החיים "המודרנים" יצרו תלות של אנשים רבים בכדורי שינה, אלכוהול, קפאין וסמים. רופאים אומרים שהגיע הזמן להוסיף את הסוכר לרשימה. אז כמה סוכר מותר? מחקרים רבים שבוצעו על עכברי מעבדה מוכחים כי הסוכר ממכר, והפחתתו גורמת לתסמיני גמילה מהעכברים, בדיוק כפי שסמים גורמים. מה עוד שבמחקר צרפתי, עכברי מעבדה שהיו מכורים לקוקאין, העדיפו תמיד ללכת למגש הסוכר ולא למגש הקוקאין.

על בני אדם אי אפשר לבצע ניסוים כאלו, אז מנסים לבצע מחקרים קרובים. למשל במחקר שנעשה על ידי צריכת מילקשייק, זיהו החוקרים הפעלת אזור במוח שמופעל גם על ידי שימוש בקוקאין. כששינו את רמת השומן של החלב לא היתה השפעה, אך בשינוי רמת הסוכר זיהו השפעה ניכרת.

כמו עם סמים במרכז ההתמכרות במוח, גם עם סוכר הסיפור אותו דבר, כשאנו כבר מכורים אליו, אנו נחפש עוד ועוד ממנו. ככל שנשמין, ההשפעה של הסוכר תפחת עלינו, מה שיגרום לנו לחפש עוד יותר ולצרוך עוד יותר. מה שנקרא מעגל הקסמים של מכורי סמים ואלכוהול, והחוקרים אומרים שהם מזהים תסמינים זהים גם בשימוש בסוכר.

החריגה ההולכת וגדלה בתצרוכת הסוכר גורמת לבעיות בריאותיות רבות, שחוקרים משווים אותם לבעיות כתוצאה משימוש בטבק ואלכוהול, כגון השמנה חריגה, סכרת, בעיות במערכת הדם והובלת הדם ועוד.
חוקרים נוספים מצאו קשר בין צריכת סוכר לאלצהיימר, סרטן ומחלות קשות אחרות. בקיצור, הפחתה בצריכת הסוכר יכולה רק לעזור לילדים שלכם.
החוקרים אומרים שבגלל שהסוכר מוחבא כל כך טוב בתוך כל המזון המעובד הקיים כיום, גם אנשים שלא צורכים סוכר בכוונה ובמודע, עדיין סובלים מתסמיני ההתמכרות.

אז כמה מומלץ?

ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי (WHO) לגבי צריכת סוכר משנת 2015, היא לא לעבור את ה-10% מצריכת הקלוריות היומית המומלצת לילדים (וגם למבוגרים). כלומר אם לילד מומלצת צריכת קלוריות יומית של 1600 קלוריות ביום לדוגמא, אז מדובר ב-160 קלוריות של סוכר, או עשר כפיות סוכר ליום (בערך 40 גרם).
ארגון הבריאות האמריקאי קמצן עוד יותר וקבע כך;
עד גיל 8, שלא יעברו את ה-3-4 כפיות סוכר ליום (עד 16 גרם). עד גיל הבגרות, לא יותר מ-5-8 כפיות ליום (עד 32 גרם).
נראה לכם שהילדים שלכם עומדים בהמלצה? בפחית קולה אחת יש 39 גרם.