טל חוטינר ממשיך להתמודד בגבורה עם האויבת הגדולה של כל שתיין - הצרבת, ומתאהב באלמנט שסידר לשארל דה-גול ולמלכה אליזבת את הבטן ועל הדרך גם את הראש. כן, ברור שזאת רק תרופה...

אוי כמה שאני אוהב מוצרים מוזרים, עוד כשהייתי ילד ואבא שלי קיבל בקבוק עגול שנראה כמו ליקר מתקתק ונחמד מבחוץ עם צלב קטן עליו. לא שאבא שלי היה איש של מתוקים, אבל את הפרצוף שעשה אחרי שלקח שלוק יפה מהאוניקום צוואק המפורסם לא היו מראים בטלוויזיה לפני השעה 10 בלילה.

Once you go black (צילומים: יח"צ)
Once you go black (צילומים: יח"צ)
Once you go black (צילומים: יח"צ) עם הזמן הסתבר לי שאני פשוט אוהב ביטרים. ובכלל עם השנים החך המריר שלי הלך והתפתח. עברתי כמובן דרך פרנט ברנקה, אונדרברג, גמל דאנסק וכו' עד שמצאתי לי פתאום את המשקה הלאומי הלאטבי, "בלק בלזאם", תודו אחלה שם. ה"ריגה בלאק בלזאם" נרקח בריגה בירת לטביה על-ידי הרוקח אברהם קונץ כבר בשנת 1752 כדי לשמש תרופה להקלה על העיכול והרגעת הבטן. במקור הכיל המשקה כ-16 מרכיבים טבעיים שונים והחל להימכר גם מחוץ לבית המרקחת הקטן. מעגל הלקוחות (או המטופלים) הלך והתרחב וכ-100 שנה לאחר הרקיחה הראשונה של קונץ החל הבלזאם להיות מיוצר באופן מסחרי ומוסדי יותר. מספר שנים מאוחר יותר זוכה המשקה המוזר בפרסים הראשונים בתערוכות משקאות שונות בעולם. גם שועי עולם כאלו ואחרים מגלים את המשקה המרפא, ביניהם הנשיא הצרפתי דה גול ואפילו מלכת אנגליה אליזבת השתמשו בו להקלה על הבטן. או על הראש... כיום מיוצר הבלזאם במספר גרסאות וממש עכשיו הוא מגיע לארץ בגרסה שמשמרת את ערכי המתכון המקורי עם קצת עדכון לחך המודרני יותר. "בלק בלזאם אלמנט" מיוצר כיום מ-24 מרכיבים בוטניים שונים כמו פטל, דבש, מנטה, לענה, פריחת עץ ליים ואוכמניות יחד עם שורשים, עשבים וניצני צמחים שונים יחד עם רום וכהל המופק מפטל ומכיל 40% אלכוהול. מבחינת ניחוחות אפשר להרגיש משהו אדמתי או שורשי יחד עם קפה, עץ, תיבול רב , מנטה וסיומת מרירה מתקתקה של פרי יער. בקיצור, זה טעים. המשקה בעל הצבע הכהה משווק בבקבוק חרס שחור וניתן להשיגו ברשת בטיב טעם ובחנויות המתמחות במחיר 145 שקל לבקבוק של 700 מ"ל.