סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: בירה ב'מוזה' בערד…

אומרים שכל קוץ, במדבר הוא פרח, אבל לפעמים מגיעים למדבר ומה שמוצאים שם זה משהו ברמה שלא מביישת גם משהו שנמצא בלב הציוויליזציה, ואפילו עולה ברמה על הרבה דברים שנמצאים בה. מבחינת איכות מזיגת בירה "מוזה" בערד הוא בדיוק מקום כזה.

חבל שבשביל לחוות מזיגה איכותית ומוקפדת של בירה, ברמה בינלאומית, הייתי צריך להרחיק עד ערד... (צלם: גדי דבירי)
חבל שבשביל לחוות מזיגה איכותית ומוקפדת של בירה, ברמה בינלאומית, הייתי צריך להרחיק עד ערד... (צלם: גדי דבירי)
חבל שכדי לחוות מזיגה איכותית של בירה, ברמה בינלאומית, הייתי צריך להרחיק עד ערד... (צלם: גדי דבירי) על פאב ה'מוזה' שבערד שמעתי רבות וטובות כבר מזמן, אך לצערי ערד היא לא נקודה קרובה אלי, וגם לא נמצאת בדרך למקומות שאליהם אני נוסע בדרך-כלל. ולכן לא יצא לבקר שם למרות שמאוד רציתי. ואז הזדמנה לי הרצאה באחד ממלונות ים-המלח ומצאתי את עצמי עובר ממש צמוד ל'מוזה' והזדמנות כזו לא מפספסים, אז בדרך חזרה למרכז עצרתי לפגוש מקרוב את המקום עליו שמעתי כה רבות. האמת, זה היה כבר קרוב מאוד לחצות וחששתי שנגיע ולא יהיה עם מי לדבר שם - בכל זאת, מדובר בערד ולא במרכז תל-אביב - אבל המקום היה פתוח, אמנם לא מלא, אבל חי ובועט, ללא ספק. ישבנו על הבר, והסיבוב הראשון היה של בירה  טובורג. המזיגה היתה מושלמת, הכוס הגיעה נקייה, מצוחצחת, צלוחית זיתים ליד ואפילו התחתית היתה תואמת. שלמות כזו חייבת בדיקה נוספת, בייחוד בנושא התחתית התואמת. אז בסיבוב השני כבר הזמנו גינס. גם כאן המזיגה היתה לפי כל הכללים: הטיית הכוס, יישור, מנוחה והשלמת המזיגה, ואז הגיע השוס - הכוס החדשה הוגשה והתחתית הוחלפה מתחתית טובורג מהסיבוב הקודם, לתחתית ממותגת גינס. אם זה היה באמצע היום הייתי חושב שמדובר בפטה מורגנה, אבל זה היה בלילה והיה מאוד מוחשי. אז מה היה לנו כאן?    
מזיגה
מזיגה
מזיגה: עמדת המזיגה נקייה, הבירה נמזגת כראוי לפי כל הכללים: כוס בנטייה של 45 מעלות ואחר כך יישור הכוס לבניית ראש קצף. הכוסות מקוררות על-ידי שטיפה לפני המזיגה.    
הגשה
הגשה
הגשה: הרעה החולה של הרבה מהפאבים בישראל לא חזרה כאן. הכוסות היו נקיות כפי שצריך וכל בירה נמזגה בכוס הממותגת שלה. הגדילו עשות ב'מוזה' ואפילו התחתית תאמה לבירה שהונחה עליה. אני בטוח שיש כמה שיגידו שאני מגזים כאן, אבל אני אומר שנכון שהתחתית לא משפיעה על הבירה שאנחנו שותים, אבל בהחלט משפיעה על כל החוויה, ואם יש הקפדה על הפרטים הקטנים - סביר להניח שתהיה הקפדה גם על הדברים המהותיים.    
איכות
איכות
איכות: הבירות היו טובות וטריות. בשיחה שהיתה לי עם הברמן, אני חושב שעומר שמו, הבנתי שהחביות מאוחסנות בקירור, למעט חבית הגינס שמפורקת בסוף כל יום ומועברת לשהיית לילה במקרר עד ליום המחרת.    
טעימות
טעימות
טעימות: התפריט עשיר מאוד ומגוון וכולל מנות קטנות ללוות את הבירה וגם מנות גדולות יותר למי שצריך ארוחה מלאה. הצוות מאוד קואופרטיבי ועוזר לבחור, וגם נתן המלצות שלא אכזבו.    
חוויה
חוויה
חוויה: האווירה במקום היתה רגועה ושלווה, אבל אולי אפשר להאשים בכך את השעה המאוחרת ביום חול של אמצע שבוע. העיצוב שכולל צעיפים של קבוצות כדורגל התלויים בכל פינה ועל התקרה מעביר הרגשה של חו"ל והמזיגה המוקפדת רק מחזקת את ההרגשה.    
ציון
ציון
ציון סופי: חבל שבשביל לחוות מזיגה איכותית ומוקפדת של בירה, ברמה בינלאומית, הייתי צריך להרחיק עד ערד. כיף לתושבי המקום שיש להם מקום כזה ליד הבית, וחבל שאני לא גר בסביבה, אחרת זה בטוח היה הופך להיות פאב הבית שלי. ה"מוזה" ראוי לקבל את תו איכות המזיגה של סנהדרינק ובגדול.  

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

מוזה. תחנת דלק אלון, כביש 31, ערד