גדי דבירי על שחקן חדש בשוק הבירות המיובאות ועל 3 מותגי בירה שממש בימים אלה עושים עלייה...

לאורך שנים רבות פעלה חברת הכרם בשוק האלכוהול תוך התמקדות בייבוא ושיווק של משקאות כהילים ויינות. עם התפתחות סצנת הבירה בארץ, הבינו בחברה שהם לא יכולים יותר להישאר מאחור והכניסו לסל המוצרים שלהם את בירה מלכה המקומית, וכעת הם מעלים למדפים שלושה מותגי ייבוא חדשים. אלו אינם עוד מותגי בירה, אלא שלושה מותגים מעניינים שכל אחד בעל ייחוד מסקרן משלו.

החדשנות של המבשלה באה לידי ביטוי אף בדרך בה בחרה לגייס את הכסף לפיתוח המבשלה על-ידי מימון המונים... (צילומים: יח"צ)
החדשנות של המבשלה באה לידי ביטוי אף בדרך בה בחרה לגייס את הכסף לפיתוח המבשלה על-ידי מימון המונים... (צילומים: יח"צ)
החדשנות באה לידי ביטוי אף בדרך בה בחרה לגייס את הכסף לפיתוח המבשלה על-ידי מימון המונים... (צילומים: יח"צ) המבשלה הראשונה היא מבשלת Brew Dog מסקוטלנד, כל חובב בירה ששומע את שמה של המבשלה נאנח בהנאה. כיום, זוהי אולי מבשלת הבוטיק המוערכת ביותר בעולם על-ידי חובבי הבירה – הבירגיקס. המבשלה החלה דרכה בשנת 2007 והוקמה על-ידי שני צעירים שמאסו בבירות "המשעממות" שהיו בשוק והחליטו לבשל בירות מעניינות יותר. המאפיין הגדול של המבשלה הוא החדשנות ואי ההליכה בתלם. מסעות הפרסום שלה מאוד פרובוקטיביים ונון קונפורמיסטיים, מבחר הבירות גדול מאוד וכולל בירות קצה עם אחוזי אלכוהול גבוהים מאוד (עד 55%). החדשנות של המבשלה באה לידי ביטוי אף בדרך בה בחרה לגייס את הכסף לפיתוח המבשלה על-ידי מימון המונים, וכיום יש למבשלה כ-15,000 בעלי מניות. חברת הכרם מייבאת כיום חמישה סוגי בירה מהמבחר הגדול של המבשלה.  
בירה Punk IPA - בקבוק
בירה Punk IPA - בקבוק
Punk IPA
בירת הדגל של המבשלה. בירה בסגנון IPA די רגוע עם 5.6% אחוזי אלכוהול. הבירה מכילה 6 סוגי כשות אמריקאי המעניקים לבירה עושר טעמים וארומות. הבירה מתחילה עם ארומה של פירות טרופיים, בעיקר פסיפלורה, והמרירות מעודנת ומאוזנת על-ידי טעמי קרמל המגיעים מהלתת. הסיומת יבשה, מרירה ומאוד לא אגרסיבית. מחיר מומלץ: 17 שקל (300 מ"ל)    

בירה Five AM - בקבוק
בירה Five AM - בקבוק
Five AM Red Ale

בירה אדמדמה עם טעמים קרמליים חזקים המאפיינים את האיילים האדומים האיריים, מרירות לא גבוהה וארומה כשותית חזקה, שאינה מאפיינת את הסגנון ומגיעה משימוש בזני כשות אמריקאים.

מחיר מומלץ: 17 שקל (300 מ"ל)

   

בירה Dead Pony - בקבוק
בירה Dead Pony - בקבוק
Dead Pony בירה עדינה וקלה, 3.8% אלכוהול, עם ארומה לימונית מרעננת של כשות אמריקאי ומרירות נמוכה. בירה שאפשר לשבת אתה בכיף ערב שתיה שלם. מחיר מומלץ: 17 שקל (300 מ"ל)    

בירה Vagabond Pale Ale -בקבוק
בירה Vagabond Pale Ale -בקבוק
Vagabond Pale Ale

לטעמי זוהי ההפתעה של הסדרה, בירה שהוצא ממנה הגלוטן אך נשארו בה הטעמים. הבירה קלה מאוד ובעלת גוף רזה - כתוצאה מהוצאת הגלוטן - אך אינה נפגעת בטעמי הלתת והכשות העשירים. זוהי הבירה החביבה עלי עקב היותה קלה מאוד ונעימה. ללכת בלי, אבל להרגיש עם.

מחיר מומלץ: 17 שקל (300 מ"ל)

   

בירה Hardcore IPA - בקבוק
בירה Hardcore IPA - בקבוק
Hardcore IPA בירה בסגנון IPA, למיטיבי לסת. 9.2% אלכוהול כבדים ביותר עם מרירות כפולה מאשר בירות הפילזנר הרגילות. כמויות גדולות של לתת וכשות מעניקות לבירה הזאת את מורכבותה וכבדותה. מחיר מומלץ: 21 שקל (300 מ"ל)           המבשלה השנייה היא מבשלת Blue Moon מארצות-הברית. המבשלה אמנם מגדירה את עצמה כמבשלת בוטיק (Craft), אך היקף המכירות שלה כבר יצא מזמן מגבולות הבוטיק.    

בירה Blue Moon - בקבוק
בירה Blue Moon - בקבוק
Blue Moon

הבירה היא בירת חיטה בסגנון בלגי, אך עם מספר שינויים. אחוז האלכוהול גבוה יותר מהמקובל בסגנון – 5.4%, לחשבון הגרעינים הטיפוסי של בירת החיטה הבלגי התווספה שיבולת שועל התורמת לגוף קרמי יותר ואת קליפות תפוז הקירסאו המריר שמוסיפים הבלגים לבירה, החליפו בגירסה האמריקאית - קליפות תפוז ולנסיה מרירות פחות. את הבירה נוהגים להגיש בארצות-הברית עם פלח תפוז להדגשת טעמי התפוז בבירה.

מחיר מומלץ: 13 שקל (355 מ"ל - מידה אמריקאית)

        המבשלה השלישית היא מבשלת רדברגר מגרמניה. מבשלה זו מייצרת בירה אחת בלבד - בירה בסגנון פילזנר. מותג בירה זה נחשב למותג הפילזנר הגרמני הראשון שהחל דרכו בשנת 1872, שלושים שנה לאחר הצגת הסגנון, לראשונה, בצ'כיה. את הרדברגר פילזנר מייצרים אך ורק במבשלה בגרמניה ומשם הוא נשלח לכ-90 מדינות ברחבי העולם.    

בירה Radeberger - בקבוק
בירה Radeberger - בקבוק
Radeberger זוהי בירת פילזנר זהובה, מריריה וקריספית, קלה לשתייה ומרעננת, המתאימה מאוד לאקלים הישראלי החם. מחיר מומלץ: 10 שקל (300 מ"ל), 14 שקל (500 מ"ל)     את בירות רדברגר ובלו מון ניתן להשיג בברים וחנויות. את בירות מותג ברודוג ניתן להשיג בבקבוקים בלבד בחנויות בירה מתמחות.