בזמן שבני ישראל ישבו ליד שולחן ליל הסדר שלשום בערב, רבים מהם בירכו בסתר לבם גם את כל אותם גורמים פילנתרופיים שאפשרו לעשרות אלפי נזקקים ליהנות אף הם משולחן עמוס כל טוב, לבושים במיטב בגדיהם.



אחד מגורמים אלו הוא הקרן לידידות בראשותו של הרב יחיאל אקשטיין. לרגל החג העניקה הקרן ל־20 אלף ילדי מועדוניות הרווחה מכל רחבי הארץ את כרטיס DREAM CARD של קבוצת FOX, בשווי 300 שקל – שבאמצעותו אפשר לרכוש פריטי לבוש מהרשת. הילדים קיבלו גם כרטיס לרכישת מוצרי מזון.



במבצע הארצי "חוגגים בידידות", הכולל לא פחות מ־210 רשויות מקומיות, כל ילד זכאי לכרטיס ביגוד וכל משפחה לכרטיס מזון. כל רשות קיבלה את מספר הכרטיסים הדרוש לכל ילדי המועדוניות והמעונות הרב־תכליתיים שבתחומה. בסופו של דבר כ־17 אלף משפחות זכו לקבל כרטיסי מזון ו־20 אלף ילדים מאותן משפחות קיבלו כרטיסי ביגוד. "אלו ילדי רווחה המגיעים למועדוניות הרווחה, למועדוניות החינוך ולמעונות הרב־תכליתיים", מסבירה מלכי שור שריקי, מנהלת המבצעים של הקרן לידידות, "מעבר לכך נתנו תווים לרכישת מזון למשפחות של תוכנית 'נושמים לרווחה', תוכנית 'יחדיו' של משרד הרווחה ולאלף משפחות של עולים חדשים, המגיעים באמצעות הקרן לארץ".



אחת הנשים שזכו לקבל מהקרן את העזרה החשובה הזאת היא מ'. הבחורה הצעירה (26) מגדלת בגפה את בנה בן ה־3.5. הוריה נפטרו לפני זמן קצר ואביו של הילד נמלט לחו"ל מיד לאחר הלידה, והותיר אותה עם חובות. מ' מתפרנסת בדוחק מעבודתה כמתאמת פגישות בחברת אינטרנט: "גם אם הייתי פרזיטית שלא עובדת לא הייתי יכולה להתקיים", סיפרה מ' בתסכול, "אני עובדת שש שעות ביום כדי להוציא את הילד מהגן ולא מגיעה לשכר מינימום". מ' לא זוכרת את הפעם האחרונה שהצליחה לקנות בגדים לה ולבנה. היא נאלצת לחיות מתרומות בגדים, מזון, משחקים ועוד. "משפחת רווחה" – כך מכנים אותה ואת בנה ברשויות. "בחג הזה, מיד לאחר שקיבלתי את כרטיס המתנה, קניתי לילד שלי נעליים חדשות ובגדים".



בשבוע שעבר, במהלך הרמת כוסית חגיגית עם ילדי המועדוניות בבת ים בהשתתפות הנהלת הקרן לידידות והנהלת קבוצת FOX, אמר הרב אקשטיין: "הקרן לידידות פועלת לאורך כל השנה לשיפור איכות חייהם של ילדי הרווחה בישראל. אנו גאים ושמחים להעניק לילדים אלו הזדמנות ליהנות מחוויית ההתחדשות בביגוד חדש לקראת החג, דבר שלרובנו הוא מובן מאליו אך לצערי לא בשביל כולם. אני מודה לקבוצת FOX על התגייסותה זו השנה הרביעית לטובת המבצע החשוב הזה".



שריקי שור הוסיפה: "אנחנו מדברים על סיוע בהרחבת התקציב לטובת המשפחה שצריכה את הכסף הנוסף בגלל הוצאות החג הגדולות. כולנו יודעים כמה ההוצאות גדלות לקראת החגים".