כל כמה חודשים מפרסמים באתר זה או אחר סקר, מחקר או כתבה שמפרטים לנו את עלויות ה"אחזקה" של ילדים עד גיל 18. ברוב הסקירות הללו מדובר על סכומים קבועים ושנתיים לחוגים, בתי ספר, ביגוד ועוד, אך בכל מקרה אין בהן פירוט לגבי ההוצאות של מוצרים שאנו נאלצים לרכוש רק כי אנחנו בשנת 2016. גאדג'טים; הצעצוע החדש של הילדים (ושל אבא כמובן).

ההוצאות על מוצרים טכנולוגיים עולות כל שנה וזאת למרות שלהרבה ההורים אין כלל כסף להוצאות כאלו והקצבאות גם ככה מאוד נמוכות, אבל לילדים יקנו הכול.  מחקרים נוספים מנסים לעזור לנו לתת גבולות לילדים בנוגע לכמה זמן להיות עם הטאבלט או כמה זמן לצפות בטלוויזיה. הם עדיין מנסים לשכנע אותנו להוציא את הילדים החוצה אל הטבע ולשחק עם ילדים אחרים. אבל אז מגיעים מחקרים שמראים לנו איך ישנה עליה במספר הילדים שמגיעים למיון בגלל פציעות ממשחקים בחוץ. אז מה אנחנו צריכים לעשות? להוציא מהבית או להשאיר בבית? כל הורה לעצמו.

 

מחקר בריטי בא לבדוק על מה ההורים מוציאים כסף כשמדובר בילדים שלנו בעידן הטכנולוגי. הסקר מצא שהורים מוציאים יותר על בנים מאשר על בנות. אך אל תדאגו הורים יקרים, ההבדל נוצר בגלל שהבנים משתמשים במוצרים טכנולוגיים יקרים יותר.  בחדר של בן ממוצע, בכל זמן נתון, מוחבאים אלפי שקלים בצורה של טכנולוגיות וגאדג'טים שונים; החל מטלפון סלולארי, דרך קונסולת משחקים, טאבלטים, צעצועים על שלט ועוד. כמובן שלא רק הילד הקטן נהנה מזה, אלא גם הילד הגדול (אבא), אבל הסקר בדק מה ההורים קנו במטרה לתת לילדים. לעומתם, הבנות "סובלות" מעודף כסף שלא מופנה לטכנולוגיות אלא לביגוד, צעצועים וסרטים (קולנוע או הזמנות באינטרנט ובטלוויזיה). ההבדל בין הבנות לבנים נובע בעיקר מעלויות של מוצרים כמו הקונסולות של מיקרוסופט (xBox) או זו של סוני (Playstation) וכל מה שנלווה אליהם.


הסקר העלה שבנים מקבלים כמעט 1,000 פאונד (5500 שקלים) יותר מבנות הודות לקונסולות ולכל האביזרים והמשחקים שבאים יחד איתם וכמובן גאדג'טים אחרים. על פי המחקר, שווי הגאדג'טים של הילדים המפונקים כולל סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים ומגיע לשווי של
2500  שקלים. ולזה מוסיפים את הקונסולות וכמובן את המשחקים הנלווים שיחד מגיעים לאזור ה-3000 שקלים. על כל אלו תוסיפו את בגדי המותגים שרוכשים לילדים שעולים "רק" 2500 שקלים בממוצע.
הסקר, שבוצע על ידי אתר הקופונים VoucherCodes.co.ukגילה שילדים שומרים בחדריהם מוצרים בסכום כולל של כמעט 15,000 שקלים, ושזה קורה החל מגיל 7 בערך. נכון שמתוך הסכום הזה הגאדג'טים נמצאים בראש הרשימה של המוצרים הכי יקרים, אבל עלות הרהיטים מגיעה לאזור ה-5000 שקלים וצעצועים "רגילים" עולים גם הם סכום כולל של בערך 2000 שקלים. מה עושים הורים לילדים עניים? מסתבר שהמון הורים, למרות המצב הכלכלי הקשה שהם נתונים בו, עדיין מבזבזים כסף על ילדיהם.