ברק רום יצא בשליחות המועצה בלילה תל-אביבי קר לבדוק מקרוב את תפריט הקוקטיילים החורפי של ה'דאבל סטנדרט'. היה חם אש...

אם הייתי צריך לסכם במילה אחת את הבר הזה אז הייתי משתמש במילה "מוקפד". זו בדיוק החוויה שעוברים כשבאים לבלות ב'דאבל סטנדרט'. זה מתחיל בשטיחים המגניבים בכניסה למקום שמשרים אווירה ביתית, בקמין שנמצא בחלל הפנימי וכמובן בכוסות ובצורת ההגשה. לא היה דבר אחד שלא הקפידו עליו בערב השקת תפריט החורף החדש בו ביקרתי כאן, וזה מעיד המון על מקצוענות ועל תודעת שירות גבוהה שבהחלט ראויה לחיקוי.

התפריט החורפי של המקום הוא מלאכת מחשבת של מיקסולוגים ושל אנשים שתחום השתייה קרוב ללבם... (צילומים: חיים יוסף, גאיה סעדון)
התפריט החורפי של המקום הוא מלאכת מחשבת של מיקסולוגים ושל אנשים שתחום השתייה קרוב ללבם... (צילומים: חיים יוסף, גאיה סעדון)
תפריט שהוא מלאכת מחשבת של מיקסולוגים ושל אנשים שתחום השתייה בלבם (צלמים:חיים יוסף, גאיה סעדון)

לא פעם אנחנו נתקלים במקומות שהמנות שלהם טובות, המשקאות אחלה ואפילו המלצרית חמודה, אבל ההגשה נוראית, זמן ההמתנה ארוך והתפריט לא מאוזן. בקיצור, לא מרגישים בהרבה מקומות, ובוודאי שלא בברים, את השאיפה לשלמות. בדאבל סטנדרט הייתי עד לכל זה וכמובן שגם תפריט האלכוהול לא איכזב. התפריט החורפי של המקום הוא מלאכת מחשבת של מיקסולוגים ושל אנשים שתחום השתייה קרוב ללבם.

המון קוקטיילים מיוחדים, למעשה רק קוקטיילים מיוחדים, וכל קוקטייל מוגש בכוס אחרת. לא עוד 'היי בול' ו'לואו בול', אלא כוס בצורת גולגולת, כוס בצורת אננס מוזהב ועוד רבים ומגניבים. כמובן שגם ההגשה היא כזאת עם השקעה די מטורפת בנראות של כל קוקטייל. "מה קורה כשיש פיק?", התקלתי את הברמן בשאלה, הרי אני לא מאמין שאפשר לשבת על כל קוקטייל חמש דקות בזמן שהמקום מפוצץ עד אפס מקום. הברמן הפתיע אותי ואמר שבמצב כזה הוא פשוט עובד יותר מהר ושבכל ערב הם נתקלים בפיק כזה.

חם על הבר

דאבל סטנדרט
דאבל סטנדרט
האווירה המוקפדת של המקום מזמנת אליה אנשים קצת יותר בוגרים, בגילם וגם בהבנתם באלכוהול. זה לא פיק-אפ בר שבו תזמין בירה וצ'ייסרים בשאיפה לצוד בני/בנות זוג ללילה, אלא יותר מקום לשבת עם חבר או בת-זוג ולהרהר על החיים על איזה קוקטייל ייחודי.

אז מה מחכה לנו בתפריט החורף של המקום? נתחיל בזה שעל התפריט אמון המיקסולוג יותם שילה, שאותו אני מכיר כבר שנים מכל מיני ברים בעיר ובכל מיני מצבי צבירה שבהם הייתי, וכמו כן צוות הברמנים של דאבל סטנדרט.

לפני שניכנס למה יש בתפריט, חשוב לציין שאת כל המיקסים, תחליפי הסוכר למיניהם, שמות של תזקיקי צ'ילי שלא שמעתי עליהם בחיים ואפילו האולד פאשנד, כולם עד האחרון שבהם נעשים אין האוס על-ידי הצוות של המקום - דבר המבטיח אלכוהול איכותי עד מאוד.

ועכשיו למה שחדש בתפריט. אז קודם כל חשוב לציין שנכון לעכשיו התפריט מבוסס על כל מיני דברים חורפיים כיאה לעונה, כמו למשל: ירקות שורש, גזר, יין מתובל ותבליני חורף בטעמי אדמה. לדוגמא, בקוקטייל ששתיתי בכוס הגולגולת היתה גם מקל קינמון שהובער ויצר ניחוח משכר עוד לפני שלגמתי שלוק אחד מן המשקה. רעיון מעניין שהייתי שמח לראות משולב בקוקטיילים נוספים בעיר.

נותן בראש בכיף

דאבל סטנדרט
דאבל סטנדרט
אני אפסיק למתוח אתכם ואספר לכם מה שתיתי, ושתיתי לא מעט. התחלתי עם Boulvardir שזה קוקטייל קלאסי על בסיס ברבן וודפורד ריזרב, קמפארי, וורמוט, קליפות תפוז סיני ופולי קקאו. הטעם שלו היה מתקתק-מריר בדיוק באיזון הנכון.

משם המשכתי ל'קוריאן טודי' שזה בעצם קוקטייל על בסיס רום, יין שזיפים, ג'ינסנג, תה ודבש. הוא היה די מתוק ומתאים לאלו שאוהבים את המשקאות שלהם חמים, חלשים ומתוקים. פחות הסגנון שלי, אבל הטעם היה בהחלט מקורי ומעניין.

אם חשבתם שהפסקתי פה אז אתם טועים ובגדול, כי מיד אחרי זה, ובלי לחכות יותר מדי, כבר שתיתי 'איסט ג'אפה', או בעברית - מזרח יפו, שהוא קוקטייל שמבוסס על סילאן, וודקה, תאנים ואשכוליות אדומות. בקוקטייל הזה היו טעמים מאוד מרעננים וחיבבתי אותו מאוד. ולסיום שתיתי את גאוות המקום, הלא הוא ה'קארוט לאסי' - קוקטייל על בסיס מיץ גזר ותבליני חורף כמו ציפורן וקינמון. מדובר בקוקטייל סמיך מאוד, אבל כזה שנותן בראש בכיף.

כמו שבטח כבר הבנתם, אנשי הדאבל סטנדרט נתנו כאן עבודה עם תפריט קוקטיילים עונתי מרשים ומקורי. כזה שיגרום לכם לרצות לטעום את כולו. בקיצור, יש לי הרבה סיבות טובות לחזור לכאן.