חנה קנייזבה-מיננקו הגיעה היום (שני), למקום החמישי בטורניר הקפיצה המשולשת באולימפיאדת ריו 2016. מיננקו העפילה לגמר ברגע האחרון, כאשר בקפיצתה האחרונה בחצי הגמר עמדה ברף ה-14.20. אמנם בגמר האתלטית הישראלית שיפרה את ההישג בצורה ניכרת וקפצה למרחק של 14.68 מטרים, היא לא היוותה תחרות לקטרין איברגורן הקולומביאנית שקפצה למרחק של 15.17 מטרים, וליולימר רוחס מונצואלה שגרדה את 15 המטרים והגיעה למרחק של 14.98 מטרים. למקום השלישי הגיעה אולגה ריפקובה מקזחסטאן



בקפיצתה הראשונה מיננקו הגיעה למרחק של 14.25, לאחר מכן שיפרה את הישגה ל-14.39, אך בשלב זה איברגואן כבר קבעה את היעד לזהב ב-15.03. בשלישית מיננקו קפצה למרחק של 14.32 והעלתה אותה לסיבוב הנוסף. הקפיצה הראשונה בסיבוב הנוסף, "הגמר של הגמר", הייתה התוצאה הטובה ביותר בגמר מבחינתה, 14.68, אך בקפיצה החמישית היא נפסלה לאחר שלא זינקה מהקרש וקפיצתה השישית לא שיפרה את הישגה וקבעה כי היא תסתפק במקום החמישי המכובד.




עלתה ברגע האחרון


כזכור, מיננקו כמעט ולא עלתה לגמר, לאחר שבחצי הגמר היא פסלה בשתי הקפיצות הראשונות שלה. לאחר קפיצתה השלישית היא התראיינה האתלטית ואמרה כי חוותה יום לא טוב: "ממש הרגשתי לא טוב היום, אני לא יודעת מה קרה, אולי אני יותר מידי זמן בברזיל, רק בקפיצה השלישית התחלתי להרגיש את האדרנלין", הודתה קנייזבה-מיננקו והוסיפה: "בהתחלה עשיתי הכל אבל לא הרגשתי את הרגליים. אולי זה בגלל מזג אוויר, השעות או כי זה בוקר. לא הרגשתי כלום, הרגשתי במארס", אמרה הקופצת בכנות.



"אני חושבת שזה בגלל שחיכיתי הרבה זמן לתחרות כי תמיד אני נוסעת רק שלושה ימים לפני התחרות ועכשיו אני מרגישה שכל יום היה יותר גרוע אבל אני מקווה שיהיה יותר בסדר מחר", אמרה קנייזבה-מיננקו. "קיבלתי מכה אבל אפשר לקפוץ, יהיה בסדר. הכי טוב לא לחשוב על זה, אם חושבים יותר מידי אז לא מרגישים אדרנלין".



כשנשאלה הקופצת לגבי הזכייה של אורי ששון בג'ודו אתמול אמרה: "אני מאוד שמחה, ראיתי את כל הקרבות של הג'ודו, של אורי וירדן ומאוד התרגשתי. אולי בגלל זה גם יותר התרגשתי, מקווה שמחר יהיה יותר טוב".