איך אתם מורידים את הילדים בבית הספר? אתם מתלבשים ומסתדרים לפני? כי באנגליה כנראה שלא. למנהלת בית ספר אחד זה הספיק.

מנהלת בית הספר היסודי סקרן פארק שבדארלינגטון אנגליה, הוציאה בשבוע שעבר מכתב לכל ההורים – כשאתם באים לבית הספר להוריד את הילדים, אני רואה הורים רבים באים בפיג'מה ונעלי בית. אני מבקשת שתתלבשו ותנעלו נעליים. בית הספר מנסה לשמור על מעמד מסוים ומנסים ללמד את הילדים כללי התנהגות בחיים האמיתיים ולגרום להם להבין שיש דרכים שונות להתלבש על פי האירוע וזה חייב לבוא מהבית. זה בערך תמצית המכתב ש-450 הורים קיבלו.

באופן מסתורי המכתב פורסם ברשתות החברתיות וקיבל חיים משלו. מתברר שהתופעה של הורים בפיג'מה קיימת בהרבה מקומות, ולא רק בבתי ספר; גם רשתות של חנויות, מסעדות ומרכזי קניות באנגליה החלו למנוע מאנשים בפיג'מה מלהיכנס אליהן.

המנהלת אמרה שלהפתעתה היא ראתה הורים בפיג'מה לא רק מורידים את הילדים בבוקר, אלא מגיעים ככה לכנסים, ימי הורים ולטקסים שנערכו בבית הספר בחגים וזה הכעיס אותה.


המכתב של המנהלת. צילום מסך The Guardian

המנהלת אמרה שהיא מנסה ללמד את הילדים לא רק חומר לימודים, אלא גם כללי התנהגות, קודי לבוש, נימוסים ועוד כלים שיעזרו להם בחיים ואם זה לא מגובה מהבית, זה לא יעזור לילדים.


הורים רבים מבית הספר שהתרגזו על המכתב הגיעו בימים שלאחר המכתב בפיג'מה בכוונה תחילה, אך המנהלת קיבלה אלפי הודעות תמיכה מהורים בבית הספר ומחוצה לו ולכן יודעת שהיא עושה את המעשה הנכון מבחינתה.

חלק מההורים התומכים מספרים שגם הם לא היו מרוצים מלראות הורים אחרים לא רק מורידים את הילדים בפיג'מה, אלא גם אוספים אותם אחרי הצהריים בפיג'מה ולדעתם זה משמש דוגמא רעה לילדים.

הורים אחרים התעצבנו מהתגובות שעלו ברשתות החברתיות המקללות ומשפילות את ההורים שהגיעו בפיג'מה. הם כועסים שמעט מאוד הורים שמגיעים בפיג'מה הצליחו לעורר כאלו תגובות נגד כלל ההורים בבית הספר.

המנהלת אמרה שבגלל הפרסום ברשתות החברתיות היא נאלצה לסגור את העמוד הפרטי שלה ושל בית הספר בגלל הצפה של תגובות ובקשות חברות. כמעט כולם חיוביות.

למנהלת ולהורים יש היסטוריה ארוכה של "בקשות". לפני כמה שנים המנהלת שלחה מכתב עם בקשה, או יותר נכון, דרישה לנעול לבנים נעליים שחורות ולא נעלי התעמלות שחורות. היא גם ביקשה סידורי שיער לא מוגזמים מהבנים ומהבנות.
צפו בכתבה:

 

 

 

 

הורים בפיג'מות