סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'נולה סוקס' בחיפה…

מכירים את זה שאתם פוגשים מישהו ומתחילים לדבר אתו ומבינים שיש מישהו שאתם מתחברים אליו ומתחילים לפתח ציפיות, ואז מילה אחת לא במקום ממוטטת את כל מגדל הציפיות הזה, טורפת את הקלפים ואתם נשארים מבולבלים. האם להתעלם מאותה מילה ולהתמקד במה שמצא חן בעיניכם עד כה, או לוותר על הציפיות ולחתוך בגלל אותה מילה? אבל אנחנו כאן בגלל בירה, אז בואו נתקדם.

למה להכתיב לי את קצב השתייה ולהכריח אותי לשתות מהר כדי שהבירה לא תאבד מאיכותה, עקב הכמות הגדולה שבכוס... (צילומים: גדי דבירי)
למה להכתיב לי את קצב השתייה ולהכריח אותי לשתות מהר כדי שהבירה לא תאבד מאיכותה, עקב הכמות הגדולה שבכוס... (צילומים: גדי דבירי)
למה צריך להכתיב לי את הקצב ולהכריח אותי לשתות מהר כדי שהבירה לא תאבד מאיכותה... (צלם: גדי דבירי)

אל ה'נולה סוקס' בחיפה נכנסנו בצהרי יום ראשון, המקום לא היה מלא, אם כי גם לא היה ריק. ישבנו על הבר, מעשה ככל הנראה מוזר לשעה זו של היום, וסקרנו את הפאב. במקום שלושה חללים. אחד בחוץ, אחד פנימי פתוח ומרווח וחלל נוסף, קצת יותר סגור, עם אווירה של פאב. תפריט הבירה מציע את המבחר הנפוץ של טובורג, סטלה, ווינשטפן, לף, גינס ועוד כמה מעבר לרגיל, קסטיל רוז', קסטיל הופי ומלכה. כל פיות המזיגה היו מכוסות בניילון נצמד לשמירה על הניקיון במשך הלילה.

כהרגלי בקודש, ביקשתי כוס קטנה, שליש או רבע, התשובה שקיבלתי היתה שההגשה היא רק בכוסות של 400. בום, מכה בכנף, עוד אחד מהקומות האלה עם כוסות לא ממותגות בנפחים לא ידועים? בלית ברירה נאלצתי להזמין את הגודל הקבוע. ואז הגיעה ההפתעה, כוסות ממותגות! סליחה, לא אמרו 400 מ"ל? אכן, כוסות טובורג וקרלסברג ממותגות עם סימון רשמי של 400 מ"ל והכוסות היו מצוחצחות ונקיות. הרגשנו שאנחנו מתאהבים.

הבירה היתה טרייה וטובה, השירות היה אדיב, והאווירה סטודנטיאלית ונחמדה. כל זה דרש עוד כוס בירה. הפעם היתה זו לף. ואז... אז הגיע המכה. בירת הלף, בירה בלגית, עשירה בארומה, הוגשה בכוס של... קרלסברג!!! ואז התחיל לקנן הספק. התעניינו באיזו כוס מוזגים את הווינשטפן והתשובה שקיבלנו היתה: "באותה כוס של קרלסברג". ואז, בבת אחת, התמוטט כל מגדל הציפיות ובאותו רגע פתאום הבחנו שהשירותים לא ממש נקיים, שהיתה שערה באוכל, שהבירה בבקבוק הוגשה מבלי להציע לנו כוס ושהכוס שהוגשה לנו, רק אחרי שביקשנו, היתה קצת דביקה. אז מה היה לנו שם?

   

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה היתה נקייה. מקפידים כאן להזרים קצת בירה מהברז לפני המזיגה הראשונה בכל יום, והמזיגה, בסך הכל, היתה טובה.

   

הגשה
הגשה

הגשה: הכוסות היו נקיות ומצוחצחות, למעט אחת שהיתה מעט דביקה מבחוץ וכמובן הוחלפה מיד - קורה. בבר יש מתקן ניקוי כוסות ייעודי והכוסות אכן מנוקות במתקן זה. הטובורג, הגינס והקרלסברג נמזגות בכוסות ממותגות, וכך גם שאר הבירות המיוחדות, אבל ברגע שיש בירה שאין לה את כוס ה-400 מ"ל הממותגת, נזנחים כל כללי המזיגה ומפנים את מקומם להחלטה העסקית של גודל מנת מזיגה תוך דריסה גסה.

   

איכות
איכות

איכות: הבירות היו טובות וטריות והוגשו בטמפרטורה מתאימה. הקצף היה בכמות נכונה, כזה שהשאיר חתימת איכות של "תחרה בלגית" על דפנות הכוס, שהעידה גם על כוס נקייה וגם על בירה איכותית.

   

טעימות
טעימות

טעימות: התפריט מגוון למדי ומכיל היצע לא קטן, גם לרעבים וגם לפחות רעבים, במחירים סבירים בהחלט. בשעות היום יש מבצעי מחירים גם על תפריט האוכל וגם על הבירות.

   

חוויה
חוויה

חוויה: המקום צעיר וחביב, הצוות בהחלט אדיב, והבירה והאוכל טעימים מאוד, אך העובדה שמנת המזיגה היא רק 400 מ"ל קצת מעיבה על החוויה. למה לא לאפשר ללקוח לשתות כוס בירה קטנה באמצע היום? אני רוצה לתת חיזוק חיובי לחברת הבירה שהשכילה להתיישר עם הדרישה מהשטח למזיגה בכמות של 400 מ"ל ומספקת לפאבים כוסות ממותגות ורשמיות על-מנת לשמור על איכות המזיגה. עם זאת, נזקפת נקודת זכות גדולה מאוד בשל העובדה שניתן להשיג ב'נולה סוקס' גם בירה ללא אלכוהול לנהגים שבינינו.

   

ציון
ציון

ציון סופי: המזיגה היתה טובה ואיכותית, הכוסות היו נקיות ומטופלות כראוי ואפילו היו כוסות ממותגות במידה של 400 מ"ל. אבל איך אומרים? כגודל הציפייה, כך גודל האכזבה. מצד אחד יש כאן הקפדה על מזיגה נכונה, אך מצד שני - ברגע שמזיגה נכונה מתנגשת עם החלטה עסקית, ההחלטה העסקית גוברת על המקצועיות. כלומר, העיקר שתשתו 400 מ"ל, אפילו אם לא קיבלנו את הכוס המתאימה מספק הבירה.

החוויה של לשתות בירה לף בכוס קרלסברג ובנפח כזה, היתה נוראית, מבחינתי, ואפילו לא הצלחתי לסיים חצי מכוס הבירה. בירה כזו, חזקה באלכוהול וטעם, אני מעדיף לשתות לאט. אז למה להכתיב לי את קצב השתייה ולהכריח אותי לשתות מהר כדי שהבירה לא תאבד מאיכותה, עקב הכמות הגדולה שבכוס. ב'נולה סוקס' מבינים ויודעים איך להגיש בירה איכותית, אך בוחרים שלא ללכת תמיד בדרך זו משיקולים עסקיים. האמת, זו הפעם הראשונה, במסגרת פרויקט 'תו איכות המזיגה של סנהדרינק' שאני ממש מתלבט. מכל מקום, ולדעתי, ה'נולה סוקס' אינו ראוי לקבל את תו איכות המזיגה, אבל תחליטו אתם מה מתאים לכם. במידה ובביקורנו הבא ניווכח שהתקלה טופלה, נשמח מאוד להעניק למקום את תו איכות המזיגה של סנהדרינק.

  נולה סוקס. שלום עליכם 4, מרכז זיו, חיפה