מתלבטים עם איזה דרינק לפתוח הערב כשבשעה חמש כבר חשוך לגמרי? טל חוטינר חושב שהדרך הנכונה היא ללכת על ליקר טוב שמבוסס על קוניאק...

הקור מתחיל לחדור אל העצמות בעיקר כשהערב יורד, ופתאום נהיה קצת שקט בבית, ובא לך, פשוט בא לך, להיות כזה אחד כמו בסרטים שמוזג לעצמו קוניאק טוב, ומדליק סיגר טוב (...). טוב, לא ממש צריך סיגר, אבל מה רע בקוניאק. הבעיה היא שלא כולם אוהבים קוניאק ולא לכולם קל להסתדר עם משקה של 40% אלכוהול, פלוס מינוס, בלי איזה איזון שמגיע מהצד המתוק. אז מה הפתרון? ליקר שמבוסס על קוניאק.

ליקר על קוניאק - בטח שמתם לב שפתאום אפשר למצוא יותר ויותר דרינקים קלאסיים שמבוססים על קוניאק...  (צילומים: יח"צ)
ליקר על קוניאק - בטח שמתם לב שפתאום אפשר למצוא יותר ויותר דרינקים קלאסיים שמבוססים על קוניאק...  (צילומים: יח"צ)
בטח שמתם לב שפתאום אפשר למצוא יותר ויותר דרינקים קלאסיים שמבוססים על קוניאק...  (צילומים: יח"צ)

בשנים האחרונות תעשיית הוויסקי ממציאה לנו כל מיני ליקרים על בסיס וויסקי. 'אייריש מיסט' ו'דרמבואי' תמיד היו כאן, אבל נראה שכל טעם אפשרי וכל בסיס אפשרי הולך היום. 'ג'ק טנסי האני', 'רד סטאג', 'בושמילס דבש' ועוד רבים וטובים ממתיקים לנו את הגלולה... אבל למה לא לחזור פשוט לליקרים הקלאסיים הטובים מבוססי הקוניאק? המרקם הרך יותר של הברנדים והקוניאקים משתלב אף טוב יותר עם וויסקי לסוגיו, ופתאום אפשר למצוא יותר ויותר משקאות מתוקים קלאסיים על בסיס קוניאק.

מנדרין נפוליאון
מנדרין נפוליאון

הפעם לא לצאר, אלא לקיסר נפוליאון. המשקה הזה שנוצר בראשונה לכבודו הקיסר, יוצר בלעדית עבורו עד למותו, ורק אז נחשף הציבור לתענוג. תהליך הייצור שלו מתחיל בקטיף התפוזים והמנדרינות בסיציליה. פרט להדרים מכיל המשקה גם השרייה וזיקוק משולש של בוטניקל'ס שונים כמו ציפורן, אגוז מוסקט, קינמון, זרעי אנג'ליקה ועלי תה ירוק ושחור ועוד. לאחר הזיקוק מתיישן המשקה במשך 3 שנים בחביות ואז מתווסף אליו קוניאק ברמת נפוליאון שמתישן כ-10 שנים בנפרד. אפשר לשתות אותו נקי, וכמובן גם במגוון דרכים נוספות, אבל הכי כיף זה להוסיף אותו למרגריטה במקום הקוואנטרו.

מיוקוב וניל
מיוקוב וניל

משפחת מיוקוב הינה יצרנית קוניאק לא גדולה שהקימו אחים רוסים סוחרים שסיפקו קוניאק לחצר הצאר הרוסי והחליטו לייצר אותו בעצמם בשלב מאוחר יותר. ככל הידוע המיוקוב וניל הוא אחד מראשוני הקוניאקים שנוצרו להם הוסף טעם, ובמקרה זה מדובר בעצם בליקר וניל שמבוסס על הקוניאק של המזקקה. משקה עדין ומתוק, נחמד עם קרח או בקוקטיילים, אבל בהחלט טוב מאוד גם בכוס הקפה שלכם ואפילו בספל תה, כמו רוסי אמיתי.

גודה פרדיז
גודה פרדיז

בשנת 1550 בונואנטור גודה, סוחר הולנדי, התמקם בנמל לה רושל והחל לסחור במלח וביינות האזור. בשנת 1730 ייצא אוגוסטין גודה קוניאקים לחצרות המלוכה האנגליות וההולנדיות. בית הקוניאק של המשפחה נוסד בשנת 1782 וכיום מנוהל העסק על-ידי הדור השמיני של המשפחה. ה'פרדיז' הוא ליקר אגסים משובח על בסיס קוניאק טוב של 'גודה' עם ניחוחות נהדרים של אגסים רעננים ואפילו אלדר ברקע. המשקה הזה טוב כדרינק בפני עצמו, או כמיקס דרינק כייפי.

גוטייה סייבה
גוטייה סייבה

גוטייה סייבה הוא ליקר משובח על בסיס הקוניאק של בית גוטייה. הסלר מאסטר של הבית בוחר לו את החביות המצטיינות, מערבב אותן ומוסיף להן תמצית של עשבים ותבלינים שאסף ביחד עם וניל טהור. התוצאה המתקבלת היא קוניאק מתובל ונהדר בעל ארומות עגולות ומורכבות.

מרגריטה
מרגריטה

ה'גראנד מרינייה האדום', אולי הקלאסי מכולם, מיוצר כבר משנת 1880 על-ידי לואיס אלכסנדר מרינייה ממשפחת מרינייה לפסטול שהיא משפחת יין וותיקה מאזור סנסר. קוניאק משובח נמצא בבסיס המשקה, אליו חברו סוגי הדרים שונים, בעיקר תפוזים, שהגיעו במקור מהאיים הקאריביים – דבר שנחשב ליוקרתי ביותר באותה תקופה. מדובר באחלה דרינק לאוהבי המתוק, ובכלל – מדובר במוצר נפלא לקוקטיילים שאפילו עוזר בנגיעה בכוס שמפניה יבשה, או כמובן בקרפ סוזט לקינוח.