המדינה שלנו לא גדולה. הנסיעה הכי ארוכה ברכב לישראלים היא הנסיעה לאילת. כל זה משתנה כשיש לנו ילדים משועממים ברכב. אז גם הנסיעה מהבית לסופר יכולה להיות ארוכה כאורך הגלות.



אני כמובן מגזים. או שלא?

אספנו עבורכם מרחבי הרשת טיפים ועצות מהורים לגבי נסיעה עם ילדים ברכב, כך שגם הנסיעה שלכם לצימר בצפון תהיה קלילה יותר.

כשתכננו את הרכב המשפחתי הסטנדרטי חשבו רבות על סביבת הנהג, אבל מהנדסי הרכבים לא חשבו על סביבת הילדים מאחור. הדבר הכי נחוץ לנו שאין בחלק האחורי הוא אחסון זמין. הכיס הלא ברור בגב כסא הנהג וזה שלידו יכול להכיל בקושי עיתון.


הפתרון נמצא במטבח! כנסו לאחת מחנויות "הכול בדולר" ורכשו מחזיק סקוצ' לכיור, כזה שנצמד בואקום. הצמידו אותו לחלון הרכב ליד הילדים והנה לכם מגירות ניידות לרכב. שימו שם צבעים, מוצץ נוסף, דמויות צעצוע ועוד.

בכל נסיעה יש זמן בו הילדים שוקעים במשהו. עדיף שיהיה במשהו שאין לו מסך. שימו ברכב, באופן קבוע, ספרים לילדים, כאלו שיש בהם הרבה תמונות או קומיקס. זה אולי יישמע לכם מוזר, אבל אתם יכולים להשתמש באלבומי תמונות שלכם כשהייתם ילדים. הצאצאים שלכם ישמחו לראות את זה.


לאחר חודש או יותר, החליפו את הספרים ברכב. 

בזמן נסיעה קורה פעמים רבות שהבקבוק של התינוק נופל לרצפת הרכב. לעצור (שוב)? להתכופף אחורה? הפתרון נמצא בשיטה הוותיקה של המוצצים – קשירה! קחו חבל או גומי, השאירו ארוך מספיק כדי שהתינוק יגיע עם זה לפה ואת הצד השני לקשור לכסא. אמנם זה תלוי בגיל התינוק, אבל בדרך כלל בנסיעה השנייה התינוק כבר לומד למשוך בעצמו את החבל כדי להגיע לבקבוק.




מהמטבח לרכב. צילום מסך mosermoments1.blogspot.com

כשהילדים קטנים יותר אפשר להעסיק אותם עם "דברים זזים". תכינו בבית בקבוק קטן עם מים והרבה נצנצים בצבעים שונים (מחנויות יצירה). אמנם ה"קסם" שבצפייה לא עובד על כולם, אבל יש ילדים שזה יכול להעסיק אותם כל הנסיעה.

שימו ברכב "ערכת צביעה בחרום"; קופסת די.וי.די ובתוכה צבעי עיפרון ודפי צביעה. לא צריך בכל נסיעה לפתוח, אך אם הגעתם לרגע שבירה, תנו לילדים לצבוע. למה בקופסת די.וי.די? המשטח הקשיח של הקופסה משמש כשולחן קטן שעליו אפשר לצבוע.

אפשר להכין או לרכוש משחקים קטנים ומגנטיים במיוחד לנסיעות. גם אם המשחק עצמו משעמם, ההתעסקות במגנטים על קופסת המתכת תעניין גם את הקשוח שבילדים.

אם אתם ברכב בחו"ל, זה זמן מצוין לשנן עם הילדים את מספרי הטלפון שלכם באנגלית (או בשפה המקומית אם בא לכם גם ללמוד).

משחקים חסרי טכנולוגיה. נסו משחקים שאתם מכירים שלא כוללים מסך כלשהו;
למשל מי מוצא ראשון רכב:
א. בצבע כלשהו / עם שני צבעים
ב. עם ארבעה נוסעים
ג. הכי גדול / קטן
ד. שאבא / אמא היו רוצים שיהיה להם
ה. ועוד.

למשל משחק כן-לא-שחור-לבן (בו המשתתפים נשאלים שאלה והם חייבים לענות בלי להשתמש בארבעת המילים האלו)

אם בכל זאת אתם רוצים שהילדים יצפו בסרט בטאבלט/סלולארי – ואין לכם מסך על משענת הראש, שימו את הטאבלט או הסלולארי בשקית שקופה ותלו אותה ממשענת הראש. לגבי שמע – חברו אוזניות, או רמקול חיצוני נייד.

ולסיום קבלו 17 שניות של תינוק מתגרד על הזקן של אבא שלו. למה? כי זה תינוק ואנחנו אינטרנט.