בהמשך לקאמבק המפואר שעושים לאחרונה הביטרים, האפריטיפים והדז'סטיפים, קבלו את היציאה האחרונה: יגרמייסטר Spice...

אני אוהבת דז'סטיפים, ביחוד אם הם מרים. אוהבת את הדז'סטיפים הפונקציונליים, אלה שמרגיעים את הקיבה ואת מערכת העיכול אחרי ארוחה דשנה. לא חלילה בגלל שאני אוהבת אלכוהול, אלא רק משום שהם החלו דרכם בעצם כתרופות לבעיות שכאלה. אבל גם משום שהם עוזרים לי מפעם לפעם להסדיר את האינסטלציה הפרטית שלי לאור גרגרנותי, וגם, טוב נו, כי זה פשוט טעים לי...

בתרבויות בעלות אקלים קר שבהן המזון הכבד משחק תפקיד חשוב, נהוג שהשתייה מגדילה את החוויה... (צילומים: יח"צ)
בתרבויות בעלות אקלים קר שבהן המזון הכבד משחק תפקיד חשוב, נהוג שהשתייה מגדילה את החוויה... (צילומים: יח"צ)
בתרבויות בעלות אקלים קר שבהן המזון הכבד משחק תפקיד חשוב, נהוג שהשתייה מגדילה את החוויה... (צילום: יח"צ) משקאות הדז'סטיף מתאימים מאוד לסוף ארוחה. ריכוז האלכוהול בהם גבוה למדי, ואחרי שהארוחה ריפדה את היטב את דופנות הקיבה, הגוף מסוגל להתמודד עם ריכוזי האלכוהול הגבוהים בזכות הספיגה האיטית יותר של האלכוהול במערכת הדם. לשמחתי, לקראת סוף המאה ה-20 חזרו משקאות הדז'סטיף לאופנה, בעיקר בשל חוזקם האלכוהולי ובזכות טעמם המריר-התרופתי המיוחד. אחד המשקאות הבולטים שגרם לקאמבק המפואר של הדרינקים האלה הוא יגרמייסטר, אחד מסוגי הדז'סטיף הפופולריים הבולטים ביותר בעולם. יגרמייסטר הוא משקה הדגל של תעשיית המשקאות החריפים בגרמניה. בתרבויות בעלות אקלים קר שבהן המזון הכבד משחק תפקיד חשוב, נהוג שהשתייה מגדילה את החוויה, ולכן יהיו שם משקאות אפריטיף ודז'סטיף שיסדירו את העניינים.
יגרמייסטר ספייס - בקבוק
יגרמייסטר ספייס - בקבוק
אז איך זה תפס כל-כך חזק גם בישראל, ארץ שבה עדיין לא בולטת התופעה? אז ככה. לפני כמה שנים, לאחר שהטרנד של יגרמייסטר בארצות-הברית הפך שם ללהיט, החלה החברה שייבאה את המשקה לארץ לשווק אותו בחוכמה למוזגים בברים המקומיים כמשקה של בילוי, לאו דווקא כדז'סטיף. הברמנים שחיפשו כבר זמן מה תחליף לטרנד של הטקילה, אהבו מאוד את המשקה המיוחד והפכו אותו למלך הצ'ייסרים על דלפקי הבר. המשקה התחבר משום מה לכולם, למרות טעמו הלא ממש מתחנף, והפך לטרנד בכל מקום אפשרי. אז מה זה בעצם יגרמייסטר? ליקר גרמני בצבע כהה מאוד, שעשוי מ-56 סוגי עשבים, שורשים, תבלינים ופירות-יער, בהם גם אניס, ג'ינג'ר וערער, שחלקם מזוקקים וחלקם מושרים באלכוהול כתמצית. רמת האלכוהול במשקה עומדת על 35%, והוא מיושן במשך שנה שלמה בחביות עץ אלון. כמו לרוב המשקאות מסוג זה שמקורם בתרופות, יש פה גם אגדה. האגדה מספרת על בחור גרמני פשוט בשם הוברטוס, שהשתתף במאה השביעית בדו-קרב שהמנצח בו היה אמור לשאת לאישה נסיכה. וכמיטב המסורת באגדות, הוברטוס חביבנו ניצח, התחתן עם הנסיכה והם היו ממשיכים לחיות באושר ועושר עד עצם היום הזה אילולא הנסיכה חלתה ומתה והשאירה את הוברטוס האומלל גלמוד וערירי. בהמשך עזב הבחור את הארמון, חילק את כל רכושו, ובחר להתבודד בבקתה בלב יער שומם בעודו מתקיים בעיקר ממה שהיה צד. יום אחד, במהלך מסע ציד, הבחין מרחוק באיל גדול ומרשים ומיד כיוון אליו את רובהו. אך כשהסתכל טוב יותר ראה מחזה מדהים בדמות צלב גדול ומואר אותו נושא בין קרניו אותו האיל, מחזה שהביא אותו לחוות התגלות דתית. עד מהרה התפשט ברחבי הממלכה הסיפור המופלא והוברטוס הצעיר הוכר כקדוש נוצרי, ואף הפך לפטרונם של הציידים. בשנת 1878 הקימה משפחת מאסט מזקקה לייצור המשקה החדש שהמציאה, והחליטה לקרוא לו על שמו של הקדוש 'יגרמייסטר' – אדון הציידים. בימים אלה מגיע לארץ משקה יגרמייסטר חדש ושונה - יגרמייסטר ספייס. מדובר במהדורה חורפית מוגבלת, המייצרת חוויית טעם שונה, עם משקה חרפרף, המיוצר בהשראת המתכון המקורי בו משולבים תבלינים ארומטיים ביניהם וניל, קינמון וזעפרן. צבעו של ה-Spice חום בהיר ורמת האלכוהול במשקה הנה נמוכה יותר מאשר במשקה הקלאסי (רק 25% אלכוהול), וההמלצה היא לשתות אותו נקי בטמפרטורת החדר כדי ליהנות מטעמו המיוחד, אך בהחלט ניתן להשתמש בו כמרכיב מעניין במגוון קוקטיילים. מחיר מומלץ: כ-105 שקל. .
יגרמייסטר ספייס - קוקטייל
יגרמייסטר ספייס - קוקטייל
קוקטייל ספייסיטיני
מה צריך? 45 מ"ל יגרמייסטר ספייס VSOP רמי מרטן 15 מ"ל 30 מ"ל מיץ רימונים 15 מ"ל מיץ לימון 15 מ"ל סירופ ג'ינג'ר 2-3 טיפות של ביטרס שוקולד   מה עושים? מכניסים את כל המרכיבים לשייקר עם קרח, מנערים היטב ומסננים לכוס רגל קטנה ומגישים מיד.