אני אב לשניים, תינוק בן חמישה חודשים וילד מקסים ופיקח בן שנתיים. הילד מחובר אלי מאוד ומאז שנולד אחיו הקטן הקשר בינינו התהדק עוד יותר. בקרוב אני עומד לנסוע לחו"ל לתקופה של ארבעה חודשים והילד עומד לעבור לגן חדש. אני מפחד שהנסיעה שלי תיצור אצלו הלם, כיצד עלי לספר לו? והאם הנסיעה עלולה לגרום לו נזק? 

צריך להגיד לילד את האמת. יש הבדל גדול בין מה שאנחנו אומרים לילד והוא מבין לבין החוויה שלו בזמן אמת. אל תספר לו על הנסיעה שבועיים מראש אלא יומיים מראש כי לילדים אין תפיסה של זמן וצורת החשיבה של ילדים בגילו היא מעשית מאוד.

תגיד לו: בעוד שני ימים ולילות אני נוסע במטוס לארץ אחרת כי יש לי עבודה חשובה מאוד ואני ממש צריך להיות שם. בגלל שאהיה בארץ רחוקה אני לא אהיה בבית, לא אוכל לאסוף אותך מהגן ולא נוכל לשחק יחד אחה"צ אבל כן נוכל לדבר דרך המחשב הרבה פעמים'.
 
הנסיעה תשפיע עליו אבל לא תגרום נזק, הרי המשפחה לא נוטשת אותו. צריך לספר את האמת ולתווך את המידע עבורו אבל אם הילד יראה חשש ופחד בעיניים שלך זה יעבור גם אליו. 


הילד יקלוט ובמהלך 48 השעות שיישארו לו הוא ישאל אותך המון שאלות. בקש ממנו לעזור לך לארוז מזוודה, שתף אותו ותתייעץ איתו מה כדאי לך לקחת איתך. השאלות שהוא ישאל יהיו סביב עצמו כי מה שמעסיק ילדים זה איך החיים משפיעים עליהם. תגרום לו להבין שאתה מבין מה הוא מרגיש אבל זה המצב. הוא צריך להסתגל לחיים בלעדיך, בהתחלה הוא יבכה ויכעס אבל זה יעבור לו והוא יתרגל.

לאשתך אסור לשדר חרדה ולחץ. היא תצטרך לחזק ולנחם אותו ממקום חיובי ולא לרחם עליו ולנסות לפצות אותו על-ידי קניית מתנות.
ערכה: אפרת קורמן
מתוך תוכניתה של מיכל דליות, כל יום שישי ב- 10:00 ב'רדיו ללא הפסקה'