צחי ימין עלה לבירה לבקר בברים החדשים של 'וולדורף אסטוריה ו'קינג דיוויד', וירד עם טיפ חשוב לברי היין התל-אביביים...

אינתיפאדה, הסלמה, טרור של בודדים - הטרמינולוגיה לא חשובה כל-כך. עסקים רבים, בעיקר בעיר הבירה, חוו על בשרם את המצב הביטחוני המורכב שנוצר במדינה בשנה וחצי האחרונות, ברים ומסעדות נמצאים בחזית כשמדובר בהשלכות הכלכליות של טרור ברחובות. אנשים פחות מסתובבים בחוץ, רואים את הכדורגל בטלוויזיה בבית ולא בבר למטה, ומדלגים על ההאפי-האוור עם חברים לעבודה. וזה עוד לפני שהזכרנו את התיירים שביטלו טיסות ונשארו בחו"ל.

המחירים הוגנים והייתי אומר אף נמוכים בהשוואה למקומות אחרים בעיר. מסוג הברים האלה שאתה מתאהב בהם ישר... (צילומים: יח"צ)
המחירים הוגנים והייתי אומר אף נמוכים בהשוואה למקומות אחרים בעיר. מסוג הברים האלה שאתה מתאהב בהם ישר... (צילומים: יח"צ)
המחירים די נמוכים בהשוואה למקומות אחרים בעיר. מהברים האלה שאתה מתאהב בהם ישר... (צילומים: יח"צ)

דווקא משום כך, ולאחר גל גדול של סגירות ופשיטות רגל, משמח לשמוע על ברים חדשים שנפתחים או מתרחבים בירושלים. במקרה הזה אומנם מדובר בברים בשני בתי-מלון יוקרתיים, אשר להם כל הפסיליטיס, התשתיות והגב הכלכלי, אך עדיין, כל מקום שאפשר להוריד בו דרינק וליהנות מקדושת העיר מתקבל בברכה, שהרי אוויר הרים צלול כיין, ובלי יין זה קצת בעייתי, ככה לפחות נדמה לי. ובאופן באמת מפתיע, שני הברים האלה באמת מהווים לדעתי אופציית בילוי נעימה ובלתי שגרתית ללקוחות מזדמנים שהם לאו-דווקא אורחי המלון.

בר וולדורף אסטוריה בירושלים - אווירה א
בר וולדורף אסטוריה בירושלים - אווירה א
על גג מלון 'וולדורף אסטוריה' הירושלמי, עם נוף מקסים לעיר דוד ובריזה מהים כמו שבירושלים אוהבים להגיד, נחנך בר ה-The garden terrace הקיצי שילווה אותנו עד הסתיו הקרוב. במלון ניסו לשמור על הסטנדרט הגבוה של רשת המלונות הבינלאומית, אך בכל זאת להכתיב משהו קז'ואלי ולא מאיים בדמות ריהוט גן ועצי-זית מקומיים שניטעו מחדש על הגג. ברי "Roof tops" בעיר עם הגבלות בניה לגובה הם אכן דבר נדיר (לא אם תשאלו את אולמרט), לכן זאת בהחלט יכולה להוות אטרקציה מעניינת לקהל הירושלמי, ובכלל לכל מי שמבלה בבירה בקיץ הקרוב.

על הגג הוקם מטבח ובר שפועלים באופן עצמאי ממטבח המלון, וכל המנות והמשקאות מוכנים בו במקום באופן נגיש ומהיר. שף המלון, איציק מזרחי ברק, בנה תפריט טאפאס המחולק ל-3 רמות מחירים: 35, 45 ו-55 ₪. בתפריט תוכלו למצוא מנות קיציות כמו סרדינים טריים, באס על הפלנצ'ה, סביצ'ה דג-ים וברזאולה טונה אדומה, לצד מנות יותר כבדות - לחי בבישול איטי, ממולאים וספייריבס עגל.

111
111
בבר הThe garden terrace- ירקחו עבורכם המיקסולוגים של המלון מגוון קוקטיילים קלאסיים לצד קוקטיילים מקוריים שהותאמו במיוחד למנות הטאפאס עם נגיעה ירושלמית. כל זאת לצד מבחר משקאות יוקרתיים מיושנים ומעושנים. בנוסף, בוולדורף כמו בוולדורף, יוכלו חובבי הסיגרים למצוא קולקציית סיגרים "של הביוקר" הייחודית למלון.

מרחק הליכה מוולדורף אסטוריה, בלב ליבו של מלון 'קינג דיוויד', נפתח בר יין חדש ומגניב במקום הבר האנכרוניסטי הקודם שפעל בחלל אולם "האוריינטל בר", בו התארחו מנהיגי מדינות ושועי עולם. בבר היין החדש מתמקדים בפורטפוליו רחב של יינות ישראליים, החל מהיקבים הגדולים כמו רמת הגולן, כרמל וברקן, וכלה ביקבי בוטיק כמו כישור, מאיה ועמק יזרעאל, המוצעים לצד מתאבנים ונשנושים, עליהם אמון שף המלון דוד ביטון, כמו ברוסקטות, בייגל פומפרינקל עם סלמון, פיש טמפורה ועוד.

בר קינג דיוויד בירושלים - אווירה
בר קינג דיוויד בירושלים - אווירה
התפריט מציע למכירה כמות נאה של יינות בבקבוקים או בכוסות, אך גם מסלול טעימות של יינות מתחלפים, החל מזוג ועד רביעיית כוסות לטעימה, מתוך ארבעה בקבוקים שיתחלפו מדי שבוע, כאשר זוג יינות יוצעו ב-59 ₪, שלישיית יינות ב-87 ₪ וכל רביעיית היינות ב-111 ₪. בניגוד למוכר מסצנת טעימות היין בברי היין התל-אביביים, ראוי לציין שכמות הטעימה כאן עומדת על 100 מ"ל, שזה קרוב יותר לחצי כוס מאשר לטעימה.

אחת הבעיות הגדולות שלי עם ירושלים היא שמקומות בילוי רבים מתמקדים בתיירים. אם זה בתמחור הלא הוגן (ראה ערך בקבוק גמלא קברנה סוביניון בקרוב למאתיים שקלים), ואם זה בשירות הפחות אינטימי שמתאפיין במשפטי פתיחה כושלים באנגלית וחיוך מזויף (שכן התיירים שבאו היום לא יהיו פה בעוד שבוע). אך שני הברים החדשים הללו התעלו על כל הציפיות שהיו לי. השירות היה אדיב, בגובה העיניים ולא מתיפייף, המחירים הוגנים והייתי אומר אף נמוכים בהשוואה למקומות אחרים בעיר. מסוג הברים האלה שאתה מתאהב בהם ישר, פוקד אותם כל שבוע עד שכבר נמאס לך, ואז בלי ברירה פוקד אותם שוב מחדש.