"בגיל 6 התחלתי לחקור כל מיני דברים. הייתי ילד רגיש ומאוד אינטואיטיבי, והדברים האלו הביאו אותי לשאול שאלות", מקדים האמן העל־חושי ליאור סושרד, שחזר מסיבוב בינלאומי ויצא בשישי האחרון לסיבוב הופעות בישראל. 

"תמיד אהבתי חידות והרכבת פאזלים", ממשיך סושרד בתיאור תהליך התהוותו למה שהפך כיום, "ההורים, המשפחה והחברים התחילו לשים לב שאני אובר סקרן. כבר בגיל צעיר התחלתי להופיע בבית הספר מול התלמידים. בחטיבה הייתי עושה ימי הולדת, משעשע את הילדים". 
איך היית כילד? 

"כילד הייתי נחבא אל הכלים. הייתי נורא ביישן וילד טוב של אמא. מצד שני, כשאני עולה על הבמה אני מקסים את הקהל. הייתי הג'וקר שמופיע ומדהים אנשים בחידות היגיון ובטריקים. כל הטריקים שהייתי עושה היו אוריינטציה של מחשבה וקריאת שפת גוף. אני מאמין שזה משהו שהגיע אלי. את הטכניקות פיתחתי במהלך השנים. זה לא שאני יושב וקורא מחשבות של אנשים". 
ובכל זאת, איך אתה מגדיר את מה שאתה עושה? 
"אני אמן חושים. אני בעצם משתמש בחמשת החושים בצורה רגישה כדי ליצור חוויה על־חושית לקהל. כאמן חושים, אני לוקח את ההבנה איך אנשים חושבים לכיוון קומדיה ובידור. בכל מופע אני אומר לקהל: 'אל תאמינו, פשוט תיהנו. אנחנו הולכים לשבור מוסכמות. תעברו חוויה, והכי חשוב תצחקו'. אני די מתנגד לכל קוראי בקפה, מגידות עתידות שטוענות לשיחות עם העולם הבא. אני די ציני לגבי העניין הזה. אני לא אוהב אנשים שמנצלים את הזולת ולוקחים על זה כסף". 
אבל בסרט הדוקומנטרי "העולם על פי סושרד" מופיעה מגדת עתידות שפותחת לך בקלפי טארוט?  
"מדובר במגדת עתידות מאוד מפורסמת מהולנד. זה היה הניסיון שלי להראות את שני צדי המטבע של תופעת סושרד. רואים בסרט כל מיני קוסמים, כולל אורי גלר. רצינו לבחון אם זה תואם. זה היה ניסיון לחבר את העולם עם הסקפטיים והלאסקפטיים. היא לא הכירה אותי לפני הצילומים, אבל שמעה עלי. אני חושב שהניסיון היה מעניין. איינשטיין אמר: 'יש שתי דרכים לחיות את החיים - ששום דבר לא נס, או שהכל נס'. אני מעדיף להיות פתוח לאפשרויות". 
הצלחת למתג את עצמך כמנטליסט ברמה בינלאומית, והופעת בעולם לצד מפורסמים. 
"באופן כללי אני עוסק במקצוע מאוד נדיר. אני אמן בוטיק שאמון על איכות, לא על כמות. לכן מיתגתי את עצמי כמה שיותר גבוה. בחיים לא פרסמתי את עצמי כאמן. כל ההצלחות שלי קרו בגלל שמועה עלי שעברה מפה לאוזן. התחלתי להיות מוזמן לאירועים אקסקלוסיביים, ומצאתי את עצמי מוזמן באופן אישי על ידי התעשייה, עסקים גדולים ומסיבות פרטיות. ככה התגלגלתי. יש לי החוצפה הישראלית היהודית. אני חושב שאני טוב במה שאני עושה. אין תחליף לכישרון. אם אתה טוב, יזמינו אותך. חשוב לזכור שהביטוי 'שואו ביזנס' מתחלק לשתי מילים: שואו וביזנס. הביזנס הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה. זה לדעת איך לדבר. איך להתחבר לאנשים, נטוורקינג". 
הוזמנת גם להופיע ביום הולדת ה-70 של חיים סבן, איך היה? 
"חוויה מדהימה כמו בכל מופע שאני עושה. אני חתום על הסכם שאסור לי לדבר על מה שקרה במהלך האירוע ואחריו. את יכולה לכתוב את זה ככה". 
נחשפת לראשונה ב"אורי גלר מחפש את היורש". איך הגעת לתוכנית? 
"הייתי בשוודיה. יום אחד קיבלתי טלפון וסיפרו לי על התוכנית שבה אורי גלר מחפש יורש. כשחזרתי לארץ, נפגשתי עם חברת ההפקות. היה מרגש מאוד. התוכנית צולמה בלייב. כל מתמודד היה צריך לבחור אקט, והקהל בבית הצביע. בהתחלה הודחתי, והקהל החזיר אותי, ולשמחתי הרבה ניצחתי. זה היה מאוד מרגש. אני בקשר מצוין עם הקולגות שלי, ותאמיני או לא, המנטליסטים הישראלים הם הטובים בעולם. אמיר לוסטיג, ליאור מנור, נמרוד הראל ושמעון נחמני הם תותחים בתחום וחברים טובים מאוד שלי. יש כאלה שחושבים שזאת הייתה החשיפה הראשונה שלי לקהל הישראלי, אבל לפני זה הופעתי בתוכנית של דודו טופז ז"ל בערוץ 2 ובערוץ 10 , והתארחתי בתוכניות בוקר נוספות. זאת גם הסיבה שהזמינו אותי לתוכנית". 
הופעת גם ביום ההולדת של ברברה סטרייסנד ופיתחתם יחסי חברות. איך נוצר ביניכם קשר? 
"את ברברה פגשתי במסעדה. ניגשתי אליה והצגתי את עצמי. באתי אליה לגמרי כמעריץ. זה היה קליק ברגע, ודיברנו על דברים שאני עושה. אמרתי לה שתחשוב על שיר, ואז התחלתי לזמזם את השיר שהיא חשבה עליו. היא נדהמה, כי זה שיר שהיא עבדה עליו, ועוד לא היה קיים. אחרי זה הוזמנתי להופיע ביום ההולדת שלה בלוס אנג'לס. ככה התחילה החברות בינינו".  
עכשיו אתה עומד לפני סיבוב הופעות בישראל. מה מצפה לקהל המקומי? 
"הצד ההרפתקני שבי מופיע הרבה בעולם. מזמינים אותי לאירועים של חברות גדולות, טקסים וכנסים ומאורגנים על ידי החברות. הפעם זה שונה, הקהל קונה כרטיס למופע שהוא בא לראות, וזאת תחושה אחרת לגמרי. המופע הולך להיות שילוב של תדהמה וצחוק. כל מי שיגיע למופע הולך להשתתף בו". 
אתה טוען בכל הזדמנות שאין לך כוחות על-טבעיים, ובכל זאת אתה גורם לדברים לנוע, ומנחש מידע על אנשים שבאים להופעותיך. איך אתה מסביר את היכולת הזו? 
"מדובר ביכולות. לא בכוחות. אני משתמש בשיטות סודיות מעולם הפסיכולוגיה, השפעה, תקשורת בלתי מילולית, אינטואיציה ועוד. למדתי הרבה דברים, ופיתחתי הרבה דברים בעצמי. אני משתמש בחמשת החושים שלי ויוצר חוויה של חוש שישי. יש הרבה סודות במקצוע הזה. אם אגלה לך אותם, אצטרך להרוג אותך, ואז לא תהיה כתבה". 
תן לי דוגמה להשפעה על איכות וניתוב מחשבות. 
"אני באמת מאמין שחשיבה חיובית, עם כל הקלישאה שבדבר, זה משהו שאפשר ללמוד ולפתח. אם נקיף את עצמנו באנשים חיוביים, ננסה להפוך דברים שליליים לחיוביים, ניתן מחמאות לאנשים, ונדמיין את עצמנו מצליחים - נראה שזה עובד". 
אז אתה קורא מחשבות? 
"כמובן".