טל חוטינר נסע לסקנדינביה ועל הדרך פגש את מיוקוב, שזה בכלל לא וודקה אלא קוניאק צרפתי שמיוצר על-ידי רוסים. אמנם הוא מעיד על עצמו שהוא שתיין די שמרן, אבל ראש פתוח תמיד היה לו. לטוב ולרע...

אחד המשקאות שעבורי, חובב קוניאקים, עברו בשנים האחרונות מתחת לרדאר הוא הקוניאק של מיוקוב. אמנם השם נשמע כמו שם של איזה וודקה לא מוכרת - אך מדובר דווקא בקוניאק רציני וטוב.

האחים קארל ואוגוסט מיוקוב התאהבו באזור קוניאק ופשוט החליטו להישאר במקום (צילומים: יח"צ)
האחים קארל ואוגוסט מיוקוב התאהבו באזור קוניאק ופשוט החליטו להישאר במקום (צילומים: יח"צ)
האחים קארל ואוגוסט מיוקוב התאהבו באזור קוניאק ופשוט החליטו להישאר במקום (צילומים: יח"צ) מבחינתי, ערבוב של כל מיני תמציות וצמחים עם משקאות קלאסיים שהופכים אותם למתוקים הם ממש לא בשבילי, אבל מצד שני - אני שתיין די מסורתי כשזה נוגע בדברים שאני אוהב. גם ג'ק דניאלס קרוליינה האני, (שהוא סוג של ליקר דבש מבוסס על ידידנו ג'ק) שהוא ללא ספק משקה טוב - מתוק לי מדי ותמיד אעדיף ג'ק דניאלס נקי. כך היה גם בהיכרותי הראשונה עם בית הקוניאק של מיוקוב. מדובר במשקה וניל מבוסס על קוניאק. כלומר, משקה פורץ דרך שבא כדי להקל על ברמנים לערבב מהם קוקטיילים מעניינים או כדי לאפשר לשתיינים לא מסורתיים של קוניאק ליהנות מהאופי של הקוניאק בתוספת מתיקות וניחוח וניל. טוב, כאמור זה לא ממש בשבילי ולכן, כנראה שבגלל זה נתתי למיוקוב לעבור לי מתחת לרדאר ולהתחמק ממני עד לא מזמן. אבל דווקא באחד הביקורים האחרונים שלי באחת ממדינות סקנדינביה יצא לי לטעום קוניאק רציני מבית מיוקוב. במקרה הזה זה היה vsop. אבל לפני הטעם והחוויה, קצת על איך הגיע שם רוסי כל-כך לבית קוניאק ותיק מצרפת. מסתבר שבשנת 1862 שלח הצאר הרוסי שני אחים, סוחרים מסיביר, כדי לרכוש עבורו קוניאקים ויינות בצרפת. האחים, קארל ואוגוסט מיוקוב, התאהבו באזור קוניאק לגדות הנהר שראנט ופשוט החליטו להישאר במקום ולבנות שם עסק משלהם ומכאן תולדות השם. הקוניאקים שלהם מזוקקים בקוניאק ומיושנים סימולטנית בחביות ענק מעץ אלון מלימוזן ומטרונסייז. לקוניאק VSOP יש ניחוחות מאוד פירותיים עם טיפונת ניחוח קוקוס ואגוזים. בפה מורגשת עדינות נעימה, מרקם עשיר וסיומת בינונית, מתקתקה ופירותית. בקיצור, אל תתנו לו להתחמק מהרדאר שלכם.