מירה איתן קפצה לבקר במקום החדש שפועל ביום כחנות אביזרים להכנת קוקטיילים ובלילה כבר, וחזרה נלהבת כמו ילדה בלונה פארק...

זוכרים את הספר 'המקרה המוזר של דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד' של רוברט לואיס סטיבנסון? הספר נכתב בשנת 1886 ועלילתו מתרחשת בלונדון. במרכזה עומד אדם עם אישיות כפולה, דוקטור מכובד ביום, שעוסק במחקר רפואי ומנסה למגר את הרוע בדרכים רפואיות, ומנסה את התרופה שלו על עצמו. הסם גורם לו להפוך בלילות ליצור אפל ומעוות. יש הטוענים שסטיבנסון כתב את הספר תחת השפעת קוקאין. אחד העיבודים של הספר לקולנוע הוא הפרופסור המטורף עם ג'רי לואיס, בו הופך לואיס מפרופסור מכובד וחסר קסם אישי לבליין מקסים וספק נוכל ספק עבריין...

תעשיית ייצור האלכוהול הישראלית היא אמנם בוטיקית זעירה, אך כל החשודים האפשריים נמצאים פה... (צילומים: יח"צ, אסף קליגר)
תעשיית ייצור האלכוהול הישראלית היא אמנם בוטיקית זעירה, אך כל החשודים האפשריים נמצאים פה... (צילומים: יח"צ, אסף קליגר)
תעשיית האלכוהול הישראלית היא עדיין די זעירה, אך כל החשודים האפשריים נמצאים פה... (צלם: אסף קליגר)

'דאבל סטנדרט' הוא דוקטור ג'קיל ביום ומיסטר הייד בלילה (בקטע טוב, אם למיסטר הייד היו גם צדדים חיוביים). מחד, מקום בילוי שמתנהל ביום כחנות מקצועית ייחודית לאנשי מקצוע מעולם האלכוהול ולחובבים שמחפשים ציוד להכנת קוקטיילים וגם קוקטיילים מבוקבקים שמייצרים במקום ואפשר לרכוש הביתה, ומאידך, בר קוקטיילים משמח בלילה. המקום שייך לשני ברמנים מצוינים ומומחים לקוקטיילים, יובל סופר - מיקסולוג ובונה תפריטים, ויותם שילה - ברמן ותיק וחייכן במיוחד, שאוהב למזוג ויודע גם איך צריך לתת שירות.

אז יותם רצה כבר מזמן לפתוח מקום שייתן שירות לברמנים ולאנשי מקצוע, אך יובל חשב שהשוק עדיין לא בשל לחנות מסוג זה. אבל... לאור הביקוש שנוצר לאחרונה, מאחר וכשמזמינים ציוד ומשקאות מחו"ל הם נתקעים לעתים במכס, ומכיוון שלעתים קשה להשיג את ציוד המדידה ואת הספרות הנדרשת, השתכנע גם יובל שצריך להקים מקום אחד שירכז את כל הידע והחומרים הדרושים לקוקטיילים. וזה קרה. דאבל סטנדרט.

אז מה קורה פה ביום? אז ככה: אפשר למצוא פה את הציוד העדכני ביותר של עולם הברים - כזה שמצאנו עד היום רק בחו"ל: אביזרים להכנת קוקטיילים, כוסות מיוחדות, מכלי ערבוב שונים, כפיות ערבוב ועוד, וספרות קוקטיילים מרתקת שתגיע עוד בהמשך מכל העולם (ופה אני חייבת בגילוי נאות, כי השניים מפרגנים מאוד לתעשייה הישראלית, וגם הספר שלי, "שעות שמחות", מככב על המדפים). תעשיית ייצור האלכוהול הישראלית היא אמנם בוטיקית זעירה, אך כל החשודים האפשריים נמצאים פה: יצירות האלכוהול הנהדרות ממזקקת 'יוליוס', ועוד כמה בקבוקים מפתים ומסקרנים ממזקקת 'פלטר', ומזקקת 'מילק אנד האני' מככבת בגדול, וגם ביטרים ישראליים נוספים, כמו 'אובר'. האמת - תענוג.

דאבל סטנדרט - אווירה - עותק
דאבל סטנדרט - אווירה - עותק
לצד הציוד נמכרים קוקטיילים מבוקבקים, כמו נגרוני מצוין שמיושן במקום (ניסיתי בבית וההתלהבות היתה רבה), קוקטייל רוב רוי ג'וניור, שמיישנים בחבית מאלט צעיר של מזקקת 'מילק אנד האני', קוקטייל ואספר נהדר, וגם Cubed old fashioned בגרסה של ויסקי שיפון, קוניאק ורום עם סירופ של 48 שעות על בסיס ברבן ותבליני חורף. בקיצור, קוקטיילים מאוד איכותיים ומעניינים, מדויקים ועם סירופים ביתיים שעובדים עליהם במקום ללא לאות, כמו גרנדין או פלרנום מתובל, סירופי אגוזים שונים, פסיפלורה ואחרים, כשהכוונה היא לשתף פעולה עם מגדלים וחקלאים מקומיים שמספקים תוצרת טרייה ועונתית.

ומה קורה בלילה? החל מהשעה 18:00 פועל במקום בר קוקטיילים מקצועי, מוקפד ולא מתחנף. במקום הקטן כ-40 מקומות ישיבה, בפנים ובחוץ, ותפריט אוכל קטן ומדויק שבנתה השפית המוכשרת סבינה ולדמן. מנות בר מסקרנות ביותר הגורמות לרייר כבר כשקוראים את התפריט, שעושות כבוד לאלכוהול, ובהם ביסים מושחתים וטעימים, כאלה שצריך להיות במקום, לראות ולטעום כדי להתרשם באמת.

ובתכנון העתידי, לאחר סדרת הקוקטיילים שמיושנים בחביות, יהיו בקיץ קוקטיילים מוגזים וקיציים - כמובן שאל תצפו שיהיה שם משהו בנאלי - ובסוף הקיץ תגיע גם סדרה שלישית של אינפיוז'נים - קוקטיילים עם מוצרים שעברו השריות - כמו ברבן טרופי, קוקטיילים מתובלים בפלפל ועוד כל מיני סודות שייחשפו במשך הזמן. מסקרן. יותר מכפול. דאבל סטנדרט. אה, וגם: בימי ששי בצהריים, החל מאמצע מאי, המקום יארח בכל פעם את אחד מהיצרנים הישראלים. הראשון מביניהם, אובר, יתארח כבר ב-14 במאי. כבוד.

  דאבל סטנדרט. דיזנגוף 247 פינת נורדאו, תל-אביב