סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'פרנג'ליקו' בחיפה…

חיפה, ציר מוריה, בדרך לצאת מהעיר לכיוון תל-אביב, מחפשים מקום לשתות בירה של אחר-צהריים. מבירורים שערכנו עם מכרים תושבי העיר בעבר ובהווה מסתבר שהרבה מקומות אין, אבל תוך כדי נסיעה וחיפוש אנחנו מזהים מסעדה אסיאתית עם בר שפונה לחזית, במקרה גם התפנתה באותו הרגע חניה ממש ממול. אז אם היקום מסמן לנו, לא נעצור? עצרנו.

אווירה רגועה ונעימה, המוזיקה לא רועשת מדי, ברמן חביב ובירה טובה... (צילומים: גדי דבירי)
אווירה רגועה ונעימה, המוזיקה לא רועשת מדי, ברמן חביב ובירה טובה... (צילומים: גדי דבירי)
אווירה רגועה ונעימה, המוזיקה לא רועשת מדי, ברמן חביב ובירה טובה. פרנג'ליקו בחיפה (צילומים: גדי דבירי)

פרנג'ליקו, מסעדה אסיאתית עם אזור בר קטן וסוללה של 5 ברזי בירה מבית היוצר של טמפו: פאולנר, גולדסטאר, גולדסטאר אנפילטרד ומרפי'ז סטאוט. מבחר בסיסי, אך בהחלט משרת את המטרה (ואללה התפנקנו, מקום עם חמישה ברזים לפני כעשור היה נחשב לפאב אירי). על הבר זוג חברות ושניים-שלושה אורחים ששותים גם הם בירה ואוכלים משהו, רגוע. בחלל המסעדה פנימה, יושבות משפחות עם ילדים לארוחת ערב מוקדמת. הברמן מתחיל להתארגן למשמרת הערב ובין לבין מוזג לנו את המשקאות. שיחה קצרה עם הבחור מלמדת שבמקום היה פעם בר הרבה גדול יותר, אך בשיפוץ האחרון צומצם שטח הבר לטובת מקום נוסף במסעדה, טוב, כנראה בירה ואלכוהול קצת פחות הולך מסושי ונודלס.

פרנג'ליקו היא רשת מסעדות אסיאתיות שקיימת כבר משנת 2000, וסניף מוריה הוא הסניף הראשון שהוקם. זהו לא בדיוק המקום האולטימטיבי למי שרוצה לשבת על כוס בירה עם חברים, אלא יותר למי שרוצה לצאת לאכול ארוחה טובה ולשתות משהו ליד. אבל בזמן הקצר שישבנו במקום דווקא שמנו לב שהברמן מזג לא מעט כוסות בירה להגשה לאלה שישבו בחלל המסעדה, ללוות את האוכל שלהם, נחמד. אז מה היה לנו כאן?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה ומערכת המזיגה נקיים ומסודרים. הכוסות נשטפות ומקוררות לפני המזיגה. המזיגה נעשית תוך שימת לב ולא סתם על-מנת להעביר את הבירה מהחבית לכוס. גם המרפי'ז נמזגת לפי כל הכללים.

     

הגשה
הגשה

הגשה: הבירה מוגשת בכוסות ממותגות למעט המרפי'ז שנמזגת בכוס גולדסטאר - כוס שמתאימה בצורתה לסגנון הבירה, אך לא תואמת את המותג. כמעט כל הכוסות היו נקיות, אם כי נדרש עוד מאמץ קטן על-מנת שכולן תהיינה נקיות.

     

איכות
איכות

איכות: הבירות, הגיעו קרות כראוי וטריות, אבל עם ראש הקצף מעט דליל - משהו שכיוון קטן במערכת המזיגה יכול לפתור.

     

טעימות
טעימות

טעימות: התפריט כולל מנות קטנות לליווי הבירה ומנות גדולות ומגוונות לרעבים. כל המנות כולן בניחוח אסיאתי.

     

חוויה
חוויה

חוויה: אם רוצים לשתות בירה קטנה בשעות הערב המוקדמות נטו, זה בדיוק המקום. אווירה רגועה ונעימה, המוזיקה לא רועשת מדי, ברמן חביב ובירה טובה. אווירה של פאב טיפוסי לא תמצאו כאן, אלא משהו קצת יותר מודרני, אבל היי, זו בעצם מסעדה.

     

ציון
ציון

ציון סופי: גם אם המקום אינו מוגדר כמקום של בירה, ולמרות שהבירה אינה במרכז אלא יותר מלווה את האוכל, עדיין מקפידים כאן על מזיגה נכונה ומקצועית. את האוכל לא דגמנו, אך מבחינת מזיגת הבירה המקום בהחלט עומד בקריטריונים למזיגה איכותית של סנהדרינק.

 

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

פרנג'ליקו. שדרות מוריה 132, חיפה