הבירולוגית גלית דבירי חושבת שישנן בירות שיכולות להוות אחלה משקה למי שלא ממש דחוף לו להבין בקוקטיילים, ומצד שני - לא מת על בירה, אבל עדיין מחפש לעצמו איזה דרינק שיעשה לו כיף...

פעם הכרתי בחורה מגרמניה שאמרה: "מי שלא אוהב בירה שלא ישתה בירה, הפסד שלו!". טוב, אבל האמת שהיא לא בחורה שסתם פגשתי במקרה, היא היתה המרצה שלי באקדמיה לבירה בגרמניה, ברומאסטרית עם קילומטראז' בלתי נגמר של ידע וניסיון בתחום. כלומר, לא אובייקטיבית, אבל אני מסכימה עם כל מילה שלה. מי שרוצה קוקטייל שישתה קוקטייל, ומי שרוצה איזה שהוא דרינק קטן להעביר את הערב שיתפדאל.

דרינק - עולם הבירה הוא כל-כך רחב, ככה שבטוח תמצאו איזה דרינק שיעשה לכם את זה... (צילומים: גדי דבירי, יח"צ)
דרינק - עולם הבירה הוא כל-כך רחב, ככה שבטוח תמצאו איזה דרינק שיעשה לכם את זה... (צילומים: גדי דבירי, יח"צ)
עולם הבירה הוא כל-כך רחב, ככה שבטוח תמצאו איזה דרינק שיעשה לכם את זה... (צילומים: גדי דבירי, יח"צ)

דווקא מהמקום הזה נדרשתי לנושא: בירות שיכולות להוות תחליף לדרינק. אבל אז, במחשבה שנייה, אמרתי לעצמי בעצם למה לא? הרי ישנן לא מעט בירות שבהחלט יכולות להוות אחלה משקה למי שלא ממש דחוף לו להבין בקוקטיילים, ומצד שני - לא מת על בירה, אבל עדיין מחפש משקה שיעשה לו כיף. עולם הבירה הוא כל-כך רחב ומגוון: ישנם מגוון של סגנונות, טעמים, אחוזי אלכוהול, בירות מרות ומתוקות עם פירות, תבלינים, כהות ובהירות, בקיצור - מה לא?

הולכים על דרינקבילטי

אז למען אותו/ה אחד/ת יצאנו למשימה חבורה של טועמים - ארבעה גברים ושתי נשים שמבינים משהו בתחום האלכוהול בכלל ובתחום הבירה בפרט - לבדוק מי הן הבירות שיכולות לשבת במשבצת הדרינק שעושה את הבאז ואפשר להעביר איתן ערב שלם. כאלה שלא שותים אותן בשלוק אחד וחלילה ישירות מהבקבוק. אז קיבצנו כמה בירות, בדקנו וטעמנו. חלקן נשרו בדרך, כיוון שלא עמדו בקריטריונים וחלקן התאימו בול להגדרה. היה מרתק ומסקרן.

קסטיל רוז - בקבוק
קסטיל רוז - בקבוק

קסטיל רוז' היא בירת פירות בלגית בעלת 8% אלכוהול. מדובר ב"המלכה האם" של הז'אנר הזה ואחת הבירות היותר מוכרות במחוזותינו. בירה אדומה יפהפייה בעלת טעמי דובדבן מודגשים. הבסיס של הבירה הזו הוא בירת ה'קסטיל' הכהה לה הוסיפו דובדבנים. החוזק שלה, הגיזוז העדין, יחסית, טעמי הפרי והמתקתקות העדינה הופכים את חווית השתייה לקלה ונעימה. גם ההגשה המקצועית שלה נעשית בכוס רחבה בעלת רגל ארוכה, להנאה מירבית מארומות הפרי המתקתקות, יושבת בול על המשבצת של קוקטייל פירות.

ליפמנ'ס ברוט
ליפמנ'ס ברוט

'ליפמנ'ס ברוט' היא בירת פירות בלגית בעלת 6% אלכוהול. הבסיס לבירה הזו הוא סגנון מאוד מיוחד, מעט כהה וחמצמץ. לסגנון הבסיס הוסיפו דובדבנים והיא מיושנת עם הדובדבנים לפחות שנתיים, כאשר הבירה הסופית היא בעצם בלנד מחביות שונות. השם 'ברוט' אכן מעיד על היובש והרעננות שלה. מדובר בבירה כל-כך עשירה ובעלת רבדים של טעם שמפתיעים את החך והשילוב עם סגנון הבסיס יוצר משקה נעים, חמצמץ, שיכול לשמש נהדר כאפריטיף. הבירה הזו מוגשת בכוס רגל צרה וארוכה לשמירה על הגיזוז. אם תרצו - אפשר להקביל אותה לקאווה איכותית.

בריסטה שוקולד קוואד
בריסטה שוקולד קוואד

ה'בריסטה שוקולד קוואד' היא בירת קפה-שוקולד-וניל בלגית בעלת 11% אלכוהול. מדובר בבירה כהה, עוצמתית העשירה בטעמי לתת, קפה, קקאו, שוקולד ווניל מתקתקים. ה'בריסטה שוקולד קוואד' הזכירה לצוות הטעמים את ליקר ה'קלואה'. כל הטועמים גם הסכימו פה אחד שהבירה היא בעצם גם המשקה, גם המנה העיקרית וגם הקינוח עם כוס הקפה. ובינינו, עם 11% האלכוהול לא צריך יותר מזה.

סמיקלאוס
סמיקלאוס

ה'סמיקלאוס' היא בירת לאגר אוסטרית בעלת 14% אלכוהול. מדובר בבירה בצבע חום עמוק, בעלת ארומות לתת מתקתקות, שוקולד, שזיפים וצימוקים, שמזכירה בטעם ליקר עשבים עם דגש על המתיקות. הבירה הזו מתאימה ביותר כבירת קינוח. סוג של דז'סטיף שיתאים ביותר לישיבה עם סיגר ליד האח אחרי ארוחה דשנה. הבירה הזו מוגשת בכוס 'טוליפ' קטנה בטמפרטורת הגשה חמה, יחסית, בערך 10 מעלות. אין ספק שהיא תעשה לכם את הבאזז.

דאוס
דאוס

'דאוס' היא בירה בלגית בהירה בצבע צהוב קש בעלת 11.5% אלכוהול. הבירה הזו מתבגרת בתהליכי ייצור של שמפניה וכתוצאה מכך מקבלת גיזוז גבוה עם בועות עדינות. מדובר בבירה עדינה בעלת סיומת יבשה המוגשת בכוס שמפניה ונראית ונטעמת מעולה עם תותים, בקיצור - אחלה דרינק. לא פלא שמכנים אותה השמפניה של הבירה.

קווה דה שאטו
קווה דה שאטו

'קווה דה שאטו', אף היא מבית 'קסטיל', היא בירה בלגית בעלת 11% אלכוהול. מדובר בעוד אינטרפרטציה בלגית מעניינת לבירה. בירה שמתיישנת תקופה ארוכה ומקבלת טעמי יישון מיוחדים של דבש, ענבים, טבק וצימוקים. הבירה המיוחדת הזו עוררה אצל מרבית הטועמים אסוציאציה של שתיית ברנדי. ה'קווה דה שאטו' מוגשת בכוס רגל רחבה.