יש סיבות רבות לפרסם תמונות הילדים ברשת, ויש סיבות רבות למה לא לפרסם תמונות הילדים ברשת. הנה שתי אימהות עם שתי מנוגדות. אפשר, כמובן, למצוא את עצמכם אי שם בין שתי הדעות הללו. נשמח לקרוא את תגובתכם.

במקומות רבים ברחבי הרשת מתנהל ויכוח, או יותר נכון דיון בין הורים עם דעות שונות לגבי הרשת החברתית. ההורים של היום עדיין נולדו בתקופה נטולת רשת חברתית ולכן הדעות מגוונות. מעניין יהיה לראות בעוד עשר שנים מה יהיו הדעות של הורים שכבר נודלו אל תוך הרשת החברתית. בינתיים... תנו לדיון להתנהל. 

מיכל היא אם לשתי ילדות קטנות (שלוש ושנה וחצי), היא מספרת שלילדות שלה יש יותר עוקבים באינסטגרם מאשר לה. לקוח לה המון זמן למצוא תמונה של עצמה בפייסבוק, כי הכול עמוס בתמונות של הילדות שלה.

"יש לי משפחה רחבה ומפוזרת בעולם, ככה שומרים על קשר יומיומי, אפילו שעתי, עם בני המשפחה והחברים הקרובים."

 

זו אכן סיבה ראויה לשיתוף הילדות ברשת, אך לאט לאט מתחילות לצוץ עוד סיבות, אישיות יותר;

"צילום הילדות זו בריחה. בריחה שלי ממה שקורה מסביב, מכל הרעש שיש בחוץ. צילום הבנות מאפשר לי לזכור עוד רגעים ועוד שלבים בחייהן שאני עלולה לשכוח."

 

"אני מאוד מחוברת לתיעוד הילדות ומאוד אוהבת לספר סיפורים, בצילום ושיתוף התמונות ברשת אני מרגישה שאני משלבת את כל האהבות שלי במכה אחת. אני לא מהמשוגעות שמפרסמות בקבוצות הורים שונות, אלא רק בחשבונות הפרטיים שלי ושל בני המשפחה."

אני יודעת שאני יוצרת להן היסטוריה וחתימה דיגיטלית אבל אני מרגישה שתיעוד הצמיחה והשיתוף יוצרת רווח רגשי לכולם."

 

ליאת גם אם לשני ילדים, בן (5) ובת (2.5) והיא לא מפרסמת תמונות של הילדים בכלל. "יש שתי תמונות בלבד באינטרנט בהן רואים את הפנים שלהם, וגם תמונות אלו נלקחו ללא אישורי באירועים משפחתיים."

 

"אני נמצאת ברשתות החברתיות המון. ממש המון ואני רואה מה קורה סביבי ולכן אני לא רוצה לפרסם את הילדים שלי בפומבי בלי שהם הסכימו לזה. אני אחכה עד שיבינו את המשמעויות ואז ניתן להם להחליט. אני לא רוצה לגרום להם בעיות בעתיד."

 

"אני אוהבת לראות תמונות של ילדים, מתה על תמונות של תינוקות ומברכת כל חברה שמעלה תמונות של הילדים שלה. במיוחד בחגים, או בפורים למשל. גם לילדים שלי יש תמונות חמודות, מצחיקות ומדהימות ואני נלחמת ביצר לשתף את התמונות ברשת כדי שכולם יראו, אבל נמנעת."

 

"חוץ מנושא הפרטיות של הילדים עד גיל מסוים, ברגע שהתמונות עלו לרשת, כבר אין לנו שליטה עליהם ולכו תדעו מה עושים כל מיני אנשים חולים עם התמונות האלה."

 

מה עמדתכם בנושא? ספרו לנו בתגובות.