לא בטוח שתצליחו לראות פילים ורודים, אבל על הדרך לפחות תכירו את דליריום - אחד ממותגי הבירה הכי איכותיים בבלגיה שהגיעו לאחרונה לישראל...

בלגיה היא גן-עדן לחובבי בירה. כל מי שביקר בה פעם נחשף לשפע של סגנונות ייצור, טעמים ומותגים: מבירות לאגר פשוטות ועד לבירות כהות, מתקתקות, סמיכות ועשירות באלכוהול. קשה להאמין שעל רקע העושר הזה שמעוגן במאות שנים של ייצור בירות איכותיות, יצליח מותג חדש ונועז להתבלט, ובכל זאת, הסיפור של 'דליריום' הוא סיפור על בירה אחת שהצליחה לא רק בארצה, אלא גם קוטפת פרסים נחשבים בתחרויות בינלאומיות, למרות שבמונחים בלגיים היא עדיין צעירה.

דליריום
דליריום
יחסית לנוכחות שלה בתודעה של אוהבי הבירה, קשה להאמין שהמותג הזה הוא כולה בן 30... (צילומים: יח"צ)

רק לפני כן שאלה שאנחנו מקווים שהיא אינה אישית מדי: ראיתם פעם פיל ורוד? אם לא, סימן שאתם יודעים לשתות באחריות - כי פיל ורוד, כך מתברר, הוא מוטיב חוזר בדמיונם של נגמלים משתייה. למה דווקא פיל ולמה דווקא ורוד, על כך אין תשובה. מה שבטוח הוא שהחוזק של הבירה הזאת בהחלט עוזר לצבוע את העולם בוורוד (...).

דליריום
דליריום

יחסית לנוכחות שלה בתודעה של אוהבי הבירה, קשה להאמין שהמותג הזה הוא בסך-הכל בן 30 (הושק במבשלת HUYGHE – נראה אתכם מבטאים את זה – בשנת 1988). דליריום היא מותג הדגל מבין תשעה מותגי בירה שונים – ושלושה סוגים שלה הגיעו זה עתה לישראל. הבירה מיוצרת במבשלה שקירותיה צבועים בצבעי המותג (המאוד לא שגרתיים לעולם הבירה): פילים וורודים על רקע תכלת.

'דליריום טרמנס', המוצר הראשון שיוצר במבשלה תחת המותג ומהווה בעצם הסבר לשמה: זהו תסמין של גמילה מאלכוהול במהלכו נתקפים בהזיות (דליריום) שבהן נחזים פילים וורודים וכן סובלים מרעידות (טרמנס) בכל הגוף (...). 'דליריום טרמנס' היא בירת אייל (Ale) בהירה בחוזק של 8.5% אלכוהול.

דליריום
דליריום

בשנת 1998, עשר שנים לאחר השקתה (כאמור, כמעט אפס-זמן במושגים של מבשלות בירה בלגית) קטף הפיל הוורוד את פרס "הבירה הטובה בעולם" ב"אליפות הבירה העולמית" בשיקאגו, אולי בזכות השימוש ב-3 סוגי שמרים שונים שמעניקים לבירה עושר ארומטי וטעמים מורכבים, ביניהם רמזים בולטים לטעמי קרמל, שוקולד ומוקה.

'דליריום נוקטורנום' היא בירת אייל כהה שגווניה נעים בין חום-עמוק לאדמדם וכשהיא נמזגת כהלכה, היא מעוטרת בראש קצף סמיך, כיאה לבירה שיכולה לשאת משקלו של פיל (... ). בשנת 2010 התווספה למשפחה גם 'דליריום רד' (Delirium red) - בירה אדומה בטעמי פירות-אדומים ובחוזק של 8% אלכוהול, בכדי לתת מענה לקטגוריה הגדלה של בירות בטעמי פירות.

כמה עובדות על פילים

דליריום
דליריום
'דליריום טרמנס' ו'דליריום רד' יימזגו בישראל מהחבית ויימכרו בבקבוקים. 'דליריום נוקטורנום' הגיעה ארצה בבקבוקים בלבד. אגב בקבוקי הבירה: בניגוד להנחה הרווחת בקרב חובבי הבירה, בקבוקי הבירה של דליריום אינם עשויים מחרס כפי שהם נחזים להיות: מדובר בזכוכית צבועה בתהליך של התזה שמשווה לה מראה של כד-חרס קטן – שאם תלגמו ממנו עוד ועוד, אפשר בהחלט שתחזו גם אתם בפילים וורודים (...). מה שכן, גם אם לא תמצאו את הפיל, לא תתאכזבו מהמפגש עם אחד ממותגי הבירה המרתקים שהגיעו לאחרונה לישראל.