לא הרבה ידוע על וויליאם שייקספיר שנולד היום לפני 450 שנה אבל לשתות הוא בטוח אהב. יוסי בוזנח מספר על תקופה שבה שתו באנגליה כמויות מטורפות של אייל ובירה ומנסה לנחש מה שייקספיר אהב לשתות (כנראה שלא מים)

"I would give all my fame for a pot of ale" (Henry V: Act 1, Scene 3) היום מלאו 450 שנה להולדתו של וויליאם שייקספיר, כנראה גדול הכותבים בשפה האנגלית אי פעם. תאריך לידתו המדוייק אינו ידוע בוודאות, אך ידוע שהוטבל ביום 26/04/1564, וההשערה היא כי נולד ב-23/4 בדיוק ביום בו גם מת. אביו של שייקספיר, ג'ון, בן למשפחת איכרים צמיתים שמאס בגורל שיעדה לו ההיסטורייה, עזב את הכפר והתיישב בעיירה סטרטפורד, שם החל לסחור בתירס ולתת. מאוחר יותר, לאחר שהתחתן עם בת אצולה כפרית, התקדם והתמנה ל"טועם אייל" רשמי של האגודה המקומית, ותפקידו היה לפקח ולבקר את איכות הבירה והלחם המותסס. כפי הנראה שייקספיר הצעיר לא סבל ממחסור במשקה האלוהי הזה במהלך חייו.

יין ואייל. בעיקר אייל
יין ואייל. בעיקר אייל
יין ואייל. בעיקר אייל בתקופת חייו של שייקספיר היו בירה ואייל המשקאות היום יומיים של האוכלוסיה האנגלית וההבדל ביניהם היה שבירה הכילה כשות ואילו אייל לא. באותה תקופה מתועדים באנגליה מעל 19,000 בתי מרזח ובארים, ששירתו אוכלוסייה של כ-4 מיליון תושבים (כיום פועלים בבריטניה מעל 70,000 בארים על אותו שטח, שאוכלוסייתו מונה מעל 45 מיליון איש). צריכת הבירה היתה אסטרונומית באותה העת ועמדה על ממוצע של 21 פיינט לנפש לשבוע (שזה בערך 450 ליטר בשנה). גם אם הדיווח מוטעה ורק חצי מזה נכון, מדובר על מספר מרשים ביותר. יין לעומת זאת, שנצרך בעיקר על ידי האצולה, היה מוצר מיובא ורב מוניטין ומחירו באותה תקופה הוערך בפי עשרה יותר מאשר הבירה - ככה בונים מותג! בלונדון פעלו עשרות מבשלות ובתקופה זו עדיין לא שלט הוויסקי, וכל יצורו היה אנונימי כמעט לחלוטין. משום כנראה כך לא קיימים ציטוטים שמתייחסים לוויסקי ביצירותיו של שייקספיר, אלא רק לבירה וליין. מעניין לדעת מה היה קורה לו נכתבו יצירות אלה מאתיים שנה מאוחר יותר, כשוויסקי הפך למשקה הפופולארי ביותר בקרב האצולה האנגלית. ביצירותיו של שייקספיר תועדו לא מעט משקאות, אם כי רובם אינם מוכרים לנו בשם בו הוצגו. כאשר נכתב על יין הרי שהגדרה זו כללה גם את היינות המחוזקים שהגיעו באותה עת מדרום ספרד וכיום מוגדרים בשם שרי. יינות מדירה הידועים לנו כיום, נקראו בתקופת שייקספיר מלמסי, על שם זן הענבים המוכר ביותר ממנו מייצרים יין באי ויינות האיים הקנריים נקראו בשם כולל קנארי. משקה נוסף המוכר לנו מיצירותיו של שייקספיר הוא המטגלין, מעין יין דבש המושרה בציפורן ועשבי תיבול. הבר המתועד המפורסם ביותר בו נהג לשבת נקרא Anchor Bankside והוא הנמצא ברובע סאוות'ק בלונדון. פאב היסטורי זה הוא המעתיקים ביותר באנגליה והוקם בשנת 1615, וממנו השקיף סמואל פייפס בעת שתיעד את השריפה הגדולה בשנת 1666. אז בואו ונרים פיינט של אייל לזכרו של מלך הדרמה המסתורי.