חדשות טובות לתקופת בין הבשרים (הימים שבין חול המועד פסח ליום העצמאות): מחקר חדש מוכיח שהשריית בשר בבירה לפני צלייתו מפחיתה את רמת החומרים המסרטנים בגריל

את העובדה שבירה קטנה היא חברה מושלמת לסטייק משובח ומשפרת פלאים את טעמנו ומצב רוחנו לא צריך לספר לאיש. מחקר חדש שהתפרסם זה מקרוב מדבר גם על תרומתה להגנה מפני סרטן. השריית בשר למשך ארבע שעות בבירה מורידה עד חמישים אחוז מהמרכיבים המסרטנים המתפתחים על הבשר במהלך הצלייה על גריל פחמים. כך טוען מחקר חדש שנערך על ידי קבוצת מדענים מהאוניברסיטה של פורטו בפורטוגל ופורסם במגזין האמריקאי לחקלאות וכימיה של מזון.

הכל התחיל
הכל התחיל
עשו לבשר אמבטיה בסטאוט (צילום: שאטרסטוק) החוקרים השוו בין צלעות (חזיר לא עלינו. בעצם תביאו) לא מושרות לצלעות שהושרו בשלושה סוגים של בירה: פילזנר, סטאוט ובירה נטולת אלכוהול. מטרת המחקר הייתה לבדוק את רמת המצאות החלקיקים הנדיפים הנמצאים בבשר לאחר צלייתו (PAH). חלקיקים אלה נמצאו כמסרטנים במחקר על עכברים והרפואה מייחסת להם היום השפעה על התפתחות סרטן המעי גם אצל בני אדם. הבירה שהתבררה כמגינה המצטיינת ביותר היא הסטאוט. נמצא שהיא מורידה את כמות החלקיקים בלמעלה מחמישים אחוז בהשוואה לבשר שלא הושרה כלל. גם הבירה נטול האלכוהול הראתה תפקוד לא רע בכלל, ירידה של למעלה מ-25 אחוז, והפילזנר השתרכה לה בסוף עם ירידה מינורית של 13 אחוז. אז בפעם הבאה שאתם מדליקים את אש התמיד זכרו לשים קרם הגנה מפני השמש, ולא פחות חשוב - להשרות את הבשר בקרם הגנה משלו, בירה! השרו אותה בסטאוט למשך ארבע שעות ושתו אתה לאגר קר.