סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'ביר בזאר' בתל-אביב…

האמת היא שרציתי לנצל את ביקורי במיטמרקט" של בורוביץ' לצורך ביקורת הערכת מזיגה. לצערי אין שם חבית אבל יש שם אחלה של אוכל. לפני שהספקתי לשאול על שתייה כבר סיימתי את המנה שלי ובמקום לשתות במקום טיפסתי עשרים מטרים מעלה ל"ביר בזאר" החדש בפאתי השוק.

הייתי רוצה לדעת מה הן הבירות הנלגמות על-ידי היושבים סביבי, במיוחד במקום שיש בו מגוון כל-כך גדול... (צילומים: סנהדרינק)
הייתי רוצה לדעת מה הן הבירות הנלגמות על-ידי היושבים סביבי, במיוחד במקום שיש בו מגוון כל-כך גדול... (צילומים: סנהדרינק)
באמת שהייתי רוצה לדעת מה הן הבירות הנלגמות על-ידי היושבים סביבי, במיוחד במקום שיש בו מגוון כל-כך גדול... זה נכון שעדיין לא טעמתי את כל בירות הבוטיק הישראליות, אבל את הרוב הגורף שטעמתי לא אהבתי. משהו לא מסתדר לי עם האובר תחכום והמתיקות המוגזמת, או לחלופין המרירות המוגזמת. בראש שלי המילים אייל ו-IPA כבר הפכו לרתיעה מהירה. אחרי הכל אני בכל זאת איש של לאגר. ביר בזאר אדמונית זאת אחלה של לאגר, במידה של 330 מ"ל בכוס נקייה ומברז מרשים - זאת אולי הפסקת הבירה המוצלחת שלי של השבוע. מרירה וטיפה מתקתקה, רכה ומוגזת. לא סמיכה ובעיקר קרה. זאת בהחלט מתחרה לגולדסטאר האהובה. המזגן במקום לגמרי לא מורגש, למרות שדגם האלקטרה פלטינום שעל הקיר מראה טמפרטורה של 17 מעלות. למרות קשיי מזג-האוויר, אם לא תזוז הרבה כנראה שזה מקום נהדר - בדיוק מתחת למאוורר התקרה ומול ברזי הבירה. כל תנועה קלה היא מאמץ בגל החום החדש, אבל ההקלה של הלאגר הנהדר מנגד גוברת.
ביר בזאר - אווירה
ביר בזאר - אווירה
ה'ביר בזאר' החדש ברחוב יום-טוב הוא המשך לדוכן הקטן משוק הכרמל. המקום מאכלס מגוון של כ-100 בירות ישראליות ומוזג שבע מתוכן מחבית: לאגר נהדר – הביר בזאר לאגר, חתול שמן - פייל אייל טעים וטיפה מריר, חיטה בווארית של עמק האלה - טיפה חמצמצה, פילזנר של בזלת - טיפה מרירה, הפורטר של אלכסנדר "בלק" - מרירה ונעימה עם קטע של שוקולד, אייל אדמוני של ג'מס - טיפה מתוקה ויחסית קלילה, איי.פי.איי "בהינדי" של הביר בזאר - ארומטית וחזקה עם סיומת מרירה וטקסטורה מתוקה. מחירים 22-23 שקל לשליש ו-28-29 שקל לחצי - אולי ברזי הבוטיק הזולים ביותר שנתקלתי בהם אי-פעם. כיאה למקום המתמחה בבירה, המזיגה נכונה לכל אחד מסוגי הברזים הקיימים, הכוסות לא ממותגות וגם הברזים לא - אבל איך אפשר לצפות אחרת כשמדובר בברזים מתחלפים של בירות בוטיק ישראליות. הכוסות על תחתיות והזיתים בצלוחיות. חוץ מצ'ייסר באוויר הכל כאן מצביע על בית נכון לבירה. המגרעה היחידה הקיימת היא השמש הקופחת בצהרי היום, והיא לצערי לא באחריות במקום. בחום המטורף של היום בו ביקרתי במקום, השליש שהזמנתי הפך לבירה חמה אחרי עשר דקות של ישיבה בבר. הפנטזיה שלי היא שביום מן הימים יהיה לכך פתרון גורף בצורת מזגן מרכזי היקפי. רצוי בהקדם. אז מה היה לנו כאן?    
מזיגה
מזיגה
מזיגה: הבירה נמזגת נכון ובכוס הולמת ונעימה להחזקה. היא יוצאת יבשה ועם ראש קצף הולם ויפה.    
הגשה
הגשה
הגשה: אין ייחוד המבדיל בין הבירות באופן הנראה לעין. הייתי רוצה לדעת מה הן הבירות הנלגמות על-ידי היושבים סביבי, במיוחד במקום שיש בו מגוון כל-כך גדול.    
איכות
איכות
איכות: הבירה יוצאת קרה ונכונה, מוגזת וטעימה. ראש הקצף ביחס נכון והכוס נקייה.    
טעימות
טעימות
טעימות: צלוחית זיתים מוגשת כנשנוש אוטומטי ליד הבירה - זאת ברכה והזיתים שהוגשו היו טובים ומשלימים.    
חוויה
חוויה
חוויה: השירות אדיב וסבלני וממש ששים להסביר כאן על ההבדלים בין הסוגים והברזים.    
ציון
ציון
ציון סופי: הבירה נמזגת נכון עם ראש קצף יפה, והיא מוגשת קרה מוגזת וטעימה. השירות אדיב והמקום נעים ומומלץ. אבל רבאק – תעשו משהו עם המזגן...

לוגו תו איכות - קוביה
לוגו תו איכות - קוביה

ביר בזאר. רמב"ם 1, תל-אביב