לכבוד עונת החתונות שנכנסת ממש עכשיו להילוך גבוה, שלחנו את טליה לוין לבדוק מה הטרנדים הכי חמים השנה ואיזה דרינקים וקוקטיילים ירימו לכם חתונה מהסרטים...

הטראומה של כל עיתונאית שידה נוגעת מעת לעת בעסקי הלייף-סטייל היא מה שנקרא "עונת החתונות". חצי הנחמה שלי בעניין הזה היא שאני לא מתעסקת בביוטי ואופנה אלא בקולינאריה ואלכוהול שמרככים את ליבי וגופי לקראת מה שאני מכנה "עונת כפל הקנס". זה לא סוד שאני לא אוהבת חתונות ובעיקר את הקונספט המסיבתי-דודתי הזה, ובאמת שלא מצליחה להפנים מדוע זוג צעיר חייב לאחד תחת חתונה אחת את אירוע הדודות והסבתות עם הקרחאנה של החברים?

חתונה בהפרעה - כולם רוצים צ'ייסרים, להשתכר ולקרוע את הרחבה... (צילומים: יח"צ, נופר בוגנים, חיים יוסף, זיו כהן)
חתונה בהפרעה - כולם רוצים צ'ייסרים, להשתכר ולקרוע את הרחבה... (צילומים: יח"צ, נופר בוגנים, חיים יוסף, זיו כהן)
בחתונה כולם רוצים צ'ייסרים, להשתכר ולקרוע את הרחבה... (צילומים: יח"צ, נופר בוגנים, חיים יוסף, זיו כהן)

למה לעזאזל אי-אפשר לעשות שני אירועים נפרדים שיקלו ללא ספק על כל צד. אבל על כך אולי נדון בהזדמנות אחרת, בינתיים אחרי כמה חתונות מוצלחות יחסית (הרי הכל יחסי בחיים האלה...), בעיקר בשל השקעה יתרה ומחושבת היטב במה שמכונה פן השקיית האורחים, החלטתי שזה זמן טוב להרים כתבת טיפים שתעזור למתחתנים הטריים לא לפשל עם החלק הכי חשוב של האירוע: האלכוהול.

תרימו לכם אירוע

"עבור זוגות שמתחתנים חברה חיצונית שדואגת למשקאות זה תמיד סוג של הצלה", אומר דן קרייצר, מיקסולוג מומחה והשותף והבעלים של ה'ספייסהאוס' וה'דאבל סטנדרט', יחד עם יותם שילה. ויש להם משנה מאד פשוטה ומסודרת להפוך כל בר סטנדרטי של אירוע לחוויה בלתי נשכחת. "לקחת מישהו שמתעסק ומבין במשקאות וקוקטיילים זה כמובן עניין של תקציב, אבל בהחלט מוריד מהראש. אופציה נוספת היא לקנות את המשקאות לבד ופשוט להכתיב למי שמתפעל את הבר באולם האירועים מה אתם בדיוק רוצים".

כולם רוצים צ'ייסרים, להשתכר ולקרוע את הרחבה. אבל נראה לי שנמאס קצת מהוואן גוך הקלאסי, שהוא סבבה, אבל בכל זאת?

דן קרייצר
דן קרייצר
"קודם כל, כדי שאורח יהיה מתודלק טוב ברחבה צריך להכין אותו לכך עוד משלב קבלת הפנים, ואת זה אנשים לא תמיד מפנימים, את העניין הזה שקודם צריך להתחמם. איך שהאורח שלך נכנס אתה נותן לו ביד קוקטייל על בסיס יין מבעבע שמכניס אותו מיד לאווירה. אפשר להכין קוקטיילים כאלה מאד מהר והם, יחסית, זולים. בהמשך הערב הייתי ממליץ על משקאות מעורבבים שנמזגים ישר לכוס.

העניין הוא שלא תמיד הברמנים במקום, או הצוות, מיומן מספיק להכין קוקטיילים מסובכים, ולא תמיד יש להם את כל הציוד הנדרש. האלטרנטיבה היא משקאות מוכנים מעורבבים מראש אותם ניתן לקשט ולשדרג עם פרי, או פרחים אכילים וכדומה. זה נראה טוב, יש בהם כמות יפה של אלכוהול והם מדליקים יותר מסתם צ'ייסרים על הרחבה".

בתוך מומחה לקוקטיילים ולבני-אדם, מה הטרנדים והבקשות שאתה רואה לאחרונה יותר?

קוקטייל
קוקטייל
"וודקה היא ללא ספק האלכוהול הכי נמזג בארץ, למרות שהג'ין נותן לו פייט מאד יפה. גם קמפארי הוא משהו שהישראלים אוהבים, ולאחרונה גם טקילה. אם הייתי רוצה להרכיב תפריט היי-בולים לחתונה, הייתי דואג שיהיו בנמצא: ג'ין וטוניק, ומשכלל אותם מעט עם חתיכות מלפפון או קליפות אשכולית, טיפה מיץ לימון ויש לנו משקה משודרג שגם נראה לכולם טוב יותר בעין.

המחשבה היא תמיד לעשות את זה יותר מעניין, בעיקר כשמדובר באירוע. אופציה נוספת היא לקחת קמפארי אשכוליות או תפוזים ולחזק אותו עם וודקה כדי שיהיה יותר אחוז אלכוהול, להוסיף פרחים אכילים ליופי. זה מרשים וקל לתפעול ואפשר להזמין מ'עלה עלה' סטוקים, יש להם שירות עד הבית. הרבה מהחלק הזה של האירוע הוא הנראות וההגשה ובסוף את זה האורחים יזכרו".

הישראלים אוהבים קוקטיילים, ומסתבר שבשלוש השנים האחרונות טרנד הקוקטיילים לא רק נכנס לסצנת הברים התל-אביבית, אלא גם חולש על תחום האירועים.

קוקטייל
קוקטייל
"קוקטיילים תמיד משדרגים את האירוע, כל אירוע, במיוחד בשלב ההכנה. פירוטכניקה, אש, זה מושך אנשים ובעיקר נשים והרי ידוע שנשים תמיד עושות את האווירה, אם כי לאחרונה גם גברים שותים", אומר יוסי אלכנבויים, הבעלים של בר הקוקטיילים ה'טיילור מייד'.

מי שיודע גם להגיש ולהכין היטב, זה חלק מהקסם. בזמן האחרון אנחנו מקבלים בקשות של זוגות לעשות את האירוע דווקא אצלנו בבר, להפוך את כל הקונספט הזה שנקרא חתונה למשהו שיותר דומה לבילוי עם חברים, וכמובן שהחוויה היא אחרת לגמרי. כשאת עושה מסיבה שמתבססת על אלכוהול, האורחים שלך יוצאים עם חיוך".

לא רק להיפסטרים

וודקה
וודקה
אז מה המשקה הפופולארי ביותר בחתונה, ומה אתם צריכים לקנות בפעם הבאה שתעברו בדיוטי פרי? בעלי ברים ומנהלי אירועים יאמרו שמדובר בוודקה, ארבעים אחוז אלכוהול בממוצע, שמסדרת את הראש: 'פינלנדיה', 'גריי גוס', 'ואן גוך', או כל מותג אחר שתרצו. וודקה אתם בהחלט צריכים בסטוקים בחתונה שלכם. גם ג'ין, כאמור, הפך בשנים האחרונות למשקה היפסטרי טרנדי.
ג'ין בומביי ספייר איסט
ג'ין בומביי ספייר איסט

ג'ין הוא לחלוטין משקה של העידן החדש, של הקלאס המתוחכם, של הטעמים שעושים נעים בחך ורועד ברגליים. גם כאן אתם יכולים ללכת על 'בומביי ספייר', 'לונדון היל', או כל ג'ין אחר שאתם אוהבים. לאחרונה נצפו באירועים גם טרנדים חדשים כגון קוקטיילים בבקבוקים אישיים, אך לא ברור עד כמה הטרנד הזה יתפוס.

שירן נובי, מנהלת 'הקומה הרביעית', אומרת שהם לא הולכים לפי קו האופנה, למרות שאחד הגימיקים האחרונים בתחום המשקאות לאירועים הם קוקטיילים המגיעים בבקבוקים אישיים. "אנחנו אוהבים להכתיב בינינו את הרמה, אולי מכיוון שמדובר במקרה שלנו לא בחברה חיצונית אלא בבר קבוע עם עובדים קבועים שרוקדים עם המשפחה והחבר'ה בזמן שהם מוזגים להם צ'ייסרים. מבחינת אלכוהול, עראק הוא אחד החזקים, כשלצדו ובעיקר בקיץ מדובר בקוקטיילים על-בסיס פירות, וואן גוך בטעמים, אפל מרטיני, סנגרייה לבנה. היתרון בעיני הוא לא להכין את הקוקטיילים מראש אלא לייצר אותו פרשי וטרי מול החוגג".

אי-אפשר בלי צ'ייסרים

קוקטיילים אישיים בבקבוק
קוקטיילים אישיים בבקבוק
בכל אירוע קחו בחשבון שיש טווח רחב של גילאים וטווח רחב של קיבולות אלכוהול, לכן צאו מנקודת ההנחה שאתם רוצים שגם הבת-דודה הצעירה שלכם שרק התחילה לשתות תוכל ליהנות מקצת אלכוהול לא מזיק. רום הוא אופציה טובה למי שלא כל-כך חזק בקיבולת אלכוהולית, הוא מתקתק ומשתלב נהדר עם משקאות קלים על הבר. הבקארדי, למשל, הוא אחד המותגים היותר פופולאריים בז'אנר והיחסית נגישים לקהל.

וכמובן שאי-אפשר בלי צ'ייסרים. בנוסף לוודקה כמו שאמר לנו המיקסולוג דן קרייצר, הישראלים החלו לשתות טקילה בכמויות מסחריות כאילו היו שבט מקסיקני מזרח-תיכוני. יש לה מתקתקות נעימה, היא מכילה ארבעים אחוזי אלכוהול בדיוק כמו וודקה, ולי באופן אישי היא באה הרבה יותר טוב בחך כשהיא מגיעה בצ'ייסר. על יין אני באופן אישי לא הייתי מוותרת בשום חתונה. יש אנשים ששותים רק יין לבן או אדום, ואם הם יגלו שאין הם עלולים להתבאס ולקחת את הצ'ק בחזרה. אבל גם יינות מבעבעים כמו שמפנייה, למברוסקו וקאווה הם קלאסיים לכל חתונה.

בשורה התחתונה, תיהנו לכם בחתונה, כי אני עדיין לא סגורה אם אאשר הגעה. אני בהחלט מעדיפה לקחת אתכם לדרינק בבר השכונתי או בכל בר יוקרתי שהוא על חשבוני, רק אם תמנעו ממני את ההגעה ל"גני טירלול" כלשהו ואת העמידה המביכה בקבלת הפנים. בחיי, זה רק ישתלם לכם.