלווה ומפוקח על ידי עו"ד הראל סיל, תוך הפעלת עורכי דין מקומיים, סוכני נדל"ן, שמאים, מהנדסים ובעלי מקצוע (במידה ונדרש לבצע שיפוץ בנכס). רובו של התשלום (לפחות 85%), מתבצע, אגב, רק במקביל לרישום הנכס בטאבו, כאשר בתווך נרשמת לטובת הקונה הערת אזהרה, מה שמבטיח את זכויותיו ובעלותו של הרוכש על הנכס באופן אבסולוטי.

לפרטים נוספים:   www.harelseallaw.co.il

תוכן מקודם בשיתוף אסקימו.