אפריטיף ביטר מגניב נחת לאחרונה בארץ. נכון שלא מדובר במוצר ממש חדש, אבל היי – לפחות מישהו שם עלינו הקיץ...

מרטיני ביטר הוא משקה אפריטיף קליל בטעמים מרירים מתקתקים שקצת מזכיר מתחרים כמו קמפארי, רק עם טעמים מעט קלילים יותר. המרטיני ביטר מגיע מהחברה הוותיקה - שלא לומר עתיקה – "מרטיני אנד רוסי" שמייצרת מוצרים ידועים לכל כמו הוורמוטים שלה מרטיני ביאנקו, מרטיני רוסו ומרטיני אקסטרא דריי ועוד.

במרטיני ביטר עורבבו מרכיבים כמו תפוזים מתקתקים, ליים, לענה, ריבס וצבע אדום טבעי שמופק מחיפושית...(צילומים: יח"צ)
במרטיני ביטר עורבבו מרכיבים כמו תפוזים מתקתקים, ליים, לענה, ריבס וצבע אדום טבעי שמופק מחיפושית...(צילומים: יח"צ)
במרטיני ביטר עורבבו מרכיבים כמו תפוזים, ליים, לענה, ריבס וצבע אדום טבעי שמופק מחיפושית... (צילומים: יח"צ)
מרטיני ביטר - בקבוק
מרטיני ביטר - בקבוק
מדובר במשקה שיוצר בפעם הראשונה בשנת 1872, והושק מחדש לפי אותו מתכון עתיק בקיץ 2014 בחגיגות ה-150 ל"מרטיני אנד רוסי". חברת מרטיני שוכנת בעיר טורינו שכעיר נמל גדולה היוותה בעבר צומת חשוב ומרכזי למעבר תבלינים וחומרים מאסיה ואפריקה לאירופה. הקרבה של החברה לנמל זה אפשרה לה אספקה מגוונת ונגישה של תבלינים מכל העולם לייצור המשקות שלה. במרטיני ביטר עורבבו על בסיס יין מחוזק מרכיבים כמו תפוזים מתקתקים, ליים, לענה איטלקית, ריבס מסין וצבע אדום טבעי שלדברי החברה עדיין מופק מחיפושית (קוקסינל – במקור...). למשקה צבע אדום עז וניחוח הדרי נהדר עם קצת וניל ועשבים (25% אלכוהול). אפשר לשתות אותו בכיף על קרח עם לימון או עם קצת סודה, או בקוקטייל הקלאסי - נגרוני. מקורו של הנגרוני בפירנצה בשנת 1919. מסופר על מתכון שנוצר כשהברון קמילו נגרוני ביקש מחברו הברמן פוסקו סקרסלי שיאלתר בשבילו קוקטייל בשם "אמריקאנו". בקשתו להוסיף ג'ין במקום סודה, ותוספת תפוז במקום לימון הפכה אותו למשקה חדש הנקרא על שמו "נגרוני"! קמילו נגרוני טייל רבות בעולם בשנות ה-20 של חייו, ובזמן שבילה בלונדון נחשף נגרוני לג'ין – מה שהביא בהמשך לרקיחת אחד מהקוקטיילים הקלאסיים הנפוצים ביותר עולם.
קוקטייל נגרוני - מרטיני ביטר
קוקטייל נגרוני - מרטיני ביטר
קוקטייל נגרונימה צריכים? 30 מ"ל מרטיני ביטר או (קמפארי) 30 מ"ל ג'ין בומביי 30 מ"ל מרטיני רוסו   מה עושים? מוזגים ישירות לכוס לואו-בול עם קרח, מערבבים קלות ומקשטים בפרוסת תפוז. מרטיני ביטר. מחיר מומלץ: 105 שקל