סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'פורטר אנד סאנס' בתל-אביב…

הערכת מזיגה ב'פורטר אנד סאנס', כמו שהיינו אומרים כשהיינו ילדים, "זה לא כוחות" ולכן הכל ידוע מראש. אבל מצד שני, אולי יושב מול המקלדת אחד שאוהב לשחוט פרות קדושות ובמקרה הוא מצא בביקורו איזה משהו קטן להיאחז בו ולתת איזה טוויסט לעלילה? אז בואו ונשים את זה על השולחן כבר עכשיו, אפילו אם זה יהיה ספוילר: :'פורטר אנד סאנס' ראוי לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק ובגדול. אז זהו, אמרתי את זה ועכשיו יש זמן להסברים.

בפורטר אנד סאנס הדגש הוא לא רק על כמות הברזים, אלא באמת על מבחר שיכסה כמה שיותר סגנונות בירה... (צילומים: גדי דבירי)
בפורטר אנד סאנס הדגש הוא לא רק על כמות הברזים, אלא באמת על מבחר שיכסה כמה שיותר סגנונות בירה... (צילומים: גדי דבירי)
הדגש הוא לא רק על כמות הברזים, אלא באמת על מבחר שיכסה כמה שיותר סגנונות בירה... (צילום: גדי דבירי)

בראשית היה הנורמה ג'ין, זה קרה אי-שם בשנת 2004 או 2005, פאב שחרט על דיגלו להתמחות בבירות מיוחדות וגם נתן במה לניצני תעשיית בירת הבוטיק הישראלית שהיתה בזמנו. ואז זה התרחב ל'נורמן' ול'נורמן פרמיום', ולבסוף ל'פורטר את סאנס'. כל השמות הללו הם מוסדות בירה פרי מוחם של אותם יזמים שהחליטו להתמקד ולהתמקצע בבירה.

זה התחייל בפאב לא גדול, המשיך לחברת יבוא והגיע עד הלום למסעדת בירה עם חמישים ברזי בירה, חדר קירור לחביות ותנאי אחסנה מיוחדים כדי לשמור עליהן טריות, ותפריט אוכל משובח שנבנה עם מחשבה בריאה איך להתאים אותו הכי טוב לבירה. נכחתי בפתיחה של המקום לפני מספר שנים ושמעתי על החזון מפיו של יואב עלון, אחד מהאחראים על המיזם. למען הגילוי הנאות יצוין שיואב נמנה צוות הכותבים באתר זה. עלון דיבר על כך שהרעיון המרכזי הוא ליצור מקום לחובבי בירה שלא בהכרח מתחברים לאווירת פאב אפלולית ורועשת, ואכן, חזון זה בא לידי ביטוי באופי המקום ועיצובו.

אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: המזיגה מקצועית ונכונה. כל כוס נשטפת לפני המזיגה במים קרים על-מנת לוודא שהכוס אכן נקייה וכדי לקרר אותה כך שהמזיגה תהיה טובה. עמדת המזיגה גדולה ומרשימה ונפרשת לאורך כל הקיר שמאחורי הבר.

הגשה
הגשה

הגשה: כמו שאומרים בכל פעם שיורדים על ישראל באו"ם ושוכחים את כל הזוועות שמסביבנו, שממדינה כמו ישראל מצפים להרבה יותר ולכן הביקורת הקשה והלא פרופורציונלית יחסית לשכנותינו, ככה ארשה לעצמי להיות קשוח יותר עם ה'פורטר אנד סאנס'. הכוסות מצוחצחות, וראש הקצף יפה, יציב ובמידה המדויקת. בקיצור, כמעט מושלם. למה רק כמעט? מה חסר כדי שיהיה ממש מושלם?

ראשית, התחתיות. לכל בירה התחתית שלה וראוי לכבד את המבשלה ולהקפיד על כך. הכוסות הוגשו כולן על-גבי תחתיות רנדומליות, אצלנו היו אלה התחתיות של 'מרדסו'. נכון, זה לא סוף העולם, אבל הזהרתי שאני הולך להיות דקדקן. שנית, זו בעצם הסיומת של כל טקס המזיגה. כשמניחים את הכוס מול הלקוח, דואגים, בצורה שלא ניתן לפספס אותה, לסובב את הכוס כך שלוגו הבירה שעל הכוס יפנה בדיוק לעברו. זה לא היה כאן. טוב נו, גם במקומות רבים אחרים בארץ, אבל הזהרתי, או כמו שהיתה אומרת לי המורה בבית-הספר: "ממך אני מצפה ליותר".

איכות
איכות

איכות: כל הבירות שדגמנו, שבע במספר, והיו ביניהן אלה כאלה שלא שותים מהן הרבה, כולן היו טריות וללא טעמי לוואי. טמפרטורת ההגשה היתה טובה וראש הקצף יציב ויפה.

טעימות
טעימות

טעימות: לא מוגשות טעימות על חשבון הבית ליד הבירה. התפריט מגוון, עשיר, מעניין ובהחלט מתאים לאכילה ליד הבירה.

חוויה
חוויה

חוויה: אם אתם מחפשים אווירה של פאב, עם עשן סיגריות, רעש ובלגאן, זה ממש לא המקום. אבל אם אתם רוצים ארוחה טובה עם מבחר בירות ענקי וצוות שיודע על מה שהוא מדבר, לפחות בגזרת הבירה, ויכול להמליץ ולהציל אתכם מלטבוע בשפע המותגים, זה בדיוק המקום. אם אתם בעניין של לטעום מגוון רחב של בירה, יש ב'פורטר אנד סאנס' מסלולי טעימה המאפשרים זאת מבלי לצאת מתנדנדים. בימים ראשון עד שישי בין הפתיחה בשעה 12:00 ל-17:00 יש מבצע של בירה ללא הגבלה ב-59 ₪ לאדם. בהתחשב בעובדה שמחיר שליש בירה הוא כשלושים שקלים, זו בהחלט עסקה שווה לכל מי שרוצה לגוון ולדגום יותר משתי בירות.

ציון
ציון

ציון סופי: 'פורטר אנד סאנס' הוא מקום שעושה כבוד לבירה. יכול להיות שהאווירה תהיה רצינית מעט עבורכם, אבל הבירה שתקבלו תהיה איכותית וטובה. כבר ישבתי בהרבה מקומות שמוזגים מבחר גדול של בירה, אבל כאן הבחנתי שהדגש הוא לא רק על כמות הברזים, אלא באמת על מבחר שיכסה כמה שיותר סגנונות בירה. דוגמא קטנה: בגזרת הלאגר הבהיר יש שלושה - אחד גרמני, אחד צ'כי ולאגר גנרי תעשייתי מרוכך יותר בטעמו, מה שמראה על הבנתו של זה שבחר את המותגים שיש גוונים של טעם גם בעולם הלאגר הבהיר. אז כמו שאמרתי בהתחלה: 'פורטר אנד סאנס' ראוי לקבל את תו המזיגה של סנהדרינק ובגדול.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות 2017
תו איכות 2017

פורטר אנד סאנס. הארבעה 6, תל-אביב