בשוק הבירה התחרותי יצרני הבירה אינם קופאים על השמרים וממשיכים לחדש. קבלו את 'טובורג בלו 6.8' במהדורה חגיגית לכבוד יום העצמאות ה-68 לישראל...

בעולם הבירה, למרות שחומר הגלם הבסיסי של המשקה, גרעיני השעורה, הינו מוצר חקלאי, לא היה מקובל להתחקות אחר מקורותיו וההתייחסות אליו היתה כאל כל חומר גלם תעשייתי אחר. אולם, עם התפתחותם של מבשלות הבוטיק וההקפדה על איכויות חומרי הגלם, משתנה לאט, לאט הגישה. יצרני הלתת שזיהו מגמה זו, כמו גם את הדרישה שהגיעה מכיוון יצרני בירות הבוטיק, החלו לייצר סוגי לתת שמקורם בגרעיני שעורה מיוחדים בעלי איכויות ייחודיות, והגדרת טרואר מסוימת או בשיטות ייצור מסורתיות.

שיטת עבודה מסורתית זו, יחד עם חומר הגלם הייחודי מעניקים לבירה עושר של טעמים שלא מוצאים בכל בירה... (צילומים: יח"צ)
שיטת עבודה מסורתית זו, יחד עם חומר הגלם הייחודי מעניקים לבירה עושר של טעמים שלא מוצאים בכל בירה... (צילומים: יח"צ)
שיטת עבודה מסורתית וחומר גלם ייחודי מעניקים לבירה עושר טעמים שלא מוצאים בכל בירה... (צילום: יח"צ)

בשוק הבירה הצפוף והתחרותי הקיים כיום, יצרני הבירה אינם מפסיקים לחדש ולשפר. אלה הקטנים יוצאים עם בירות בטעמים ייחודיים - יותר מרירות, עם תוספות פרי, מתובלות ועוד. אך יצרניות הבירה הגדולות אינן יכולות להשתתף במשחק זה עקב נפחי הייצור הגדולים וקהל הלקוחות הרחב, לכן הם מתבססות על הגרסאות הקיימות ונותנות להם "טוויסטים" כגון הגולדסטאר הלא מסוננת, אותו מתכון של הגולדסטאר המוכרת אך ללא תהליך הסינון.

המרוץ הזה, אחר האיכות, הביא את מבשלות בירה בינלאומיות מאשקלון, יצרנית הבירות טובורג, סטלה ארטואה וקרלסברג בארץ להתחיל מהלך אמיץ לפיתוח בירה עונתית מיוחדת שתשווק פעם בשנה ביום העצמאות הישראלי, הלא היא ה"טובורג בלו" בבקבוק הכחול. ועל שום מה כחול? נו באמת? צריך להסביר? תהליך הפיתוח ארך מעל לשנה, מכיוון שבירה בסדר גודל כזה של ייצור אינה יכולה אף פעם להשתוות לבירת בוטיק המיוצרת באצוות ייצור קטנות, הוחלט לייצר את הבירה המסחרית שתהיה הטובה ביותר בקטגוריה ולצורך כך נבחר להיות כבסיס למתכון, גרעין לתת מיוחד המיוצר ב"עבודת יד", בשיטות ייצור מסורתיות, לתת המשמש בדרך כלל מבשלות בוטיק ומיוצר באצוות ייצור קטנות במתקן הלתתה בן כמה מאות שנים בצ'כיה.

טובורג כחול ליום העצמאות - עותק
טובורג כחול ליום העצמאות - עותק
הכירו את Weyermann® Floor malted Bohemian Dark. יחד עם לתת בסיס זה עשו בבירה שימוש גם בלתת ה- CaraAmber®, המיוצר במלתתה של משפחת Weyermann בבוואריה, לתת שנותן לטובורג רד המוכרת את ה-Rich Taste שלה. אז מה כל כך מיוחד בו ב- Weyermann® Floor malted Bohemian Dark?

הגרעין: הלתת מיוצר מגרעיני שעורת אביב דו-טורית, מזן ותיק מאוד, שגדל בשדות התבואה של בוהמיה שבצ'כיה. השעורה היא שעורת אביב, שאינה עוברת את תלאות החורף ועל כן לא מצריכה שימוש נרחב בחומרי דישון והדברה במהלך הגידול. זן השעורה, תנאי הקרקע בו גדל ומזג האוויר יצרו חומר גלם בעל נתונים ייחודיים.

הייצור: כל תהליך ייצור הלתת נעשה, כאמור, במפעל הלתת הצ'כי של משפחת Weyermann. המפעל ממוקם במבנה עתיק בכפר קטן בצ'כיה ופועל כבר למעלה ממאתיים שנה. גרעיני השעורה עוברים תהליך השרייה במים הנשאבים מבארות באזור ולאחר מכן מונבטים על ריצפת האבן של המבנה. הגרעינים המונבטים עוברים תהליך ייבוש, על-מנת לעצור את ההנבטה. לאורך כל התהליך נשלטת טמפרטורת ההנבטה וגזים הנפלטים בתהליך (בעיקר חנקן, פחמן דו-חמצני וחמצן) על-ידי הערמת מצע הגרעינים, ידנית, באמצעות אתי חפירה, לעובי שונה ופתיחת וסגירת חלונות אולם ההנבטה לשליטה על טמפרטורת הסביבה, בדיוק כפי שעשו לפני מאות שנים.

שיטת עבודה מסורתית זו, יחד עם חומר הגלם הייחודי מעניקים לבירה עושר של טעמים שלא מוצאים בכל בירה, עושר טעמים שנוצר מחומרי גלם ושיטות עבודה מסורתיות, עתיקות. את הבירה המיוחדת ניתן להשיג בחנויות במארז חגיגי הכולל שישיית בקבוקי 'טובורג רד' וזוג בקבוקי 'טובורג בלו', או בפאבים ומסעדות נבחרים שם תקבלו בקבוק טובורג בלו מתנה על כל הזמנת שתי כוסות טובורג רד. חג עצמאות שמח!

טובורג מהדורת עצמאות (מארז הכולל שישיית בקבוקי 'טובורג רד' 5.2%, וזוג בקבוקי 'טובורג בלו' 6.8%). מחיר מומלץ לצרכן: 45 ₪