זה לקח בדיוק יומיים, עשרות קוקטיילים וטונות של כישרון - התחרות המקדימה של דיאג'יו וורלד קלאס הסתיימה והמנצח הוא בר שירה מהאמפיריאל קראפט קוקטייל בר. כבוד

יומיים. עשרה מתמודדים. לבבות שנקרעים ונחצים בין אחים, חברים וקולגות. משפחה נוזלית אחת שקיימת רק בשביל הנאה ואירוח. אולי לפעמים זה קצת מתוכנן או מוגזם, אך כאן החוק הוא חיוך - ללקוח, לאח, לחבר, לשופט, לספק. דיאג'יו וורלד קלאס החלה את דרכה בשנת 2009 כאירוע הסיום בקורס הברמנים הנחשק של חברת דיאג׳יו והפכה לתחרות הבינלאומית החשובה ביותר בעולם הברמנים והמיקסולוגיה. המנצח בתחרות המקדימה שנערכה אצלנו לראשונה ישתתף לגמר העולמי בו חמישים ברמנים מתחרים על תואר שישנה את חייהם.

בר שירה רוחב
בר שירה רוחב
מיום רביעי בעשר בבוקר ועד חמישי בשעה 19:00 התחרו ביניהם עשרת הברמנים המובילים בישראל, לאחר מכן השמינייה, שלבסוף צומצמה לשישייה, וחלקו מרחב ואוויר לנשימה וערבוב. היה לי העונג להתלוות לחבורה הזאת במסעה לכיבוש השופטים. בתחרות היו ארבעה קריטריונים ידועים מראש. האחד לא יכפר על היעדר מוחלט של באחר אבל כן יפצה על מחסור בו: 1. מיומנות 2. מהירות 3. ידע 4. אירוח אין טעם בברמן שיודע לעבוד מהר אבל לא יודע להעניק חוויה. אין טעם באחד שיש לו ידע אבל אין לו את המיומנות שתאפשר לו להציג ולממש אותו. העשירייה כולה שולטת בתחום והשישייה שנותרה לאחר ההדחות מפורסמת על כך בתוך התעשייה. כשעברתי לתל לפני כמה שנים שאלתי ברמן שעבדתי איתו מי הם המובילים בתחום, את מי צריך להכיר ולמה. מהר מאוד קיבלתי רשימה של מקומות. הראשון ברשימה היה ה-223. רוב חברי השישייה עברו דרכו. רק כשהתחלתי לעמוד מאחורי הבר של שישקו, השמן הבולגרי, יצא לי לפגוש פנים אל פנים את כוכבי התחום וביניהם כמעט כל חברי השישייה. אחד אחד הם התיישבו אצלי אל הבר וכך יצא לי להכיר ולהגיע למקומות בהם עבדו וחלקם עדיין עובדים. האמת שאל השמן הגעתי בזכות אחד מהם שהמליץ עלי בלי שהכרנו. את המנצח בתחרות המקומית, בר שירה, הכרתי כחצי שנה אחרי שהגעתי למקום. הוא יזם את ערבי המיקסולוגיה של ימי ראשון בבר אותו הקים וניהל – הדלי. בערבים ההם התארחו מיטב הברמנים בארץ, מנהג שהמשיך איתו גם היום לאירועי מיקסולוגיה באימפריאל. בר שירה לא סתם אומר שהוא בא להרים את הרף של התחום ומקווה להנהיג שינוי תפיסה בעולם הברים וקידום הכרה במקצוע כמעבר לזמני. הוא באמת מתכוון לזה. ניצחונו לא היה הפתעה. בטבלת ההימורים שהונהגה מחוץ לתחרות ע״י ברמנים רבים ברחבי העיר שמו הופיע בשלישייה אצל רבים מהמהמרים וכמנצח אצל רבים לא פחות.