הבירולוגית פועה עלון קפצה לביקור במבשלת 'סלאמברו' הממוקמת לא רחוק מבוסטון, ושמעה מהברומאסטרית על הקשר בין נוזלים טובים לחברים טובים...

במסגרת הפרויקט המאתגר שקיבלנו על עצמנו, "הכר את המבשלות המקומיות", הגענו למבשלת 'סלאמברו' (Slumbrew), המכונה גם 'סאמרוויל ברואינג קומפני'. העיר סאמרוויל, הממוקמת צפונית-מערבית מבוסטון, הוקמה בשנת 1842 וכיום היא מונה כ-75,000 איש. בשל היותה קרובה מאוד לקיימברידג' ולבוסטון (עשר דקות נסיעה ברכבת מקיימברידג', עשרים דקות ברכבת מבוסטון), אך זולה מהן משמעותית, הרבה צעירים וסטודנטים גרים בה ומעניקים לה צביון צעיר ותוסס במיוחד.

מבשלת סלאמברו מציעה 18 (!) ברזי בירה מהחבית, אשר רובן בירות עונתיות במהדורות מוגבלות... (צילום: פועה עלון)
מבשלת סלאמברו מציעה 18 (!) ברזי בירה מהחבית, אשר רובן בירות עונתיות במהדורות מוגבלות... (צילום: פועה עלון)
המבשלה מציעה 18 (!) ברזי בירה מהחבית, אשר רובן בירות עונתיות במהדורות מוגבלות... (צילום: פועה עלון)

מבשלת 'סלאמברו' הוקמה על-ידי קייטלין ג'ואל וג'ף לייטר, שהם בעל ואישה. ג'ף נחשף לעולם הבישול הביתי לאחר שקיבל מאמו (!) במתנה ערכה לבישול בירה בהיותו סטודנט לתואר שני במוסד האקדמי הנחשב MIT. שנים של בישול בירה למשפחה ולחברים (אשר אף העניקו למבשלה את שמה) הביאו את הזוג לעזוב את עיסוקיהם ולפתוח את המבשלה בשנת 2011. ההימור נשא פרי ומבשלת 'סלאמברו' נחשבת ללא ספק לסיפור הצלחה מקומי המייצר יותר מ-240,000 ליטר בשנה, מעסיק כ-35 עובדים והבירה מופצת כבר בשש מדינות. לאחרונה בישרו בני הזוג על התרחבות נוספת ועל לוקיישן חדש, שני במרכז המסחרי החדש והמצליח בסאמרוויל, הנקרא 'אסמבלי רואו', ושלישי בסך הכל.

תפוז דם ואשכולית

מבשלת 'סלאמברו'
מבשלת 'סלאמברו'
בבירות של המבשלה נתקלנו כבר לפני כמעט שנתיים, כשהגענו לביקור בבוסטון לפני שעברנו דירה. הסתובבנו ב'אסמבלי רואו' ביום חם במיוחד בחודש יוני ושמחנו מאוד לגלות בירגארדן מקסים ושוקק בלב אזור הקניות. כמובן שמיד ישבנו לבירה מרווה והבירות ששתינו אכן היו מצוינות. לאחרונה הגענו לבר הממוקם בלב המבשלה באחד מאזורי התעשייה של סאמרוויל. כמו בלא מעט מבשלות הפזורות בסביבה, מגוון הבירות כאן פשוט עצום.

המבשלה מציעה 18 (!) ברזי בירה מהחבית, רובן בירות עונתיות המיוצרות במהדורות מוגבלות. לקחנו את האופציה של 8 כוסות טעימה קטנות משמונה סגנונות שונים והבחירות התגלו כמוצלחות ביותר. בין הבירות שטעמנו היתה Trekker Triple - טריפל בלגית טובה וחזקה (9.5%), אחת מארבע הבירות הקבועות שמייצרת המבשלה; Urbane - סייזון כשותי ומיוחד; Gose the Destroyer - גוזה חמצמצה מתוקה; וכיאה לטרנד העכשווי המקומי - בירת חיטה בסגנון גרמני עם תפוז דם ואינדיה פייל לאגר עם אשכולית.

פנטזיה על בקבוק
מבשלת 'סלאמברו'
מבשלת 'סלאמברו'

בניגוד למבשלות מקומיות, אשר לעתים תכופות בהיעדר רישיון לאוכל משתמשות בשירותיהן של משאיות האוכל (הנהדרות), כאן מגוון האוכל מרשים ביותר, החל ממרקים וסנדוויצ'ים ועד לפיצות, מק אנד צ'יז ופלטות טוגנים. ללא ספק מגוון שמתאים לערב של שתיית לא מעט בירות חזקות.

אבל אי-אפשר בלי כמה מילים על המיתוג הנפלא. נראה שהמעצב הגרפי של המבשלה מפליג בדמיונו הפורה והציורים היפהפיים והמגוונים, משלבים מוטיבים היפים משהו, לרבות יצורים דמיוניים ונופים פנטסטיים שפשוט עושים חשק לנסות ולטעום את כל הבירות ללא קשר להעדפות סגנון כזה או אחר.

יש בירה, יש חברים
מבשלת 'סלאמברו'
מבשלת 'סלאמברו'

המקום החדש של 'סלאמברו' אמור להיפתח בעוד מספר שבועות והוא יתפרש על פני כמעט 400 מ"ר. מגוון המנות שהוא יציע יהיה גדול ומגוון אף יותר, כחלק מהמגמה המקומית הגוברת של התאמת בירות מיוחדות למנות אוכל עשירות. בירות מעשרים ברזי בירה צפויות להימזג שם, חלקן מהמגוון הנוכחי של המבשלה וחלקן מהדורות ניסיוניות שיוצרו במבשלה החדשה.

המוטו של המבשלה, כפי שמסכמת זאת קייטלין הוא: "Make good liquids, make good friends". והיא לגמרי צודקת כי שתיית בירה טובה מובילה לשיחות קולחות ולעתים לחברויות לא צפויות ובכך משדרגת את החוויה. ועל זה. כך נראה לי, אין עוררין. לא משנה היכן אתה לוגם את הבירה שלך.