אחרי ליקר סברה ועראק כחול-לבן, גראפות של ג'וליוס וכהילים מהמזקקה של יקב פלטר, קבלו את ÜBER - ביטר ישראלי מר, אבל ממש מר...

בתעשייה הישראלית כיכבו כבר בעבר הרחוק ומככבים אף היום שלל יצרנים מקומיים שייצרו ומייצרים משקאות חריפים שונים - החל ביינות, בירות ועראק וכלה בליקרים שונים. למשקאות החריפים הישראליים צביון משל עצמם ופופולריות בקרב הקהל הישראלי. ישראלים אפילו מעדיפים את העראק שלהם בעיקר מיצור מקומי, ונוהגים לטעום כל בירה שיוצרה בארץ הקודש והותאמה לחך המקומי.

הביטר מופק בשיטה עתיקה המשמרת ומעבירה אל נוזל ההשריה את התכונות הטובות של הטבע... (צילומים: יח"צ)
הביטר מופק בשיטה עתיקה המשמרת ומעבירה אל נוזל ההשריה את התכונות הטובות של הטבע... (צילומים: יח"צ)
הביטר מופק בשיטה עתיקת יומין המשמרת ומעבירה אל נוזל ההשריה את התכונות הטובות של הטבע (צילומים:  יח"צ) והנה מגיע משקה, שניצניו נראו פה ושם כבר לפני שנתיים, אבל רק היום החליטו יצרניו שהוא ראוי לצאת לשוק המשקאות האלכוהוליים. ÜBER הוא משקה אלכוהולי טבעי (37% אלכוהול), מריר ועשבוני מבית Bitters of Israel, שרקחו שני משוגעים לדבר: עידן עוז - המוזג ואיש האלכוהול, וחברו טל קירשהיימר - הרוקח. השניים, חדורי מטרה, ביקשו לייצר לקהל השותים בארץ משקאות מרירים ממיטב צמחי הארץ הכוללים מגוון רחב של עשבים, גבעולים, קליפות, שורשים ופירות המושרים ביין ואלכוהול, כשלצורך כך הם נעזרים בניסיונו בפרמקולוגיה ורפואה הומאופתית של טל, ובניסיונו רב השנים של עידן בעולם האלכוהול. אגב, השמועה אומרת שעוד משקה עתידי חביב מתבשל כבר היום בבית 'ביטר'ס'. רק כדי שתדעו, ÜBER מיוצר אמנם תחת השגחת הרבנות מחומרי גלם כשרים לחלוטין, אך הוא אינו נושא תעודת כשרות כלשהי, אך ורק בגלל תווית המשקה, שלא תואמת את צרכי הרבנות. תווית המשקה, ועליה גולגולת מעשנת עם משקפי שמש, ובצד הבקבוק בחורה בלבוש צנוע של חווה אמנו, הנה איור מקורי של האמן ינאי סגל, שהתווסף גם הוא אל הבעלים. התווית המשקפת את ערכי המשקה המיוחדים הנה חלק בלתי נפרד מזהותו של UBER ולכן לא היו מוכנים יוצרי המשקה לוותר עליה. הביטר נשען על מסורת עתיקת יומין הנקראת בלטינית 'טינקטורה', שיטה המשמרת ומעבירה אל נוזל ההשריה את התכונות הטובות של הטבע. המשקה נרקח מעשרות צמחים שונים שנבחרו בקפידה, הן בזכות טעמם והן בזכות תכונותיהם המעוררות, הממריצות והמחזקות את הגוף והנפש. צמחי המרפא העיקריים שבו הנם עשבים ים-תיכוניים הנפוצים בארצנו, כשבראשם עומד ג'נטיאן, ואליו התווספו גם נענע, לענה שיחנית (שיבא), מרווה, קליפת רימון, פלפל שחור, זרעי כוסברה, ועוד מרכיבים סודיים שמסתתרים במוחם הקודח של היצרנים. השם ÜBER משקף את התחושה מרוממת הנפש הנוצרת משתיית המשקה והוא מומלץ לשתייה כצ'ייסר על הבר, כשהמנה המומלצת היא כ-25 מ"ל. המשקה צריך להיות מוגש בטמפרטורת החדר - לא קר ולא חם. אפשר כמובן לשתות אותו גם כדז'סטיף מסורתי קלאסי שיעזור לכם להירגע בסוף הארוחה. תכונותיו המנקות, טעמו העשבוני והמרירות החדה, יעזרו לכם להשתחרר מתחושת הכבדות המוכרת. מחירו של המשקה הוא 95 שקל והוא משווק בבקבוק של 250 מ"ל בלבד. עומר פפרמן, ברמן ב-223, יצר כמה קוקטיילים מהמשקה, שיחבבו אותו גם על אלה שאינם אוהבים את הטעם המר. לא קל לערבב קוקטיילים ממשקאות כה מרים, זה יכול להוציא את הקוקטייל מאיזון, והמשקה יכול להשתלט על הטעמים. עומר עבד ללא לאות והצליח להוציא מתחת ידיו כמה קוקטיילים מאוזנים, מתקתקים מרירים במידה וחביבים. והנה אחד מהם:  
אובר - קוקטייל א - צילום יחצ
אובר - קוקטייל א - צילום יחצ
Lion’s share
מה צריכים? 45 מ"ל ברבן 15 מ"ל אובר 10 מ"ל קרם דה קסיס דש ביטר תפוז קרח   איך עושים? מנערים היטב את כל המרכיבים בשייקר, מוזגים לכוס קוקטייל ומקשטים בטוויסט לימון.